Illustratie van:
57

Werklust WG 18 - Kenteken klopt niet

Hallo.

Heb laatst een werklust shovel gekocht.
Alleen het kenteken klopt niet bij de machine........
Iemand daar ervaring in?
En weet iemand waar het chassis nummer staat bij een werklust?
Denk dat de rdw dit ook graag wil weten.
Of gewoon met het verkeerde kenteken blijven rijden?

Deel dit topic

Reacties

Wat klopt er niet aan het kenteken?
Als het het bouwjaar is, of bij het type staat 'onbekend' zou ik me niet te veel zorgen maken. Als het chassisnummer maar goed is
+1
@rickboer blija complete merk😅
@stephan-inter dat is idd iets wat veranderd zou moeten worden, alleen bestaat dan wel de kans dat je naar een rdw keuringsstation moet. En als dat moet zou je beter eerst de hele shovel in orde maken, anders ben je je kentekenbewijs zeer snel kwijt.

Heb je het kenteken online opgezocht, of stond het verkeerde merk op je kentekenbewijs?
@rickboer blija shovel is afgelopen week binnen gekomen.
En op kenteken die ik er bij kreeg staat een compleet ander merk.
Ook zit er een verkeerd type plaatje op.
Zal rdw eens bellen hoe dit op te lossen.
+4
Quote Reactie van @stephan-inter:
Zal rdw eens bellen hoe dit op te lossen.

Niet te overhaastige beslissingen maken, en vooral geen kenmerkende dingen noemen. Want dan kunnen ze de machine heel snel een WOK melding geven en mag je de weg helemaal niet uit!
@rickboer blija bedankt voor de tip. Zal zeker het kenteken niet vermelden wat er nu op staat. Misschien dat chassis nummer wel klopt maar alleen merk niet. Dat moet ik uit zoeken. Weet nog niet waar het ingeslagen nummer staat.
@stephan-inter Kan t niet zijn dat er ergens per ongeluk pasjes gewisseld zijn? Je kentekenplaat en pasje zijn wel dezelfde?
Quote Reactie van @CoenNijenhuis:
Kan t niet zijn dat er ergens per ongeluk pasjes gewisseld zijn?

of een dealer die 5 shovels heeft staan en het verkeerde kenteken meegegeven heeft
@CoenNijenhuis kenteken plaat en pasje horen bij elkaar.
Op de shovel zit ook een type plaatje die overeen komt met kenteken.
+1
@stephan-inter dus op het typeplaatje op de werklust, staat een ander merk? Begrijp
ik dat nou goed?
Zou je niet de vorige eigenaar even opbellen en je verhaal doen? Misschien heeft die nu een weidemann met werklust op het kenteken, en krijgen we daarover een vraag op tf op de dag dat jij bij rdw bent geweest 😅
@ronald-deutz-fahr heb hem gekocht bij een handelaar. En hij weet niet anders dan het zo hoort😅
Wat voor merk staat er dan op het typeplaatje/kenteken.
Het kan namelijk zijn dat het een ander merk laadschop is alleen met werklust benaming.
@Huuuuub kramer 312
@stephan-inter De handelaar zal toch weten wie de vorige eigenaar van jouw shovel is. Als hij jou de naam/adres geeft, kun je hem benaderen met de vraag of de kentekens verwisseld zijn.
In ieder geval zit de handelaar net zo fout als jij: allebei hadden jullie de gegevens van het kenteken moeten controleren met het kentekenbewijs. En klopt het nummerbord dan ook niet met het kentekenbewijs?
Rijden met een verkeerd kentekenbewijs wordt een probleem als je schade veroorzaakt. De verzekering zal dan ongetwijfeld niet betalen.
+1
@roscho nummerbord klopt met kentekenbewijs.en de papieren die ik heb.
Op type plaatje staat kramer en dat staat ook op kentekenbewijs.
Ik heb via werklustforum begrepen dat kramer vroeger samen werkte met werklust. Dus zo raar vind ik het allemaal niet.
Dus wat ik nu denk is dat dit een werklust is die geleverd is door kramer en vandaar ook type plaatje met kramerwerke is.
@stephan-inter Als het chassisnummer dan ook nog klopt, is er grote kans dat je dit door de RDW kunt laten corrigeren zonder keuring.
@roscho ja ga ik uitzoeken. Wordt vervolgd.
@stephan-inter ja kramer is wel totaal wat anders ja, ik zou toch even contact zoeken met de handelaar dat hij dit correct oplost, want dit klopt van geen kant.
Staat op het typeplaatje ook kramer? Want dan heeft iemand gewoon een typeplaatje van een kramer op jou loader geplakt.. lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
@Huuuuub dat zeg ik.op type plaatje staat kramer. Volgens handelaar is dit zo aangevraagd door vorige eigenaar
Ik weet wel waar het nummer staat. Namelijk op de voortrein
@dx11 bij de as?
@stephan-inter boven de as onder de laadarm. Hier zie je een wit vlakje, daar zit hij ingeslagen

