Illustratie van:
14

International 453 - Hefdeksel openen lagerbus plaatsen

De lagerbussen van de hef glijden steeds uit hun behuizing. Ik moet de borgschroeven bovenop het hefdeksel in de gaten van de lagers zien te krijgen, maar dit is een heel gepiel. Zit eraan te denken om het hele hefdeksel eraf te halen, maar is dat te doen zelf en hoe zit dat met de hefcilinder die de armen omhoogdrukt en de stelhendels van de hef? Kan dat er in 1 geheel af? Of iemand die hier ervaring mee heeft? Op tekeningen lijkt al het beweegbare materiaal in het deksel te zitten als 1 geheel, maar weet het niet zeker. Bijgevoegd een tekening en rood omcirkelde lager welke goed gezet moeten worden.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Geen ervaring mee, maar op pagina 18, 38 en 39 staat een en ander. Misschien dat je er iets aan hebt.
tractorfan.nl/doc/873/

(klik om te vergroten)

Top. Bedankt! Hier ga ik wel een eind mee komen
@Thom453
Eerst de hydrauliekolie verwijderen dan de bouten rondom verwijderen dan kan het hele hefdeksel van de achterbrug af. Dan kan je het hefdeksel op de kop leggen aan de onderkant zit een metalen deksel dat toegang geeft tot het inwendige. Pas wel op dat je de bediening van de hef ventielen niet veranderd.
@Klein Rot aan de hydrauliek zelf wil ik niet aankomen. Gaat echt puur om die bussen goed plaatsen. Als ik het nu 1 keer goed doe ben ik er weer 100 jaar vanaf😄 nadeel is wel dat je er op geen enkele andere manier bij kan komen.
@Thom453
Als je het deksel demonteert dan kan je via het dekseltje aan de onderkant met een stang of stok bij de messing bussen. Dan hoef je anders nergens aan te zitten.
Vandaag begonnen aan het hefdeksel,helaas zit het hele ding met vloeibare pakking gelijmd en muurvast. Iemand nog tips?

(klik om te vergroten)

@Thom453 met een scherpe beitel tussen het huis en de achterbrug slaan paar keer rondom doen komt die los, dat je de beitel er tussen slaat snap je?
@brauheist Bij motorfietsblokken gebruik ik altijd dunne plamuurmessen die voorzichtig in de naad geslagen worden. Dit geeft minder bramen dan een beitel waardoor er minder kans is op lekken.
@bart-spies zou ook kunnen, zo heb ik het bij de mijne gedaan, in principe komt de olie ook niet zo hoog
@brauheist Dat is ook zo, zolang je maar met enig beleid te werk gaat gaat het meestal wel goed.
+1
@bart-spies klopt, bij mij was op 2 punten dat de achterbrug iets uitstak, dus kon vanaf daar een begin maken zonder bramen te slaan, als je eenmaal een begin hebt wrik je m zo los met een breekijzer
+1
@brauheist ja dat had ik ook. Vanuit twee hoeken langzaam aan met een plamuurmes los getikt. Uiteindelijk met heftruck onder spanning gezet en centimeter voor centimeter losgehaald. Hopelijk zonder al te veel krassen. Hij is los in ieder geval👌🏻
@bart-spies
De bramen kan je later verwijderen/bijwerken
@Klein Rot
Dat klopt ook wel, maar of dat de manier is vraag ik me af....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 453 en hebben de trefwoorden tekening , tekeningen , hef , ervaring , hefcilinder , lagers , deksel en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0