Hydraulisch ventiel probleem

Dag leden,

Heb geen tractor, maar hoop dat hier wel de kennis aanwezig is.

Ik heb een 40 jaar oude autobrug volledig gereviseerd en gisteren weer in gebruik genomen, het betreft een 4 koloms Ravaglioli KP142.

Gisteren heb ik hem aan de vloer verankerd, maar zag vanochtend dat hij en beetje aanliep op een kolom. Toen heb ik de voet een paar slagen gegeven om hem recht te zetten. Mogelijk heeft dit tot het probleem geleidt....:

Bij het uitproberen ging de brug steeds langzamer zakken, totdat hij helemaal mee ophield. Denk dat het probleem in de hydrauliek ventiel zit, want de voor de rest is het een eenvoudig systeem met een elektromotor die de cylinder heft en een handel om de olie weer terug te laten vloeien naar het reservoir. Enig idee?

Bij voorbaat dank.

Deel dit topic

Chevyforce

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
DB780
Als ik je verhaal lees, zou ik een manometer bij de cilinder zetten om te testen. Zakt de brug niet meer, en er staat druk op de cilinder dan is het een hydraulisch probleem, olie kan niet weg. Stopt de brug met zakken en heb je geen druk, dan loopt de brug mechanisch aan, staan de palen waterpas? Ik hoop dat je dit verder brengt, succes.
iantx1500f
Als de kolommen niet perfect paralel en waterpas staan
Loopt de boel vanzelf klem
Chevyforce
Heb de kolommen in alle richtingen waterpas gezet, alleen was één iets getordeert bij het boren/aandraaien waardoor de dwarsligger hem onderaan schaampte.

De brug wilde niet meer zakken op andere hoogtes (gaat normaal omhoog ) en ik hoor de olie ook niet meer terugvloeien.
De cylinder blijft omhoog staan, op druk, ook als ik de kraan meerdere slagen open zet. Het lijkt erop dat er een klep gesloten blijft, ondanks het open zetten van het systeem. Weet niet of dit door de paar klappen tegen de voet kan zijn gekomen....
Van-Epscheuten
Draai is een leiding los, spuit er olie uit, en daalt de brug dan?
Chevyforce
Heb ik gisteren idd gedaan, olie spoot eruit. Uiteindelijk alles gecontroleerd afgetapt en de cylinder laten zakken. Daarna pas het ventielblok opengemaakt zoals op de foto.
wilbertkw
Hoe heb je de cilinder dan laten zakken? Want als je de leiding losdraait zal er olie uitkomen als de cilinder uitgeschoven is. Ook als de brug dan niet verder zakt dan kan ik uit jouw verhaal nog niet uitsluiten
Chevyforce
Heb de leiding die tussen het ventiel en de cylinder loopt, voorzichtig los gedraaid aan de cylinder zijde. De brug heb ik voor de veiligheid op de mechanische haken vastgezet zodat de cylinder zonder overmatige belasting kon zakken.
Chevyforce
De olie heb ik onderaan opgevangen en ja ik moest ook nog wat schoonmaken 😉
DB780
Als ik mij goed herinner, heeft een brug een val beveiliging (mechanische zak blokkeer in richt, en mogelijk een slangbreuk ventiel(behoort op de cilinder te zitten, laat olie in de cilinder, maar bij een bepaalde volume stroom sluit het de cilinder af, als de olie uit de cilinder gaat). komen deze niet in?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden olie , tractor , hydrauliek , elektromotor , handel , hydraulisch , brug , kennis en hydraulisch ventiel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!