Case International 4230 XLA, min en plus punten. Of iets anders mooi met 40 bak.

Goedendag,

Ik heb ergens een Case International 4230 XLA 40 KM/UUR ( engels of franse spatborden ) gezien, alleen ben ik nog niet zo bekend met deze trekkers.

Wat zijn de plus en minpunten van deze trekker?
Ik heb gelezen dat er een DT 268 motor in zit.

Bovenstaande zie ik toch vanaf.

Maar even goed 40 km bak is altijd leuk. Het liefst voor de zelfde prijsklasse, maar vind die maar in goede staat. of weet iemand iets te staan? ( hoeft niet perse international te zijn, mag ook deutz, fendt enz, liever geen ford.

Unimog is ook wel leuk alleen moet je daar weer 20 voor zijn ? en ik heb een tractor rijbewijs en ben 17...


Groetjes.

Deel dit topic

TrekkerBoer1

Reacties

+1
MaxxuM4ever
Volgens mij een trekker van de Engelse familie, opvolger van de 95 serie. Ik heb er nooit veel van zien rijden ten opzichte van de 56 serie uit Duitsland.
TrekkerBoer1
.
+1
SJB533
Hoi Jordi,

Quote:
Ik heb gelezen dat er een DT 268 motor in zit.

D 268, zelfde blok als de 844-S/845. De DT lag in de 4240.

Spatborden: Duitse lopen door naar achteren, zoals de overgrote meerderheid van de XL's heeft, Franse missen dat achterstuk en zijn minder breed. Engelsen hebben alleen wat plastic schelpjes.
Duitse
tractorfan.nl/picture/449165/
Franse

Engelse
tractorfan.nl/picture/389130/

Minpunt schijnt de, nogal lichte, transmissie te zijn. Even simpel gezegd: die transmissie stamt nog uit de 74-serie, en is schijnbaar 1 op 1 in de 85, 95 en 4200 geplant, zonder aanpassingen. Mijn ervaring met de Engelsen reikt echter niet verder dan een 485 XL, wat ik overigens een geweldig trekkertje vond!

Overigens: De bekendste transmissie zal de 16+8 Torque Amplifier zijn. Deze trekkers zijn ook met andere types geleverd. 8+4 zonder vertraging, 16+8 kruip en 8+8 uit mijn hoofd.

Dashboard is waarschijnlijk een printplaat van kapot. Bekend probleem bij de XL Plus

(klik om te vergroten)

Case International 485 XL
Foto van een Case International 485 XL.
Zijkant

(klik om te vergroten)

Case International 745 XL
Foto van een Case International 745 XL, bezig met bemesten
TrekkerBoer1
@SJB533

Hm dat is jammer van de licht transmissie. En dat de printplaat een bekend probleem is.

Dan houd ik het denk ik toch liever bij mijn duitse 743XL 30 km ( die lijkt me dan toch nog beter )
+1
SJB533
@TrekkerBoer1
Als ik zoeen zou inruilen, zou ik toch eerder voor een CS gaan, denk ik. De 32/4200 werden opgevolgd door de CX, waar ik ook nog steeds bij de (wel) aangepaste transmissie heb, de Maxxum MX-C heeft geloof ik ook niet de beste naam. En met een 845 of 856 XL ga je er ook niet echt op vooruit.
+3
Koiter
@SJB533 wij kunnen de CS68 en CX90 aanbevelen als prima trekkers, draaien beide hier al 20 jaar
+1
Fast Eddy
@SJB533

Die Engelse bakken heeft Volvo BM ook gebruikt de Volvo 500 heeft zo`n bak.
+1
SJB533
@Fast Eddy
430 ook, dacht ik. en de 2200 en 2250/2254.
+1
casejxu
Motorisch geweldig. Elektrisch 5600 uur probleemloos mee gereden. Transmissie 3x helemaal open gehad. Was wel een hi/lo uitvoering. Nadeel is transferpomp in de bak. Je moet oliepeil goed hoog houden dan gaat t lang goed. Was wel een super fijne trekker om mee te werken!
TrekkerBoer1
Dan denk ik dat ik het toch bij de 743xl laat en nog in zeer nette staat, ook de bekleding, ( zijn er ook niet zoveel van.)

Ik gebruik hem toch voor de hobby en eens een keertje mee toeren.
henrie-assinck
@TrekkerBoer1 Als je 'm voor de hobby gebruikt, maakt het toch allemaal niks uit. Dan slijt er toch niks en kan zo'n versnellingsbak het ook prima doen.

Mijn ervaring met de 4230 (zelf aantal jaren mee gewerkt om land te bewerken) is dat het een enorme zuipschuit is. Veel brandstof nodig voor weinig werk. Daarnaast vind ik de hef erg ondermaats. Weinig hefvermogen, een zeer beperkte hefweg (laagste tot hoogste punt) en een erg ondermaatse bediening vanuit de cabine. Voelt en werk erg kneuterig ten opzichte van de verfijnde bediening in de 45-serie. Zowel voor heffen als voor trekkrachtregeling. Die is bij de 4230 via de topstang en een 45-serie via de trekstangen - dat werkt veel mooier.
TrekkerBoer1
@henrie-assinck

Precies inderdaad het maakt eigenlijk niet uit, maar ik denk dat de 743xl dan toch wat zuiniger is.

Voor de hobby is dit een prima trekker. En nu weet ik uiteraard ook wat ik in huis heb, als ik een andere trekker koop kan ik er ook weer een heleboel stukken aan hebben.
TrekkerBoer1
Maar even goed 40 km bak is altijd leuk. Het liefst voor de zelfde prijsklasse, maar vind die maar in goede staat. of weet iemand iets te staan? ( hoeft niet perse international te zijn, mag ook deutz, fendt enz, liever geen ford.

Unimog is ook wel leuk alleen moet je daar weer 20 voor zijn ? en ik heb een tractor rijbewijs en ben 17...
2850Johndeere6R
@TrekkerBoer1 ik heb jaren lang vanaf m'n 16de met mn Unimog getourd en bij mij weten zit er geen verschil in.
TrekkerBoer1
@2850Johndeere6R

Ik meende met verzekeren wel ? Of waar heb jij hem verzekerd of verzekerd gehad?
claasfendt
@TrekkerBoer1 je kunt ook wat grotere wielen onder je 743 zetten met flink toeren op de motor scheelt als snel km of 5
TrekkerBoer1
@claasfendt
Zitten nu 13.6 R38 onder.

Dan past hij niet meer in de loods.... haha
Kosk123
@TrekkerBoer1 is dat sowieso geen probleem dan? De meeste 40km trekkers zijn wel iets groter dan een 743
TrekkerBoer1
@Kosk123

Trekker is 267 cm. + zwaailamp 277 ong.

Bijvoorbeeld een fendt 305ls 40 km is 262 cm. En een Case ih 4230XL 4WD 40 km 265 cm

De meeste passen er wel onder de ingang van de loods is volgens mij 2,80 meter. De meeste zijn niet hoger dan 2,80 naar mijn weten.
2850Johndeere6R
@TrekkerBoer1 de mijne was gewoon op ons bedrijf verzekerd bij de onderlinge
TrekkerBoer1
@2850Johndeere6R

Ah oke ja, dan gaat dat ook makkelijker ik zal hem particulier moeten verzekeren en dan wordt het moelijk ( bij een unimog ) ( tractor kan wel uiteraard )
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 4230 en hebben de trefwoorden trekker , case , motor , spatborden , trekkers , engels , xl , dashboard , Case international en aankoop geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!