Illustratie van:

Deutz motor - Te lage motoroliedruk, oorzaak??

Goedendag,

Vorige week begon het olielampje te branden van m'n Volvo L35Z shovel. Hier ligt een Deutz BF 4L 1011 F motor in.

Nadat het lampje begon te branden heb ik een drukmeter (4bar) aangesloten. Volgens het boek moest minimale druk bij stationair toerental 1,4 bar zijn en volgas 3 bar.
Nu kwam die bij mij stationair (warm) maar op 1-1,2 bar en volgas rond de 2,8 bar.

Wellicht ben ik toe aan een nieuwe smeeroliepomp, maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze motoren en misschien nog aandachtspunten hebben om te controleren/meten/bekijken voordat ik de motor eruit sleutel voor een nieuwe smeeroliepomp?

Verder loopt de motor goed, rookt alleen heel iets blauw in het begin als het koud is (ca 1-2 minuten).

Mvg

Deel dit topic

Reacties

+1
Fast Eddy
Kan je niet bij de oliepomp als je de carterpan er onderweg schroeft?
+1
dutchpower
@Fast Eddy Nee zit een vast frame onder dus motor moet er dan uit.
+1
Jan mf6465
Welke olie zit erop?
dutchpower
+1
Huuuuub
Kan zijn dat je koppakking kapot is. Dan lekken die olie door de cilinders in of soms langs de stoterpijpen terug.
+2
arnoud
Wellicht zou ik een nieuwe druk sensor monteren, deze drukken is niets mis mee. Als hij stationair onder de 0.8 bar zit gaat hij normaal gesproken branden
+3
Welgerap52
@arnoud inderdaad drukken zo slecht niet maar waarschijnlijk sensor kapot
dutchpower
@Welgerap52 Kan natuurlijk altijd een nieuwe sensor proberen, zijn de kosten nog niet. en als de motorolie dan weer werkelijk zo laag word meldt die zich wel.
Het was ook zo van de 1 op de andere keer dat hij ging knipperen/branden, terwijl hij nog niet eens zo heel veel belast werd (/warm werd). Daarvoor wel meer belast en geen melding gehad.
+1
monster 2012
Ging de lamp bij stationair toerental branden?
dutchpower
+2
steyr 9087
Het kan ook zijn dat er iets diesel olie in de motor olie komt en dan word de olie vanzelf dunner Mischien helpt het ook om de olie eens te verversen als dat soms heel lang geleden is.
En ik heb bij onze beregening pomp gewoon iets dikkere olie in gedaan dan heeft die ook meer olie druk ik gelooft 20W50 olie
+1
dutchpower
@steyr 9087 Opvoerpomp is wel recent lek geweest waardoor er diesel in lekte. Na het vervangen van opvoerpomp ook de olie ververst. Toen het lampje ging branden weer olie ververst. Dus de diesel moet nu wel haast weg zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz motor en hebben de trefwoorden shovel , volvo , deutz , motor , oliedruk , oliepomp , toerental , motoroliedruk , lampje , ervaring , deutz motor en volgas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0