Illustratie van:

Fendt 103 - Vloeistof koppeling reparatie

Wie heeft de tanden in de vloeistof koppeling we eens vervangen

Deel dit topic

Reacties

roscho
Wat bedoel je precies met "tanden"? Binnenin zitten een soort schoepen, die eigenlijk nooit stuk gaan. Of bedoel je de spiebanen waar je de inkomende en uitgaande assen in steekt?
schluterman
@roscho inderdaad zal het hart wel zijn met spiebanen dat gebeurt wel vaker dat uitslijt
roscho
Quote Reactie van @schluterman:
zal het hart wel zijn

Dat vermoed ik ook, maar dat had ik nu zo graag van @Axelroos gehoord. Anders blijven we gissen en gaan we misschien oplossingen bedenken door dingen die helemaal niet stuk zijn.
+1
porschestandard
Lees dit topic van mij van een paar jaar terug maar even door, hier had ik hetzelfde probleem: tractorfan.nl/topic/153349/
+1
Kramer U800
Dit komt wel vaker voor inderdaad, toevallig ben ik nu een 106s aan het opknappen voor een klant, en die heeft hetzelfde probleem. We hebben de assen weg gebracht naar een revisie bedrijf. Ik verwacht dat dit door de jaren heen komt door veelvuldig stationair draaien in combinatie met te weinig olie in de vloeistofkoppeling waardoor deze gaat klapperen met stationair toerental door de olie die niet helemaal rond geslingerd word met +/- 600 motortoeren. Probeer straks de vloeistof koppeling zo vol mogelijk te doen door het gaatje van het chassis heen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 103 en hebben de trefwoorden fendt , versnellingsbak , koppeling , vervangen en reparatie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0