Illustratie van:

Fordson Major - Versnellingsbak en koppeling 590E motor

Hallo,

ik heb een super major met een New Performance versnellingsbak en doordraaiende aftakas. Er ligt een 590E in.

Ik heb 'm niet gesplitst gehad dus weet niet welk type koppeling er momenteel in ligt, maar is het correct dat de originele dubbele koppeling niet sterk genoeg is voor de 6 cilinder? En hoe zit het met de New Performance bak, is die mans genoeg?

Op een buitenlands forum heb ik gelezen dat het beter is een bak zonder doordraaiende aftakas te monteren en daarbij dus een enkele 13 inch koppeling.

Extra vraag: Zijn er County super 6 tractoren gebouwd MET doordraaiende aftakas? Zo ja, op welke wijze waren ze gemodificeerd?

Deel dit topic

Reacties

Hanomag22
Punt is dat je met zo’n 6 cilinder veel meer toeren kunt maken. Dat is niet best met een dubbele koppeling. De np bak heeft andere overbrengingen en een kortere diferentieel overbrenging. Kan me zo niet herinneren of die ook sterker is.

De originele trekker is volgens ford niet sterk genoeg voor de 6 cilinder. Partijen zoals county en roadless deden wel het eea met betere lagers etc. Of die ooit ook met dd aftakas geleverd zijn weet ik niet.
Clayson M80
Ik ben ook van plan om een 6 cilinder voor mijn major te bouwen
sjorsthissen
@RPCounty wellicht kun je hier iets over vertellen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major en hebben de trefwoorden super , super major , aftakas , versnellingsbak , koppeling , County , tractoren , fordson , monteren en dubbele geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0