Ik sta hier nou voor de keuzo om een turbo set van een 856 voor onze 845 te kopen. nou ben ik er alleen een beetje bang voor dat zogauw ik alles erop gebouwd heb het heel ding uit mekaar knalt ofzo :S want aan de turbo kan je helemaal niks regelen ofzo.
nou wou ik wel is weten of jullie ervaring hebben met een turbo op een 845 of 844s?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en waar moet ik op letten want ik zie bij jou dat je al eens vaker een turbo erges op geknutseld hebt
ik ken ook iemand die hef een 845 en een 856 en die 845 geeft 100pk en die 856 90,
Je krijgt sowieso meer lucht in je trekker en met extra brandstof erbij zeker meer vermogen. Nu damt ie als je hem losdraaid en straks verbrand ie hem. (als die moet trekken)
1 bar hoger kom je niet met standaard pomp.
koppakking kan dat zat aan.
Trager wordt ie niet! mischien onder de 1500 toeren iets maar dat haalt ie daarna dubbel en dwars in..
ik zal eens kijken , ik kom vamiddag weer bij een case dealer
Als ik zie welk vermogen wij uit ons 1455 blok halen.. En dat met een vrijwel originele motor.. (Een 1455(DT402) is een 6 cilinder uitvoering van de 845(D268) vandaar mijn vergelijking..)
Volgens mij zit er vooral wat verschil tussen de zuigers en drijfstangen bij de turbo en niet turbo uitvoering van IHC. De turbo motoren hebben volgens mij een extra olie kanaal voor extra zuiger koeling.. De echte experts corrigeren me wel als het niet klopt..
Het gaat er denk ik vooral om hoe je de trekker wilt gebruiken.. De Forgotten Boy gaat echt niet meer voor de kilverbak of de mixer om maar eens een voorbeeld te noemen. Die kan zo'n 25 a 30 seconden vol gas presteren, maar dan moet het wel klaar zijn..
Maar als jij af en toe gewoon eens wat vermogen te kort komt.. En je de motor netjes afstelt, niet te veel turbo druk 0,8 tot 1 bar en geen dikke zwarte pluim op je uitlaat en goede smering.. dan zou ik die turbo fijn monteren als jij dat wilt!
dit blok, dus met zelfde afmeting als een D268 werd in de 4240 verbouwt. meeste menen dat in dit blok de onderdelen zwaarder waren, en idd meer oliekoeling. 90pk zou deze trekker dan hebben, beetje schroeven en er kwam wel meer uit, maar een gewone d268 kun je zonder turbo ook wel opdraaien naar 100pk.
@Hakke027, ik snap de vergelijking, maar alleen de afmeting van de cilinders zijn het zelfde, de rest kun je niet vergelijken. maar uit elk IH blok valt idd meer tehalen.
@ nhdriverjeroen: wat voor werk wil je er mee doen dat je meer pk nodig hebt ???
Ook met dikke snedes en met middagtemperaturen tussen de 20 - 30 is wel plezierig dat de boel blijft draaien en niet dat alles in rode staat.Voor jaren terug ben ik toen al overgestapt van opgevoerd naar standaard met meer pk s (1455)
Wil je meer dan 100 pk uit een 845 koop dan gewoon wat anders
Verder kun je er met de trekkertrek ook nix meer mee.In de standaard klasse word je gelijk gediskwalificeerd om dat de trekker niet standaard meer is.En bij de hobby-sport of sport klasse trekt ut ding geen worst van tafel en word je aan alle kanten voorbij gereden met trekkers met 3 keer meer vermogen.
Dus wat levert het allemaal op.
En dealers praten altijd dat t niet kan en slecht is, dat je hem opblaast enz enz. Allemaal gelul: Hun verkopen gewoon liever een grotere trekker aan jullie!