De nieuwe #Fendt 700 Vario!

Gertjan Zevenbergen spotte de nieuwe Fendt 700 Vario. Deze is nu ook voorzien van Variodrive zoals dat tot nu toe alleen in de grotere Fendts was te vinden. De 7,5 liter 6 cilinder motor komt van AgcoPower.

fendt.com/NextGen700/








Deel dit topic

Reacties

MaxxuM4ever
Beste motor voor een fendt, ik dacht dat de eerste 936 indertijd een 6,6 liter motor had.
+1
rubenv
@MaxxuM4ever was dat geen 7.1?
+1
Fendttrisixfan
@rubenv ja 7,1 inderdaad, generatie erop was dan 7,8
+1
Renze
@MaxxuM4ever de eerste drie generaties 900 zat een MAN 6.9 liter in, in de 930 gaf deze het op bij zwaar werk, geen levensduur. De Deutz 7.2 in de 936 hetzelfde probleem, de 7.8 in de 939 en de 6.1 in de 828 ook. Daarom gebruikt Fendt nu n slag grotere motoren, die hun werk op een lager toerental doen zodat je er bij alle dagen 100% vermogen, bijv. Voor een bosfrees of versnipperaar, nog een 10.000 uur levensduur uit kunt halen.

Ik denk persoonlijk dat Fendt over een jaar met een 614/16/18/20 serie uit komt met de wielbasis van de oude 700 serie, een nieuwe Variodrive bak met onafhankelijke voorwielaandrijving zoals de nieuwe 700/900/1000 en de Deutz motor uit de oude 724 gedrosseld tot 1800 toeren en 200pk. De 400 werd een 500 maar de wielbasis bleef gelijk. Fendt heeft als enige een 160pk trekker met 2.44m wielbasis: Dat maakt het een unieke specialist voor bijvoorbeeld gemeenten of groenteteelt, maar veel te kort voor zwaar trekwerk. Dus er komt ongetwijfeld opvolging voor de 714-720 in de nabije toekomst...
mdoornekamp
@Renze heeft deze 700 ook al onafhankelijke 4 wd?
+1
Fendttrisixfan
Mauritsdb
@mdoornekamp hydraulische 4 wiel aandrijving? Of hebben ze het hydro deel elektrisch?
Fendttrisixfan
@Mauritsdb nee is mechanisch/hydraulisch en niet meer zelf in of uit te schakelen
Mauritsdb
@Fendttrisixfan eigenlijk een automatische oplossing voor de l/ll schakelaar en de 4wd schakelaar dus? Een hydromotor voor de voor en 1 voor de achterwielen die mechanisch gekoppeld worden als er vermogen over de wielen nodig is en waarvan de voorwielen uitgeschakeld worden om hogere rijsnelheden te kunnen bereiken? Ben benieuwd naar trekkracht testresultaten!
mdoornekamp
@Mauritsdb bij de 1000 serie is de achter as hydraulisch/mechanisch en de vooras alleen hydraulisch. Bij zwaar trekwerk kun je voor en achteras koppelen. Zodat de voorwielen niet blijven staan zoals vroeger bij Jd
Renze
@mdoornekamp het leek mij stug dat ze de vooras hydraulisch aandrijven en niet met n tweede vario voor de vooras alleen, maar je hebt inderdaad gelijk.... vreemd, want in de vario versnel je de hydromotor om de uitgaande as te versnellen (daarom wint een powershift het bij zwaar trekwerk op lage snelheid) terwijl de vooras hydromotor juist harder draait, dus meer wrijving genereert bij hogere snelheid....
mdoornekamp
@Renze met een 2e vario op de vooras zou je nooit precies de goede snelheid van de voorwielen kunnen regelen. In bochten zou ie dan constant een nieuwe snelheid moeten berekenen en corrigeren. En je zit ook nog met banden slijtage en kleine verschillen in omtrek per banden merk.

