Illustratie van:

Fahr D 90 - Oliedruk verlies en carterdruk na motor revisie.

Goedemorgen, Ik heb onlangs de motor van mijn Fahr D90 motor MWM AKD 12e gereviseerd. De oliedruk gaat na 50 min van 3 bar naar 1 bar. De oliepomp werkt goed. De olie in de motor is 15w40 Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen?

Deel dit topic

Reacties

IHCparts
Ik ben verder niet zo bekend met dit type motor, maar als je oliedruk verliest bij warme motor dat lijkt dit op lekkage. Bij de krukaslagers, bij de pomp of ergens er tussen in (zit hier nog een leiding met afdichtingen?). Heb je de speling op de lagers en pomptandwielen gemeten tijdens revisie? Op het oog kan het er prima uit zien, maar dergelijke afwijkingen zie of voel je niet.

Carterdruk is bij een 1-cylinder niet vreemd. De inhoud van het carter verschilt immers 900cc tussen bdp en odp. Bij een meercilinder motor middelt dit uit.
Fahr_D90
@IHCparts bedankt!! We gaan het nakijken.
bas101
Wat heet bij jullie gereviseerd ? Maw zijn de krukaslagers drijfstang lagers ook gereviseerd? 1 bar oliedruk is bij een gereviseerde motor te weinig , tenminste bij half of volgas , bij stationair toerental is 1 bar warme motor nog acceptabel maar bij t gaspedaal indrukken moet de oliedruk naar minimaal 2 of 3 bar oplopen
joop-same
De drijfstang lagerkap wel goed gemonteerd ??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fahr D 90 en hebben de trefwoorden olie , mwm , fahr , motor , carterdruk , revisie , oliedruk , 15w40 en oliepomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0