Deutz motor - Te lage motoroliedruk, oorzaak??
Vorige week begon het olielampje te branden van m'n Volvo L35Z shovel. Hier ligt een Deutz BF 4L 1011 F motor in.
Nadat het lampje begon te branden heb ik een drukmeter (4bar) aangesloten. Volgens het boek moest minimale druk bij stationair toerental 1,4 bar zijn en volgas 3 bar.
Nu kwam die bij mij stationair (warm) maar op 1-1,2 bar en volgas rond de 2,8 bar.
Wellicht ben ik toe aan een nieuwe smeeroliepomp, maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze motoren en misschien nog aandachtspunten hebben om te controleren/meten/bekijken voordat ik de motor eruit sleutel voor een nieuwe smeeroliepomp?
Verder loopt de motor goed, rookt alleen heel iets blauw in het begin als het koud is (ca 1-2 minuten).
Mvg
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz motor en hebben de trefwoorden shovel , volvo , deutz , motor , oliedruk , oliepomp , toerental , motoroliedruk , lampje , ervaring , deutz motor en volgas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En ik heb bij onze beregening pomp gewoon iets dikkere olie in gedaan dan heeft die ook meer olie druk ik gelooft 20W50 olie