Heeft het zin een zwaardere hydraulische pomp te plaatsen?

Heel naïef dacht ik door een zwaardere hydraulische pomp te plaatsen iets meer hefkracht en snelheid in mijn voorlader te krijgen.
Huidige pomp levert max 21,7 l/min en max 110 bar.
Natuurlijk moet zo`n pomp passen, maar mij leek met meer druk, met dezelfde cilinders, dat je iets meer kracht kan leveren.
Althans zo iets meen ik me te herinneren van hydrauliek tijdens mijn MTS opleiding ooit. 😉

Weet iemand of zoiets kan of druk ik dan alles stuk?

Deel dit topic

Reacties

+3
walker1
Ik weet natuurlijk niet de staat van jouw trekker en voorlader, maar een zwaardere pomp op een voorlader trekker is heel normaal.
Wij hebben een John Deere 6130 met voorlader, destijds nieuw gekocht en op aanraden van de verkoper is er toen de optionele zwaardere pomp op gekomen. Is dus origineel af fabriek en dus niet een latere achteraf opgebouwde pomp. Is wel fijn dat je zo een beetje vlot kan werken met de voorlader zonder dat je continu vol gas moet geven.
+1
walker1
Als het om de Ferrari gaat bij jouw foto's, die ziet er nog vrij nieuw uit, dan zou ik eens bij de leverancier/dealer informeren wat wel en niet kan.
+4
Teijgetje
@walker1
Ik zal het eens informeren bij Lozeman of zoiets door Ferrari zelf ook geleverd wordt, ik ben er toch al bezig voor een onderhoudsset.
Alles ziet er inderdaad netjes uit, maar wel 3500 uur op de teller.

Maar bij olie verversen eigenlijk ook wat je verwacht bij een Italiaanse machine. 😉

(klik om te vergroten)

Olie verversen op zijn Italiaans
Hannesman
@Teijgetje en het liefst een dagje later de olie er weer in 😂
Pauls
Quote Reactie van @Teijgetje:
Olie verversen op zijn Italiaans

Ziet er een lekker uit, hopelijk niet teveel water erbij, ik zie wat wittig schuim ... (maar kan ook van de melk in de cappucino zijn)
+2
Corne S
Qua liters kan het nooit geen kwaad, alleen moeten de leidingen waar de olie continue door heen gaat wel dik genoeg zijn, anders wordt de olie te warm (in geval van tandwiel pomp).

Oliedruk verhogen zou ik iets voorzichtiger mee zijn. Het is de vraag of het hydraulische systeem erop uit is gelegd. Ook kan het een begrenzing zijn voor de mechanische constructie, zodat er niets kapot gaat (afbreken etc).
GerbertXL
Is die 110 bar normaal voor compacttrekkers? Dat lijkt me wel erg weinig, zou toch zeker 180 verwachten en liever 200.
+1
Teijgetje
@GerbertXL
Een John Deere 1025R doet 23,8 l/min met 137,9 bar.
+1
Pauls
Olie druk is pas nodig als je zwaar moet tillen, vooral debiet zal nodig zijn, om cilinders sneller te laten werken, maar 110 lijkt mij inderdaad ook wel weinig, maar kan begrenzer (overdrukklep) zijn die (beetje) blijft open staan, zodat er eigenlijk druk nooit gehaald wordt en er ook een lek debiet is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden voorlader , hydrauliek , druk , pomp , snelheid , mts , max en hydraulische geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0