Probleem met hydrostaat bij olie op bedrijfstemperatuur (verlies van vermogen en trillingen in de pedaal)

Hallo,
ik heb bij mijn iseki gemerkt dat bij volle belasting (warme motor) geen vermogen meer op de wielen word overgebracht. zelfs in de kleine groep versnelling gaat hij bijna niet meer vooruit bij het rotoreggen. de pedaal trilt enorm bij volledig induwen en er komt verdacht veel lawaai uit de versnellingsbak. ook komt er veel lucht uit de ontluchter van de tussenbak.
Bij het begin van de werken had ik nog volle vermogen zoals het moet zijn.
oliefilter zit er 150u op nu.
mijn gedacht gaat uit naar de pomp, heeft iemand toevallig ervaring met deze problemen??
Of kan iemand mij helpen aan een werkplaatshandboek ??

Alvast bedankt!
Mvg Bruno

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Hoeveel draaiuren heeft de trekker? Is er altijd zwaar trekwerk mee gedaan?
bruno
@Fast Eddy trekker heeft 2700u
bij mij heeft hij niet extreem moeten trekken.
mvg Bruno
Fast Eddy
@bruno

Je hebt hem nieuw gekocht?
bruno
@Fast Eddy neen occasie.
hij had rond de 2500u bij aankoop.
Fast Eddy
@bruno

Wat heeft de trekker bij de vorige eigenaar gedaan? Ik denk dat je hydrostaat toe is aan een revisie. Of je zou nog iets kunnen bijstellen. Als je geen kennis van hydrauliek hebt zou ik niet zelf aan een revisie van de transmissie beginnen.
DJEicher
Filter vervangen en alles controleren in de aanzuig kant op false lucht.
bruno
@DJEicher Hallo,
de oliefilter is pas 150u geleden vervangen.
vanmiddag nogmaals geprobeerd en bij koud olie werkt hij naar behoren.
Mvg Bruno
roscho
Quote Reactie van @bruno:
bij koud olie werkt hij naar behoren

Warme olie is dunner. De pomp en de aandrijfunit hebben daar meer moeite mee. Als de zaak versleten raakt, loopt de krachtoverbrenging terug. En hoe meer olie tussen raderen van de pomp en aandrijfunit doorglipt, hoe warmer die wordt, met als gevolg: nóg minder krachtoverbrenging.
bruno
@roscho dat klopt inderdaad maar ik had gehoopt dat hier iemand ervaring heeft mt deze tractoren om ze open te doen. of eventueel een werkplaatshandboek zodat ik kan zien hoe en waar alles zit .
bruno
@DJEicher probleem is denk ik dat pomp vanbinnen in de versnellingsbak zit. pomp vooraan op de motor is geloof ik voor hef en hyrdo-ventielen achteraan. ervaring hiermee??
DJEicher
@bruno alsnog kan lucht de boosdoener zijn.. de vulpomp voor in de hydrostaat zit vrij hoog en zuigt daardoor makkelijk lucht aan.
bruno
@DJEicher enige ervanring hiermee? hoe pak ik dit aan en waar begin ik??
bedankt alvast
nhfendt fan
Lucht in het systeem zitten , water bij de olie ? . Zitten er externe ventielen op zodat je met warme moter de olie druk kan controleren op de ventielen ?
bruno
@nhfendt fan ik moet eerlijk zijn dat ik wel mijn plan trek in de mekaniek maar ivm hydraulica reikt mijn kennis niet al te ver.
Mocht ik een schema of tekening kunnen bekomen om te zien hoe en waar alles loopt zou ik misschien wel meer kunnen te weet komen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden wielen , versnellingsbak , Rotoreggen , versnelling , vermogen , belasting , ervaring , werkplaatshandboek , hydrostaat en pedaal geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0