International 453 - Stappenplan stuurhuis demonteren vervangen
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 453 en hebben de trefwoorden stuurhuis , ervaring , vervangen , demonteren , controleren , versleten en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
- smeer de kogels door (als daar tenminste nippels op zitten, soms zijn ze "levenslang" gesmeerd en zit alles stofdicht).
- krik de voorzijde op, smeer dan de fuseelagers aan de onderkant. Daarna laat je hem zakken en smeer je de fuseelagers aan de bovenkant.
- zorg dat de voorbanden de goede spanning hebben volgens boekje, of 0,3 - 0,4 bar extra vanwege de voorlader. Let ook op de slijtage van de voorbanden. Versleten banden sturen altijd zwaar.
- ik weet niet of in een onbekrachtigd stuurhuis olie of vet zit, maar zorg dat dit in ieder geval op peil is.
Indien geen verbetering: Is het bekrachtigde besturing? In dat geval denk ik eerder aan een versleten oliepompje, zeker als de besturing wel steeds de kant op gaat waar je heen wilt. De orbitrol hoeft alleen maar met klepjes de olie de goede slang in te laten gaan, daar slijt niet zoveel aan. Verloopt het stuur steeds, dan denk ik inderdaad aan een kapotte orbitrol.
Meestal zijn bij deze types de naaldlagers in het scharnierpunt tussen stuurstang en spoorstangen kapot. Dat zorgt voor zwaar sturen.
Deze naaldlagers en ook de stuurkogels kunnen we leveren, stuur even een PB voor vrijblijvende aanbieding.
Het stuurhuis is een lastiger verhaal. Hiervan zijn verschillende types geweest. En het vinden van onderdelen of een ‘goede’ gebruikte is lastig.
(klik om te vergroten)
zoals jullie zien op de foto is het onderste lager in onderdelen eruit gekomen, en zitten er beschadigingen op de beide tandwielen.
is hier nog iets aan te doen, of toch maar zoeken naar een vervanger?
(klik om te vergroten)
Stuurhuis van een 533 lijkt hetzelfde te zijn volgens de tekening in de onderdelen catalogus