Ik zoek iemand die goed aan ford tw 35 kan werken

Ik zoek iemand die alles kent van een ford tw 35 om aan te werken aangezien ik mijn tw wat wil oplappen

Deel dit topic

Reacties

+2
Pieter Buren
Misschien even iets duidelijker zijn wat je eraan wilt laten doen? (Bijvoorbeeld: Spuiten, motor reviseren, rotte plekker repareren, lagers vervangen ofzo...)
Majorpower
@Pieter Buren spuiten rubbers vervangen van cabine lekken maken motor wa meer pk’s voor Trekkertrek maar tog nog op de baan kunnen airco iets in de koppeling of boit maken weet niet juist
+1
Fendt926Driver
@Majorpower en dat a 60 euro per uur of moet dat (veel) goedkoper
+1
Majorpower
@Fendt926Driver moet gewoon een tw kenner zijn
+3
Hanomag22
@Majorpower een tw35 verder opdraaien is niet erg aan te bevelen. Het is al de zwaarste in de serie met dus automatisch de minste technische reserve.
Majorpower
@Hanomag22 tis niet dat ik er mee werk hè is enkel voor Trekkertrek en is een rondrit hè
selectford
@Majorpower tw 35 kun je niet veder open draaien
Van wegen de rookstop.
Pieter Buren
@selectford wat is dat?
Majorpower
@selectford maar kwa turbo en leidingen en grotere pomp en zo ?
+1
Valtra man
@Majorpower misschien ineens ook je budget meegeven.. volgens mij heb je geen idee van wat je allemaal opsomt.
Majorpower
@Valtra man ja heb er wel een idee van
Valtra man
@Majorpower dus… wat mag het kosten volgens je idee?
Majorpower
@Valtra man maar het is maar een keer e
dennisbouter
@selectford en waarom een 8830 dan wel? Zijn die technische heel anders?
+1
wouterdp
@selectford rookstop hadden ze niet in ieder land, Frankrijk en Duitsland wel maar België zeker niet. En voor die rookstop te elimineren veer er uit en boven de membraan opvullen met carosserieringen van m8 naar wens.
selectford
@wouterdp oke dacht dat het op iedere tw 35 zat
Weer wat geleerd
+1
Hanomag22
@Majorpower bij trekkertrek belast je de motor toch zwaar? Opvoeren betekent dat je meer gaat belasten op de techniek. En die grens heeft ford al redelijk benaderd. Tis niet voor niks dat de motoren in de 70 serie een stuk zwaarder uitgevoerd zijn.
+6
johndeere 2650
Het spuiten durf ik wel aan😇😉
rubenv
dehaaragri.nl/

deze jongens zijn ook zeer handig.
ford liefhebbersben weten tor het laaste boutje hoe een ford van voor tot achter in mekaar zit.
met opvoeren/schroeven zijn ze ook handig zat. en ze hebben een waterrem weet je gelijk wat die heb
en ook een airco apperaat.
dennisbouter
@rubenv goed dat ik het weet, heb nog een airco dingetje, en dit is lekker in de buurt
rubenv
@dennisbouter hij kan hem ook zo in de bus meenemen evt
dennisbouter
@rubenv ik heb liever dat ze hem paar uur onder druk zouden laten staan, hoor van die verhalen dat ze hem afvullen en na een week is hij dan weer leeg.
casejxu
@dennisbouter beetje airco apparaat zuigt systeem vacuüm om eventueel vocht weg te halen en daarna houd hij automatisch dit vast. Dit moet een x tijd zo zijn tegen het lekken. Soms zijn gaatjes zo klein dat ie het evengoed oke vind. Dan is idd op druk zetten het beste. Vaak met een beetje zeepsop langs koppelingen en knelpunten.
Valtra man
@casejxu dat vacuum zuigen is zelfs een verplichting want restgas mag niet de ozon in. Is in Belgie vrij streng geregeld
+2
casejxu
@Valtra man ik heb jaren geleden ook officieel examen gedaan om systemen te mogen legen en toen was het niet verplicht te vacuumeren iig.
Valtra man
@casejxu das gek want toen zat er waarschijnlijk zelfs nog geen r134 in.. de naam van het vorige product ontsnapt me maar was gecatalogeerd als heel schadelijk 10jaar geleden. Toen moest je in Belgie bij een panne je toestel vervangen of aanpassen omdat dat oude gas niet meer mocht bijgevuld worden.
+1
casejxu
@Valtra man bij ging het om R134A
+1
Valtra man
@casejxu Freon was het dat ik zocht. 🙂
Fendttrisixfan
@casejxu al vaak meegemaakt dat vacuum test goed is, maar eenmaal je begint te vullen spuit het gas eruit. Vind vacumeren zeker geen goede parameter om te weten of systeem goed is. Meestal zegt de hoeveelheid gas dat je uit een systeem haalt al veel meer
Boers
@casejxu vacumeren is puur bedoeld om te ontvochtigen, daarmee ga je kleine lekkages niet ontdekken, op druk zetten met stikstof of nog beter met formeergas
casejxu
@Boers ja zeker wel. Een airco automaat houd na een x tijd vacuumeren dit vast. Wanneer hij zijn vacuum verliest geeft het apparaat dit veelal aan en gaat hij niet vullen omdat er kans is op lekkage. Dat je met een druktest een lekkage beter vind dat beaam ik
KlaasM
Kleis Mechanisatie zit ook heel veel in de Ford trekkers. Doet ook veel restauraties

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN