845xl turbo?

Ik sta hier nou voor de keuzo om een turbo set van een 856 voor onze 845 te kopen. nou ben ik er alleen een beetje bang voor dat zogauw ik alles erop gebouwd heb het heel ding uit mekaar knalt ofzo :S want aan de turbo kan je helemaal niks regelen ofzo.

nou wou ik wel is weten of jullie ervaring hebben met een turbo op een 845 of 844s?

Deel dit topic

Reacties

Inter724
Hoezo niks regelen??? als je hem niet meer brandstof gaat geven dan wat ie nu krijgt, krijg je ook niet meer vermogen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn. Maar voor trekkertrek ben je dan niet meer standaard he! want er is geen inter gemaakt met 4,4 liter en turbo...
county1124driver
Je kunt toch van die konische dingen krijgen? een soort smoring zeg maar?
magerehein
Drijf werk van de motor is er niet op gebouwd.IH heeft daar vroeger terecht veel werk van gemaakt om een geblazen motor aan te passen.Toevallig vandaag nog een voorbeeld daarvan onder ogen gehad.Cummins maakt dat allemaal nix uit maar die blokken hebben ook geen levensduur
Rik_fordpower
Dat uit elkaar knallen zal ook nog wel mee vallen hoor.. of het goed is voor de trekker is wat anders..
Inter724
Kuj best wagen als je t maar een beetje bij de weg houdt, dus ik zou niet boven de 130pk gaan zitten als je geen risico wilt lopen...
nhdriverjeroen
Nee het is ook zeker niet de bedoeling om het maximale eruit te willen halen want het is maar gewoon een boerentractor . maar volges jou zou het wel kunnen inter 724?

en waar moet ik op letten want ik zie bij jou dat je al eens vaker een turbo erges op geknutseld hebt 😛
HOOIJMAN
Als de drijfstange in de wei liggen heb je er het maximale uitgehaalt!
nhdriverjeroen
Da is nie de bedoeling natuurlijk maar da kan je zelf denk ik ook wle verzinnen
wiegehts
Ruil um in voor een 956-1056 doe je ut verstandigts aan denk ik dan
Inter724
Zorgen dat je genoeg olie aan de peilstok houdt haha. Als je de pomp van de 845 behoorlijk losdraaid gebeurd er niks met de trekker.(wel meer pk's natuurlijk) Maar als je vervolgens nog meer brandstof gaat geven met een andere pomp of grotere plunjers, dat vindt ie minder fijn. Maar dat is in jou geval niet, dus gewoon doen.
nhdriverjeroen
Hoeveel druk geeft zoon turbo van een 856? en houd mijn standaart koppakking wel extra druk uit
nhdriverjeroen
Er komt zoizo geen andere pomp of niks op gewoon meer diesel geven das alles
956xlpower
Zal wel meevallen met druk, want 856 is wel kleiner motorblok dus of je met die turbo zoveel meer pks haalt ik betwijfel het.
pekelderboer
845 geeft meer pk als als 856 en door een turbo wordt hij traager op gas pedaal,

ik ken ook iemand die hef een 845 en een 856 en die 845 geeft 100pk en die 856 90,
Inter724
Dan moej die 856 de pomp maar eens losdraaien! Kan best 135 pk halen.

Je krijgt sowieso meer lucht in je trekker en met extra brandstof erbij zeker meer vermogen. Nu damt ie als je hem losdraaid en straks verbrand ie hem. (als die moet trekken)

1 bar hoger kom je niet met standaard pomp.
koppakking kan dat zat aan.

Trager wordt ie niet! mischien onder de 1500 toeren iets maar dat haalt ie daarna dubbel en dwars in..
magerehein
Aan een motor prutsen kan iedereen wel,maar hoe zit het bijvoorbeeld met de temperatuur?
pekelderboer
Wat ik zo net zij dat ging over standaart trekkers he!! en in zoon 845 zit ook een langere slag motor volgens mij dus ik weet niet of dat wat uitmaakt ,
Ik denk niet dat zoon turbo heel veel doet van een 856.. turbo der op kan het blok wel hebben
Boerenjongen16
Ik zou het zelf nie doen. Gewoon serie bij serie pakken... Want denk nie da het goed is voor de trekker...
pekelderboer
Ik weet het niet , zou er niet een reden voor zijn geweest dat ze die 856 met turbo een kortere slag motor hebben gegeven??
pekelderboer
Anders zou je eens een oud monteur of een dealer moeten vragen , hebben der vast wel ervaring mee .

ik zal eens kijken , ik kom vamiddag weer bij een case dealer
shovel-joopie
Bij ons in de werkplaats zeggen ze niet doe hier is het blok niet op gebouwt ivm slag van de motor de chef zegt dat je hem opblaast waneer je wat meer gaat trekken en dus weggegooit geld en ik denk niet dat dat de bedoeling kan wezen gr joop
Hakke027
Veel bang-makerij hier volgens mij!

