Ford 4600 - Temperatuurmeter geeft te hoge motortemperatuur aan - opgelost
Bij knijpen in de aan of toevoer komt de warme damp uit de vulopening. Met de meter op het dashboard heb ik een test uitgevoerd en zou bij verticale stand van de naald ongeveer 80-90 graden van het koelwater aangeven.
De radiator heb ik verschillende keren afgetapt waarbij er vuil roestig koelwater is afgetapt. Zou het kunnen zijn dat de koel poorten in de motor/radiateur zijn dichtgeslibd met roest of kalk waardoor hij slecht koelt. Zijn de dop en het niveau koelvloeistof in de radiator erg belangrijk?
Er is geen lekkage van radiateur of waterpomp en de radiateur is aan de buitenkant niet aangekoekt of vuil.
Mogelijk kunnen jullie mij enkele tips of een verklaring hiervan geven.
Alvast bedankt. Christian.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4600 en hebben de trefwoorden trekker , ford 4600 , koelvloeistof , temperatuurmeter , temperatuur , waterpomp , dashboard , koelwater , radiator en verticale geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Blijkbaar heeft dat wel geholpen want de temperatuurmeter gaat tijdens het rijden niet meer richting het rode gebied wat hij eerst wel deed. Blijkbaar is de radiateur nog niet voldoende schoon om ook tijdens stilstand stationair draaien deze lagere temperatuur te halen.
(klik om te vergroten)
Ooit heb ik de temperatuursensor vervangen maar heb met de oude en nieuwe een test uitgevoerd. De nieuwe geeft veel te hoge waarden aan. Daarom heb ik de oude terug geplaatst en in combinatie met de nieuwe thermostaat is het probleem verhopen. De naald in de temperatuurmeter op het dashboard komt langzaam los en blijft verticaal staan wanneer de motor op temperatuur is. Na het vervangen van de thermostaat is er ook een mooie druk in de radiateur bij een koelvloeistoftemperatuur van ongeveer 60 graden.