Illustratie van:

Strautmann Super Vitesse - Pick up wil niet zakken zonder druk op hydrauliekblok

De pickup van mijn super vitesse wil niet zakken zonder dat je druk zet op het hydrauliekblok. Dus om de pickup de bodem te laten volgen moet je het ventiel de hele tijd op druk houden waardoor de olie veel warmer wordt.
Hoort dit zo of kan je iets aanpassen aan het hydrauliekblok dat je de pickup kan laten zakken zonder het ventiel te bedienen. Heb zelf het idee dat er iets van een druk gestuurde terugslag klep op de retour zit. Dat als er geen druk binnen komt er ook geen olie weg kan. Want de knikdissel zakt ook niet uit zichzelf. Iemand die dit probleem herkent?

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Staat het blok niet op ls ( load sensing) en stuur jij hem aan op een hydrauliek ventiel?
Inter-844s
@Fendt926Driver Daar dacht ik zelf ook aan en heb toen de stelschroef gedraaid van CC naar OC. Maar de pickup zakt nog steeds niet zonder druk te geven.
Fendt926Driver
@Inter-844s zit er niet ergens een openingsklep waar een snuffel leiding aan heeft gezeten?
Inter-844s
@Fendt926Driver Voor zover ik weet en kan zien zit er geen LS ventielenblok in.
+1
deJong
Zit de retour slang op de vrije retour😏
Inter-844s
@deJong Ja die zit rechtstreeks op de retour
deJong
@Inter-844s oh raar.
NH-Ford
Zit er niet toevallig een drukschakelaar in persleiding die gehele stroomtoevoer blokkeert? Dat je eerst oliedruk moet hebben voor een functie elektrisch aangestuurd wordt?
In de standaard uitvoering moet met alleen stroom (geen oliedruk) de pickup etc wel drukloos zakken.
Heb je een 1/2 drukloze retour?
Meer malen gehad dat het mannetje snelkoppeling af en toe niet los ging, dus kan olie niet weg.
Inter-844s
@NH-Ford mmh dat zou kunnen ga ik vandaag naar kijken
Inter-844s
Volgens mij zit er dus een drukgestuurde klep in het ventielenblok

(klik om te vergroten)

Zonder druk wil de olie dus niet terug stromen naar het ventielenblok. Zou je de terugslagklep er ook uit kunnen halen?
BuvaM
Quote Reactie van @Inter-844s:
Zou je de terugslagklep er ook uit kunnen halen?

Een 2/2 klep kogel-zitting uitvoering kan, die dan tegelijk schakelen met dalen pick-up, heffen gaat zonder schakelen; olie drukt kogel uit zitting. Zonder klep zal pick-up altijd laag blijven
Inter-844s
@BuvaM Dacht zelf aan een 2/2 klep tussen de leiding naar de pickup en de retour te zetten. En die dan tegelijk laten schakelen met pick up zakken. Of is dat ook wat jij bedoeld?
BuvaM
@Inter-844s Kan ook. In dat geval blijft de gestuurde terugslagklep zitten en werkt dan alleen als terugslagklep.
redeagle14
@Inter-844s elektrische 2/2 op de plaats van de terugslag klep. Die zorgt voor een zweefstand.
Inter-844s
@redeagle14 Probleem is dat de terugslagklep in het ventielenblok zelf zit en niet ernaast. Dus weet niet of je die er zo uit kan halen of niet.
redeagle14
@Inter-844s is normaal een cetop tussen ventiel. Waarschijnlijk zit er nu een KRMPC03A of B tussen. Die vervang je door de KRMSC03A of B 012C. Spanning er op en de p-u zakt en loopt vrij.
Inter-844s
@redeagle14 Zijn de rood bruin/gele super vitesse's ook al met cetop ventielen? Want als ik het zo vergelijk zijn het andere helaas.
dx11
Bij mn taarup werkt het als ik de trekker in de zweefstand zet.
+1
casejxu
@dx11 taarup is de bom🤟🤟🤟
+2
J asper
Je hebt toch wel een ventiel over lijkt mij? Zet je de picup mooi rechtstreeks op ventiel de kortste klap.
+1
Inter-844s
@J asper Ja in principe wel, maar wilde eigenlijk alles gewoon met de bedieningskast kunnen doen.
Herbert
@J asper klinkt als een mengele oplossing🤣👍. Heb de pickup, knikdissel en inschakeling doseerwalsen ook rechtstreeks vanaf de trekker gemaakt.
J asper
@Herbert Klopt, onze oude mengele had het ook😅🤣 Maar hoezo heb jij ook je knikdissel en doseerwalsen rechtstreeks dan?
Herbert
@J asper dat zat allemaal op 1 ventiel waar een blok met kogelkranen achter zat. Moest steeds de kraan omzetten voor de functie die ik wou gebruiken. Met stalvoeren kan alles nu rechtstreeks uit de trekker, bodemketting en doseerbandje heeft de wagen een eigen hydraulisch systeem voor. Alleen voor kuilen zou ik nog een kraan om moeten zetten voor de pickup/achterklep.
J asper
@Herbert 👍🏻👍🏻 Onze was electrice bediend ook met eigen hydro systeem.
J asper
@Herbert Onze deutz zit na dat de tweede bedieningskast stuk ging ook rechtstreeks op ventiel. Picup, klep en bodemketting op twee ventielen. En knikdissel op een ventiel maar die trek ik er uit na het aankoppelen want heb maar 2 keer dubbel werkend over.
+1
GerbertXL
Er zijn toch wel een paar gebruikers die het bij gebruik even kunnen controleren of dat bij hun ook het geval is @newholland6640
.
Ik heb een super vitesse gehad maar geen idee meer of dat ook bij mij zo was. Overigens heb ik gedaan wat hier al genoemd werd, ik heb de pick up cilinder rechtstreeks op de trekker gezet omdat ik dan niet constant met de schakelaars hoefden te prutsen met laden. Dan deed ik de pick up op het eerste ventiel en de rest op de tweede. schakelaar voor de bodemketting aan en dan kon ik mooi met 2 hendels de boel bedienen. Beviel mij perfect.
NH-Ford
@GerbertXL Bij onze vorige groen rode versie daarvan kon ik wel pick up laten zakken zonder oliedruk.
Begin van land schakelaar pickup naar beneden, schakelaar bodemketting aan, en dan af en toe met trekkerhendel naar achteren laden.
Inter-844s
@GerbertXL Snap zelf ook niet waarom die zo gemaakt is, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je niet door een te hoge retourdruk (als je bijvoorbeeld de bodemketting bedient) de pickup iets wordt opgetild. Want daar had de krone waar ik wel eens mee reed last van.
Husqvarna
Hier de pickup ook op apart ventiel gemaakt, dan kun je de bodemketting(kast) ook gewoon met 1 ventiel bedienen.
mfrijder
Als je de knikdissel eerst eens hoog zet en dan de pick-up helemaal laat zakken en dan weer de knikdissel laten zakken dan kan de pick-up wel goed de bodem volgen.
+1
Inter-844s
@mfrijder Ja dat zou ook werken maar ik doe meestal de pickup omhoog bij het omdraaien omdat die wieltjes niet gestuurd zijn en anders zo scheef door de bocht worden gedrukt. Dus dan zou je elke weers weer de dissel omhoog moeten doen en naar beneden.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Super Vitesse en hebben de trefwoorden olie , super , hydrauliek , druk , bodem , strautmann , pick up , pickup en zakken geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0