Mc-Cormick D 436 - D436 slaat niet aan

Na een complete revisie van motorblok, brandstofpomp en inspuitventielen was het zover. Alle vloeistoffen gevuld. Inspuitmoment afgesteld volgens voorschrift. Nieuwe gloeistiften. En starten als een tierelier maar niet willen aanslaan. Ik weet het even niet meer. Wie kan mij het juiste spoor wijzen

Deel dit topic

Trekkervirus

Reacties

Fendt926Driver
Check check dubbel check.
Kijk alle leidingen en draden even extra na.
Komt er witte of zwarte damp uit met starten?
Hier ooit een deutz 2 cylinder de leidingen van de brandstofpomp omgewisseld.
Dat start ook niet.
De 614 lsa met 6 cylinder helemaal afgesteld vanuit het boekje en de cylinder bij de koeler als afstel cylinder gebruikt.
Never nooit starten.
Steeds lopen op start piloot maar nooit uit zichzelf blijven lopen
Bleek dat de cylinder bij de kabine als afstel cylinder moest zijn.

Loopt de trekker wel op remreiniger of start piloot (met mate gebruiken en niet langer dan 15 seconde)
Trekkervirus
Ik ga e.e.a. nog eens controleren. Rookt wel maar niet op kleur gelet dacht niet wit. Remmenreiniger in inlaat gespoten, maar dat ging direct in de fik.
Fendt926Driver
@Trekkervirus als het goed is gaat remreiniger niet branden in de inlaat.
Of je hebt ruim voor gegloeid.
Maar met het zelf aanzuigen van de lucht door de motor moet de remreiniger pas in de cylinder ontbranden.

Hier met een volvo auto wel een keer gehad dat die ook niet starten wou na een revisie.
Waren de kleppen te strak gemonteerd .
Die lieten wel lucht in maar gingen dan niet weer dicht.
Daar misschien ook even naar kijken of die wel mee terug tuimelen
+1
Marc436
Filmpje is altijd een stuk duidelijker. Meestal is het lucht in de leiding, eerst ontluchten vanaf tank tot aan brandstofpomp (tip zet ff compressor op de tankdop), en dan de brandstofleiding naar verstuivers losmaken en ontluchten (handigste is dan iemand even enkele seconden te laten starten zodat de brandstofpomp alles door kan duwen) als je dan geen lucht meer ziet maar sterke stralen per leiding weet je dat je goed zit.
+1
mestyle
Staat je pomp niet stiekem 90 graden verkeerd. Dan slaat die ook niet aan
806
@mestyle 180 graden bedoel je denk ik
806
@806 sorry ik bedoel 360 gr
+2
Trekkervirus
Ik ga de boel opnieuw controleren.
Klein Rot
@Trekkervirus
Als hij helemaal niks doet inspuitmoment controleren klepspeling en controleren of de regelstang in de brandstofpomp toevallig niet vastzet in de 0 stand
mestyle
@Klein Rot
Ik denk dat pomp een 90.graden verdraait is
Wil nog wel eens gebeuren dat als je die uit elkaar haalt hij nog even slag draait. En dan zet je hem zelf op de merk tekens en dan staat die toch verkeerd. Of dat die op een 3 cillinder staaat
Klein Rot
@mestyle
Dat kan je snel controleren door even het dekseltje van de pomp af te halen en kijken welke plunjer omhoog komt als de eerste cilinder op compressie komt.
mestyle
@Klein Rot

Klopt weet ik.
+1
case 745 xl
Ik heb met mijn cormick b275 eens gehad dat ik de hevel op de branstofpomp verkeerd om had gemonteerd. Dan staat je stop knop op motor aan maar hij start niet. Is toen ook een enorme zoektocht geweest.😅
Trekkervirus
Wat een mooi forum toch, met elkaar komen we eruit.
Fendt926Driver
@Trekkervirus ik verwonder mij ook uit andere reakties wat er nog allemaal meer fout kan gaan.
Begin met de makkelijkste ideeen om het op te lossen
mestyle
@Trekkervirus

We horen het ook graag als je wat hebt kunne. Vinden
Trekkervirus
Maandag ga ik aan de slag. Jullie horen het zo spoedig mogelijk
guy s
Mijn 436 start ook zeer moeilijk . heel lang voorgloeien , veel witte rook maar na veel keer proberen slaat ie wel aan . deze reeks staat bekend als moeilijke starters . met aanslepen slaat ie meestal dadelijk aan ( startmotor wat zwak)
roscho
Quote Reactie van @guy s:
startmotor wat zwak

In jouw geval vermoed ik dat de motor niet snel genoeg rondgaat. Je zou de startmotor eens uit elkaar kunnen halen, schoonmaken en het anker heel licht opschuren.
Trekkervirus
Startmotor is ook gereviseerd. De trekker is tot de laatste bout uit elkaar geweest.
mestyle
@Trekkervirus

Ik blijf toch vermoeden dat je de pomp wat gedraait is en dat je op verkeerde moment aan inspuiten bent. Dan lijkt die wel te willen aanslaan maar gaat die niet lopen
Klein Rot
@Trekkervirus
Hoe is de brandstofpomp op tijd gezet?
mestyle
@Klein Rot

Ik vermoed puur op de merktekens. Dan kan die verkeerd staan
roscho
Quote Reactie van @Trekkervirus:
Startmotor is ook gereviseerd

Deze reactie was bedoeld voor @guy s . Misschien was het niet handig van me om dat hier te antwoorden.
+1
Klein Rot
@Trekkervirus
Ik heb een paar pagina´s van het werkplaats handboek toegevoegd hierop staat vermeld hoe de inspuitpomp op tijd moet worden gezet. en gaat er vanuit dat de eerste cilinder op compressie staat en de eerste plunjer omhoog staat. Weet niet of de volgorde van de pagina´s klopt

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

roscho
@Trekkervirus Indien afbeeldingen te klein worden weergegeven, erop klikken met rechtermuisknop een aangeven "Afbeelding in nieuw tabblad weergeven". Daar is de afbeelding d.m.v. inzoomen leesbaar te maken.
+2
Trekkervirus
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie info. De pomp stond verkeerd. Nadat de diverse tandwielen op de merktekens gezet zijn, helaas moest distributiedeksel weer los, de pomp afgesteld volgens werkplaatshandboek. Nadat de zaal weer gemonteerd was direct aanslaan. Nogmaals allemaal bedankt. Hgr.
+1
mestyle
@Trekkervirus

Meest voor de hand liggend.

Mooi dat dienhet nu doet.

Zelfs op de merk tekens zetten wil niet inhouden dat die goed staat.

Je had het ook alleen deksel bij brandstofpomp en dan inspectie deksel brandstofpomp en de kleppendeksel eraf kunnen halen.
Als.1e cillinder op tuimelen staat moet die zo'n beetje inspuiten staan merktekens op poelie van krukas. Dan moet de eerste plunjer ook gaan inspuiten. Minder werk om alles.los te.halen
Klein Rot
@mestyle
Als de laatste cilinder op tuimelen staat, staat de eerste cilinder op einde compressieslag dan moet de eerste plunjer inspuiten.
mestyle
@Klein Rot
Ja zo kan het ook zijn meende dat eerste op tuimelen stond. Maar kijknook na merkteken op de krukaspoulie dan na de tuimelaars en dan de brandstofpomp
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 en hebben de trefwoorden brandstofpomp , revisie , motorblok , starten , vloeistoffen en Mc-Cormick geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!