Mc cormick D432, paar vragen over kleur en de vooras

Hallo,

Even een paar vragen mbt tot mijn mc cormick D432
Aller eerst de kleur, de mijne heeft de velgen volledig wit en het lijkt erop dat de pomp mee gespoten is, is dit vanuit vroeger een optie geweest of is er een reden dat ze er ook zijn met rode binnenschelpen en de pomp niet meegespoten?

Ik heb een geveerde vooras en het lijkt of deze doorgezakt is(?) Zie foto in de bijlage.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er hier mis is?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

SJB533
1962 zijn de velgen en zitting wit geleverd, daarna werden ze gewoon weer, zoals gewend
brauheist
@SJB533 oke dankje, kon dit nergens vinden.
Vind de andere kleurstelling mooier maar wil de tractor graag orgineel hebben. In 1962 werd dan ook de pomp mee rood gespoten?
brauheist
@SJB533 ik kom er net achtet dat het alleen in april 1962 was om te vieren dat de nieuwe d linie er was.
Toch leuk om te weten en dat ik in dat opzicht een bijzonder trekkertje heb😉
brauheist
Niemand die mij kan vertellen wat er met de vooras is? Werkplaats handboek word ik ook niet wijs van
willem d
@brauheist Wij hebben een D430 met geveerde vooras. Heeft ook aan de bovenkant wat verticale ruimte op de fusee. Dit stukje van de veerweg wordt gebruikt bij stevig optrekken. Het lijkt zo te horen, waarbij na vele jaren niet helemaal is te bepalen hoe groot die verticale ruimte moet zijn. Je kan er evenwel vanuit gaan, dat de veren na 60 jaar wel een beetje ingezakt zijn. Ik zou het zo laten, zolang de as ook kan inveren.
brauheist
@willem d met rijden zie ik hem nog wel veren maar als ik foto s bekijk van anderen met geveerde vooras dan is die ruimte er niet
willem d
@brauheist Dan zou je kunnen overwegen om er nieuwe veren in te zetten. Zal wel een zoektocht worden. En dan veert hij wel in, maar niet uit. In zijn algemeenheid is vering een moeilijk aspect. Ik ben werkzaam in caravanbranche. De caravans zijn meestal rubbergeveerd. En dat gebeurt door vervorming van 3 rubberstrengen. De rubber strengen verouderen, waardoor vering in de loop der jaren minder wordt en zelfs de as inzakt. Het tijdstip van vernieuwen is moeilijk vast te stellen. Je hebt te maken met een glijdende schaal.
brauheist
@willem d hmm tegenvallertje
+1
Klein Rot
@brauheist
Nieuwe en oude naast elkaar zetten kan je het verschil zien.
willem d
@brauheist Zou mooi zijn, als je het zo kan regelen.
+1
Klein Rot
@brauheist
Dit zijn pagina´s uit het werkplaats handboek voor een D-440 de vooras zal niet veel afwijken van die van een D-432.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

brauheist
@Klein Rot die heb ik ook maar kon er niet wijs uit worden wat er mis zou zijn
Klein Rot
@brauheist
Hebt u er al eens een krik onder gezet gaat de veer dan wel helemaal uit.
brauheist
@Klein Rot ja, kon het allemaal niet goed zien, dacht eerst dat er net zo systeem in zat als bij brommers en fietsen
Binnenkort ga ik ermee aan de gang en wil in het voren onderdelen bestellen
brauheist
Heeft iemand het onderdeelnummer van de keerring bij de remmen? Die om de as van het differentieel zit?
Klein Rot
@brauheist
Onderdeel nummer voor de afdichting is 3051414R91
brauheist
@Klein Rot bedankt!
brauheist
Even wat anders, van welke fabrikant raden jullie de motor delen aan zoals zuigerveren, bussen krukaslagers enzo

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden pomp , kleur , vroeger , vooras , velgen , cormick , wit , d432 en foto geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0