Illustratie van:
28

International 744 - Welke remolie? Franse international

Dag,

We hebben een franse international 744.
Met olie bekrachtigd remmen.
Welke remolie moet hier op? Op internet kan ik wel wat vinden maar dat gaat over de duitse inters. Niet over de franse.

Wie weet welke olie?

Deel dit topic

Reacties

Goede avond heb je een foto van de hoofdrem cilinder daar aan kun je zien wat voor olie er op moet
@gerard-lunenborg

Nee helaas, zit geen orginele hoofdrem cilinder meer op.
Doe toch maar een foto als je wil
Ik vermoed Hytran. Zit ook in m'n Franse 856xl
@Corne S hoe weet je dat daar hytran in moet?

Wat is het verschil tussen hytran en gewone t46 hydro olie?
Alle types zit hytran in behalve 946 en 1046 en 1246
Hytran is Achterberg olie en t46 hydraulic olie
Hytran is Achterbrug olie en t46 hydraulic olie
Klopt wat Corné schrijft rode dop is hytran zwarte dop is remolie heb het nog op gezocht in de oude boeken
@gerard-lunenborg
Heb een oude foto gevonden. Dit lijkt me zwarte dop.

(klik om te vergroten)

@gerard-lunenborg

rode dop is hytran zwarte dop is remolie heb het nog op gezocht in de oude boeken.

Heb je hier foto's van? Ben benieuwd.
+1
@casepowers als een zwarte dop op zit (die is ook kleiner dan de rode) en dunne leidingen (5 mm) dan hoort er DOT in. Bij 8 mm leidingen hoort een rode dop en minerale olie.
Lijkt inderdaad op een zwarte dop
Hoe kan het dat de remmen soms vanzelf druk opbouwen en de trekker vanzelf op de rem gaat staan? Gebeurt alleen na stuk voluit rijden.
@casepowers iemand een idee?
@casepowers meestal door het water wat er in zit en uitzet.
Zou kunnen dat de hoofdrem-plunjers soms niet goed terug komen in de ruststand ; dan blijft een compensatie gaatje in de pomp dicht en kan de remvloeistof niet drukloos terug in het reservoir .
Oorzaak kan zijn ; vuil achter de plunjers of de afstelling is te krap (bedieningspen moet ietsje speling hebben op pompplunjer) of manchetjes van plunjers zijn opgezwollen , waardoor compensatiegaatje soms dicht blijft

Je schtijft dat het probleem zich voordoet na een langere rit ; doordat de remmen dan waarschijnlijk iets opwarmen krijg je dat de olie uitzet ( dus volume vergroting ; waardoor het systeem druk opbouwt en op de rem gaat staan )

Als ik het goed begrijp moet er met zwarte doppen remvloeistof in ? En dan de DOT 40 dan denk ik .
Maar ik ben geen IH kenner dus doe wel goede dingen met die olie of remvloeistof ; anders krijg je geheid problemen
+1
@basia oplossing kan zijn de remolie verversen en alles even goed ontluchten?

Ik meen vast dat er in deze trekker dot remolie zit.
@casepowers
Laat je niets wijsmaken, de gehele 44 serie heeft nooit Dot4 remolie gekend. Altijd minerale hytran olie gebruiken. Andere olie dan hytran tast de afdichtingen van de remcilinders aan, waarmee je jezelf heel wat sleutelwerk bezorgd. Dit staat ook allemaal in de originele handleiding, voor dit soort zaken is het trouwens een goede investering om die ook aan te schaffen.
@JordyW
Ik maak hem niks wijs ; ik zeg dat ik geen IH kenner ben en niet weet wat voor olie in het remsysteem zit ; bij deze weten we dat het dus een HT of UTTO olie moet zijn

PS doe je b.v. HT olie in een DOT systeem krijg je ook geheid problemen ;de rubber onderdele zoals manchetjes worden 100% groter
@JordyW in de Franse 44 zit af fabriek DOT. Maar er zijn veel van die trekkers omgebouwd. De rem zuigers in de achterbrug zijn ook anders. Wij hadden een 844SB die was DOT en is later omgebouwd.
@redeagle14
Heb hier ook een franse 745 staan, deze is af fabriek gewoon op hytran geremd, net zoals de duitse versie. Als je op het rem-stuur ventiel kijkt zie je ook een typeplaatje van Wabco, hieronder zit ook een rood plaatje waar heel duidelijk "only mineral oil" op staat (hytran dus). Als je het zeker wilt weten kijk je onder de treeplank naar dit blokje achter de rempedalen, dan zul je dit plaatje ook wel ergens vinden.
@JordyW klopt maar dat is al een 45. De 44 was een ander verhaal.
@redeagle14
De franse 745 is 100% technisch gelijk aan de 744, werden zelfs enkele jaren samen gebouwd, verschil zit enkel in de "luxe" cabine die de 45 wel had en de 44 niet. De 745-s is wel weer een opvolger van zowel de 744 als franse 745.
Volgens de franse folder werden ze geleverd met "freins à bain d'huile faire fonctionner aux huile Hytran exclusivement". Eigenlijk dus oliebad schijfremmen enkel werkend op Hytran olie. Als jouw 844sb op dot4 heeft geremd, zal dit toch ooit door een dealer zijn omgebouwd, aangezien dit af-fabriek geen optie was. Enkel de 46 serie heeft af-fabriek Dot4 olie in het remsysteem gekend.
@JordyW

De 46serie heeft trommelremmen met remcilinders, vandaar dat het anders is. De olie van de remmen bij een 44, 45 en 56 kan bij de transmissie olie komen bij lekkage en is volgens mij niet zo'n goede combinatie .
@JordyW dit is wel een franse ih. Weet niet of dat nog verschil maakt.
Remvloeistof verversen is altijd een goed ding (personen autos hebben voor denk ik 90 % DOT vloeistof ) en daar word vaak voorgeschreven ; verversen om de 3 jaar ook omdat DOT vocht aantrekt .
Contrloleer ook de afstelling van plunjer bediening , en remmen lopen normaal goed vrij ?
Alle 44 serie.s hebben hytran in het remsysteem dat hij druk opbouwd tijdens het rijden hij kan de druk niet kwijt inde hoofdrem cilinders kan komen door opgezwollen o.ringen door verkeerde olie

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden olie , remmen , remolie , internet , international 744 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!