Door nu met een variabele pomp de voorwielen een beetje op "druk" te zetten, is de snelheid altijd goed.
+1
Renze
@mdoornekamp dat maakt dus geen bal uit he, of de hydromotor die je "op druk" zet, nu rechtstreeks gekoppeld is, of indirect via een planeetstelsel verbonden is met de vooras.. in beide gevallen moet je de motor actief regelen, op basis van gemeten stuuruitslag, rijsnelheid, gevraagde trekkracht, en verschil in snelheid per as (slip) 😉
+3
mdoornekamp
@Renze ik geloof er niks van dat die motor actief geregeld is🤔
+1
Fendt_favorit
@mdoornekamp precies dat doet hij dus wel waarvan jij zegt dat ie dat niet doet. In bochten gaat de vooras harder draaien om hem de bocht om te trekken. Resultaat: draaicirkel slechts 11m. Vergeleken met een 6250R zet die hem een halve trekkerbreedte minder ernaast.
PieterA
@Fendt_favorit Dat harder draaien kun je bereiken bij gelijke druk, wat @mdoornekamp ook al aangaf.
Fendt_favorit
@Fendt_favorit klopt, naar toerental varieert wel. En wil je hem voor de hoek om trekken zul je dus druk en toerental moeten variëren.
+1
mdoornekamp
@Fendt_favorit toerental regelt de load sensing. Die geeft iets meer olie om de wielen aan de gang te houden
+2
MaxxuM4ever
@Renze duidelijk en eerlijk verhaal. Ik vond die motoren altijd al een beetje een kleine inhoud hebben maar dat vond fendt zelf dus ook uiteindelijk. Zeker als je bedenkt dat in een ford 8340 al een 7,5L zit voor 125pk en in een JD 7810 een 8,L voor 180 Pk.
+1
Renze
@MaxxuM4ever sja, je praat dan wel over motoren van vóór 1996 he.. nog voor er überhaupt emissie eisen waren... met zon laag specifiek vermogen is de uitlaatgastemperatuur te laag om een roetfilter of SCR te laten functioneren...
+1
RVM
Een groen/rode Valtra Q?
frank_mf
@RVM Nee de Valtra Q is in feite Valtra's versie van de MF 8S.
Andre150
@RVM feest ontwikkeld zijn eigen nog steeds en is niet te vergelijken met de andere 2 merken
RVM
@Andre150 motor is dezelfde neem ik aan.
Fendt_favorit
@RVM Nee, deze is een compleet nieuwe 7,5L die in deze 700 als eerste ligt. De Valtra Q en 8S hebben de Vario transmissie die nu in de 800 serie ligt, welke voor Fendt uit productie gaat.
+1
RVM
@Fendt_favorit hopen dat de motorsensors verbeterd zijn op deze modellen 😄
Hanomag22
@Fendt_favorit bij dat soort statements van fabrikanten denk ik altijd; wat is er nog van waar als je het marketing sausje er af gehaald hebt.

Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat t economisch verantwoord is om twee generaties transmissie en twee verschillende motoren families te bouwen in een concern voor vergelijkbare klasse tractoren.
Fendt_favorit
@Hanomag22 de ML 260 transmissie welke in de 800 ligt, wordt al jaren geproduceerd. In de nieuwe 700 Gen7 ligt compleet nieuwe transmissie. De ML 260 wordt vanaf het moment dat de 800S4 stopt bij Fendt nergens meer in gebruikt. Valtra gebruikt hem in de net geïntroduceerde Q en MF in de net geïntroduceerde 8S dyna VT.
+1
Jeroen 86
@Fendt_favorit ik dacht dat in de 800 serie een ML 220 lag
+1
Renze
@Hanomag22 ZF bouwde de Eccom CVT ook in hun eigen huis voor Deutz die m inclusief achteras afnam, en in n huis die voor de JD achteras paste. En wellicht aan de voorkant ook wel met naar keuze een SAE 1 of een SAE 3 motor boutflens... Zolang je de ingewanden hetzelfde houdt kun je vrij goedkoop wat variatie aanbrengen...

