Illustratie van:

Deutz D10006 - Zf T 335 type 2

Goedemiddag,

Hoeveel pk/koppel kan een originele zf T 335 hebben? Ingaande as is nog in perfecte staat hier gaat het niet zomaar fout, vraag me af wat originele tandwielen kunnen hebben?

Deel dit topic

Reacties

+2
Fendt926Driver
Voor zover ik weet zijn ze geleverd tot de 10006. (Dus 8006, 9006 en de 10006)
Dus veel meer kunnen ze niet echt aan.
De 13006 had al een T338 bak
+1
MulderDeutz1
@Fendt926Driver Liggen ze ook niet in de Fendt 615 en International 1455 etc? Die draaien met trekkertrek vaak makkelijk over de 200 pk als ik dat zo zie. Zouden die allemaal de bak aangepakt hebben? Hier ook zo'n zf in de 9006, maar dat lijkt allemaal flink lomp en zwaar.
+1
Fendt926Driver
@MulderDeutz1 die hebben de T3550 als bak.
Waarbij de grootste (614, 615 en 1455 en wat schluters) ook nog de hd versie hadden
+1
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dus veel meer kunnen ze niet echt aan.

Heb nog nooit een kapot zien gaan door overbelasting. Ook niet bij de vele trekkers waar er een bf6l913 voor is geknutseld met niet zelden meer als 200pk. Ook rijden hier een aantal 10006jes trekkertrek in de sportklasse waar de bak zo voor gebruikt wordt
+4
Fendt926Driver
@dx11 ok. Dat maakt jou de expert.
En weet topic maker wat hij met zijn bak kan doen.
De 10006 hier in de sportklasse en met waterkoeling op de motor hadden alleen de versnellingen die nodig zijn er nog in. En met rechte vertanding omdat de synchro mesh de 200+ pk niet aankonden
Martijndroogers
@dx11
Hij gaat inderdaad ook voor de sport gebruikt worden. Had een 3401 bak met aangepaste tandwielen maar dat had te maken met snelheden voor de 3,6 ton supersport, trekker is nu omgebouwd voor 5,5 ton agrisport en naar 4wd dus met 3401 bak is geen optie vandaar een 335 bak op de bak kunnen tikken en nu de vraag zou die dat kunnen hebben. Ziet er opzich allemaal redelijk zwaar uit. Was is benieuwd wat jullie er hier van zouden denken.
Wordt toch een pk of 400.
Martijndroogers
@Fendt926Driver 8006 en 9006 hebben Volgensmij een 325 bak
13006 heeft een 3402 bak
338 was Volgensmij ooit voor de 12006 bedoeld.
+2
goeiedag eem
@Fendt926Driver de 8006 heeft weer een andere bak dan de 10006A, heeft iets met snelheden in de in gaande assen te maken, ivm de kracht overbrenging. Dacht dat de 8006 een T32 bak heeft, de bak had met het laagste ingaande as snelheid, de 10006 (T33) draaid weer iets harder en is de eind vertraging weer iets, aangepast en de 13006 heeft t34 bak, weer iets sneller draaiende assen en nog grotere eindvertraging dit alles om de krachten beter aan te kunnen. Mocht dit bovenstaande niet kloppen hoor ik het graag, zo heb ik me laten vertellen. Dus de bakken zijn niet gelijk
+1
Martijndroogers
@goeiedag eem

Klopt inderdaad tenminste dit is wat ik ook weet en onderzocht heb.
+2
gerard-lunenborg
Alleen case en schluter hebben de hd versie gebruikt
Sojaboontje
@gerard-lunenborg Ook Eicher.
Fendt926Driver
@gerard-lunenborg fendt ook in de 614 en 615
gerard-lunenborg
Klopt was ik vergeten
+2
gerard-lunenborg
614 en 615 was de zf t3550 en van de 1455 zf t3450HD 3550 is van binnen zwaarder gelagerd
Marrinus
Torpedo RX170 heeft ook n ZF T3550

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 en hebben de trefwoorden deutz , versnellingsbak , type en Deutz d10006 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0