Massey Ferguson 6180 - Koppeling slipt van een op andere moment
We hebben een MF 6180 die sinds kort van het ene op andere moment last heeft van een slippende koppeling. Op de weg rijdt het als een vloeistofkoppeling, je kan stationair in z'n 4 optrekken en de rem in houden. Hij slaat niet af. Normaal zou ik aan de natte platenkoppeling denken, maar aangezien hij door olie aangestuurd wordt in het 17 bar systeem dacht ik het daar eerst moet zoeken voor ik de trekker splits. Ik meet ruim 17 bar, dus dat lijkt goed.
De trekker gaf daarnaast melding verstopt transmissieoliefilter en heb daarom alle filters en alle olie vervangen. Er zat geen noemenswaardig vuil of slijpsel in. Maar sinds vandaag weer dezelfde melding, terwijl de koppeling tussendoor niet goed gewerkt heeft. Schakelen doet de trekker verder goed en de Dynashift werkt correct.
Iemand anders nog een idee waar ik het zou kunnen zoeken? Ik wil eerst alle 'betrekkelijk eenvoudige' zaken uitsluiten voor we de trekker splitsen en een nieuw platenpakket in steken.
Alvast bedankt!
Groeten Frank
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6180 en hebben de trefwoorden trekker , massey ferguson , ferguson , massey , koppeling , vervangen , filters , splitsen , schakelen en vloeistofkoppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Ik heb ook met mijn 6180 gehad dat ik melding kreeg hydrauliek filter verstop waardoor er dingen anders gingen reageren en dat bleek het gevolg te zijn van versleten remmen in de achterbrug waardoor er slijpsel in de olie kwam.
Ik hoop het niet voor je maar dit was mijn ervaring en 4800 euro lichter bij de dealer
Suc6
Gr Richard
In de aanzuigbuis van oliepompje koppeling zit ook nog een filter, controleer die is.
Anders dan bij de kleine types van deze serie wordt een 6180 met oliedruk gekoppeld, in makkelijkste geval zit je filter dicht..
Trillingsdemper op vliegwiel lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dat is vaak of of, slipt niet zomaar.