....maar wat betreft een wijziging aan motorvolume: Als je de boring van 108 naar 109mm vergroot, kom je op 7.5 liter rond, en een 1.35% grotere compressie omdat je 144cc meer in dezelfde verbrandingskamers comprimeert. Ik acht het dus prima mogelijk dat ze voor Fendt een zuiger en een bus maken met een mm grotere boring, omdat ze die toch bij AGS in Tsjechië laten maken, het heeft weinig invloed op het basisconcept maar Fendt heeft toch een eigen motor...
Hanomag22
@Renze ja inderdaad. Minimale wijziging zodat t niet hetzelfde is op papier. En de “believers” zijn happy.
Jeroen 86
@Fendt_favorit ze zullen binnenkort de valtra Q en MF S8 ook wel update naar de nieuwe motor als de emisienormen erom vragen. En dan ook de vario gelijk update
Fendt_favorit
@Jeroen 86 die zijn net geïntroduceerd, dus blijven voorlopig zo.
Renze
@Jeroen 86 met Stage 5 is het voorlopig gebeurd met emissienormen...
1066
@Fendt_favorit - dan is nu het motor probleem misschien ook op gelost -
+1
mf 6150
Ik was er al bang voor, nu kan ik echt niet meer zeggen dat een mf vt een fendt met een goede motor is....😜
GerbertXL
Wat voor motor zit erin dan?
mf 6150
@GerbertXL
Agcopower is sisu, en sisu is een doorontwikkelde valmet motor
+1
Mauritsdb
Het gewicht, vermogen en bandenmaat van de 800 serie dus? Die komt dan te vervallen zeker?
Fendt_favorit
@Mauritsdb nee, dat is allemaal bij de Gen7 verwerkt.
mdoornekamp
@Mauritsdb 720 is de kleinste nu
+1
T60401
@mdoornekamp Gat tussen de 516 en 720 is wel groot. Gaat klanten kosten als er geen 6 cilinder van rondt de 150 pk is.
+3
RVM
@T60401 wedergeboorte van de 615 dan maar, staan de klanten meteen in de rij
+1
T60401
@RVM we zullen zien. Als ik zie waar de nieuwe 700 mee uitgerust is zal dan prijskaartje ook flink omhoog gaan. en ze waren al zo goedkoop. 😅
fendt308-driver
@T60401 714 6cil is sws no go 716 ging wel hooguit de 718 is een gemis.
Fendt_favorit
@T60401 de huidige 700 Gen 6 (714-714) blijft ook leverbaar!
+1
280 pk met 8,8 ton, geen 714,716,718 meer dit waren juist de mooie trekkers met 6cyl. een 516 is toch net niks voor een silagewagen of mesttank
mf 6150
@Jelle Boerkamp6110
Toch sta je ervan te kijken wat zon 516 wegtrekt. 314 ook trouwens
+1
T60401
@mf 6150 Als je zon 516 alleen voor het zware werk gebruikt gaat het hij er aan. Lijkt wel alsof ze over het randje gaan. kg/ pk
mf 6150
@T60401
Dat geloof ik zeker, en een 6 cilinder is zuiniger
J asper
@mf 6150 6 cilinder zuiniger??
mf 6150
@J asper
Zeer zeker, 6465 is zuiniger dan de 6715. Loonwerker t zelfde verhaal met een deutz 6165.4 en .6
+1
Renze
@T60401 kaal weegt n 516 6400kg, gewicht zat. Maar door de 2.44m wielbasis blijft het n pony...
+1
mdoornekamp
@Jelle Boerkamp6110 8.8 ton is toch een klasse groter en zwaarder.
Een wat kleinere 6 cil is wel wenselijk
+1
Fendttrisixfan
@Jelle Boerkamp6110 714, 716, 718 blijven leverbaar evenals 720, 722 en 724 oud model. Je zal de keuze hebben tussen zware en lichte serie
@Fendttrisixfan oo kijk aan
+2
rubenv
@Jelle Boerkamp6110 ik sta er toch van te kijken wat ik met mn 516 allemaal kan
is toch zoals die van mij erbijstaat 8600kg.

kwa verbruikt valt het ook mee.
voor de mestpomp +/- 30ltr per uur en vorig jaar en gehuurde 933 scr voor de pomp gehad die zat ook op +/- 30 ltr per uur.

alleen de 516 loopt op zn tenen en de 933 deed het met 2 vingers in zn neus.
+1
Derkmax
@rubenv
8600 kg? Geen 6800 ? Wat heb je er allemaal aangebouwd dan ? Of vol met water/ gewichten ?
Andre150
@Derkmax kan prima, onze maxxum 110 weegt zonder de voorlader ook al 7600kg
Derkmax
@Andre150
Bijzonder, mijn Maxxum 120 zit op 6400, inclusief fronthef
+1
Andre150
@Derkmax klopt wel dan, Wij hebben er 600 kg wielgewichten in en een zwaar voorladerframe, fronthef en aftakas
+2
rubenv
@Derkmax wielgewichten volle tank 900kg frontgewicht steekassen en andere trompeten 710 600 banden dus bredere velgen

dan tikt het aardig door
GerbertXL
@rubenv geen wonder dat ie heel wat mans is dan, hij weegt meer dan een 916 😰
Fendttrisixfan
@rubenv wat is er anders aan de trompetten?
rubenv
@Fendttrisixfan mn baas had het er over dat die ook net anders waren als een standardt 516 ivm met de steekassen

wat het precies is weet ik ook niet 😅
+1
ford8630power
@rubenv Hier 710 xeobibs met ander velgen op de Steyr gelegd ipv de 650 multibibs. Ik schat dat de trekker nu 300kg zwaarder is, kon eerder 300kg aanhangen met de trekkertrek, en nu was hij kaal al iets te zwaar. Beetje meer staal en rubber weegt nog wel door.
verwijderd

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden vario , fendt , motor , 6 cilinder en cilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
67
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
0