Als ik zie welk vermogen wij uit ons 1455 blok halen.. En dat met een vrijwel originele motor.. (Een 1455(DT402) is een 6 cilinder uitvoering van de 845(D268) vandaar mijn vergelijking..)

Volgens mij zit er vooral wat verschil tussen de zuigers en drijfstangen bij de turbo en niet turbo uitvoering van IHC. De turbo motoren hebben volgens mij een extra olie kanaal voor extra zuiger koeling.. De echte experts corrigeren me wel als het niet klopt..

Het gaat er denk ik vooral om hoe je de trekker wilt gebruiken.. De Forgotten Boy gaat echt niet meer voor de kilverbak of de mixer om maar eens een voorbeeld te noemen. Die kan zo'n 25 a 30 seconden vol gas presteren, maar dan moet het wel klaar zijn..

Maar als jij af en toe gewoon eens wat vermogen te kort komt.. En je de motor netjes afstelt, niet te veel turbo druk 0,8 tot 1 bar en geen dikke zwarte pluim op je uitlaat en goede smering.. dan zou ik die turbo fijn monteren als jij dat wilt!
IH-Kees
ihace.de/02_motor/dt-268/…
dit blok, dus met zelfde afmeting als een D268 werd in de 4240 verbouwt. meeste menen dat in dit blok de onderdelen zwaarder waren, en idd meer oliekoeling. 90pk zou deze trekker dan hebben, beetje schroeven en er kwam wel meer uit, maar een gewone d268 kun je zonder turbo ook wel opdraaien naar 100pk.

@Hakke027, ik snap de vergelijking, maar alleen de afmeting van de cilinders zijn het zelfde, de rest kun je niet vergelijken. maar uit elk IH blok valt idd meer tehalen.

@ nhdriverjeroen: wat voor werk wil je er mee doen dat je meer pk nodig hebt ???
Kosak
Tractor word maar een paar weken per jaar strond mee gerede en een keer dagje woelen ofzo verder rijd hij mee in enkele trekkertrek wedstrijden echt veel uren per jaar draait ie geloof ik niet
magerehein
De olie van de 1455 word nog eens extra gekoeld door een oliekoeler voor de radiateur.Ook het 466 blok doet dat op die manier.IH zet wel in op de thermische waarden binnen het blok bij de turbo motoren.Vooral door gekoelde olie
inter-Eric
Denk er wel aan dat je wel wat dingen moet gaan veranderen aan je blok
magerehein
De ervaring met opraapwagens met veel messen en maaicombinatie s van 5.50 meter is dat alleen met aan de brandstofpomp opgedraaide motoren het al moeilijk genoeg hebben om het allemaal met temperatuur vol tehouden.
Ook met dikke snedes en met middagtemperaturen tussen de 20 - 30 is wel plezierig dat de boel blijft draaien en niet dat alles in rode staat.Voor jaren terug ben ik toen al overgestapt van opgevoerd naar standaard met meer pk s (1455)
Wil je meer dan 100 pk uit een 845 koop dan gewoon wat anders

Verder kun je er met de trekkertrek ook nix meer mee.In de standaard klasse word je gelijk gediskwalificeerd om dat de trekker niet standaard meer is.En bij de hobby-sport of sport klasse trekt ut ding geen worst van tafel en word je aan alle kanten voorbij gereden met trekkers met 3 keer meer vermogen.

Dus wat levert het allemaal op.
1046
Kost ook een hoop gasolie
Inter724
Hakkert heeft gelijk: t is allemaal bangmakerij bij de meesten. 't kan zat, als ik naar mijn 1055 kijk met turbo, die blaast 200pk en dat gaat lekker. Maar ik moet m natuurlijk niet continu belasten voor maaiers of grote opraapwagen enz. Maar even voor de voermengwagen of trekkertrek heeft niks te betekenen.

En dealers praten altijd dat t niet kan en slecht is, dat je hem opblaast enz enz. Allemaal gelul: Hun verkopen gewoon liever een grotere trekker aan jullie!
hansIH
Bij IH turbo motoren heb je een drijfstang met olie kanaal in voor smerig en koeling zuiger.En een extra koeling van de uitlaat klep in de cilinderkop ,door midel vaan een waterpijp"jet".

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
1