(klik om te vergroten)

@dx11 Dankjewel.
@dx11 Daar zitten mooie banden onder !
+2
@TTolner die banden zouden mij wel passen ja!
Wat er op je pasje staat zou ik kloppend maken door een nummer op het chassis in te slaan en een eigen type plaatje te maken. Als je dit compleet hebt op je shovel doe je in feite niks verkeerd! Als je het gaat aanvragen of gaat uitzoeken ben ik ook bang dat je snel je kenteken kwijt bent!!
@Baltus_steyr
Ik wil toch ook echt graag merk kloppend hebben.
@stephan-inter kan het niet zijn dat er geen kenteken is aangevraagd voor de uiterste datum dat het nog zonder rdw keuring kon, en dat er natijd iemand een kenteken van een gesloopte kramer heeft overgezet.
@FONHOF zou kunnen geloof daar niet echt in omdat op het type plaatje de zelfde verf zit.
+1
Zal een lastig verhaal worden ben ik bang.. je hebt immers een machtiging ondertekend waarin de gegevens staan, die dien je te controleren op juistheid, met de handtekening is de toestemming gegeven om de tenaamstelling uit te voeren.
Klopt er daarna iets niet zal het je eigen verantwoordelijkheid zijn.
Ma goed, als het ingeslagen chassisnummer netjes overeenkomt met de kentekengegevens dan zal ik het mooi zo laten en geen stickers op shovel plakken. Een evt typeplaatje zegt niets, bij controle letten ze alleen op ingeslagen nummer.
@NH-Ford ja misschien alleen naam laten veranderen.
Een wg18 en Kramer 312 zijn niet het zelfde, heeft de handelaar het kenteken aangevraagd?
@dennisbouter nee de eigenaar daar voor.
@stephan-inter
Zal die ze wel verwisseld hebben, ik zou eerst eens het chassisnummer opzoeken.
Als dat niet klopt zou ik toch de handelaar vragen, en of die de oude eigenaar kan achterhalen.
Dit soort verhalen gaan nog wel meer komen, als 20.000 mensen 10 kentekens aanvragen dan kan er wel eens wat mis gaan.
Ik weet niet hoe coulant de RDW is verder, maar je kunt in het ergste geval ook de shovel gewoon een nieuw kenteken aanvragen en laten schouwen, die van de Kramer kun je dan voor sloop op geven.
Quote Reactie van @Husqvarna:
Ik weet niet hoe coulant de RDW is verder

Vorig jaar heb ik voor mijn Schlüter een wijziging van de snelheid aangevraagd omdat de trekker veel sneller ging. Geen enkel probleem om van 28 naar 38 km/h te gaan, binnen 2 weken had ik een nieuwe card. Alleen... dat was nog wel in de tijd dat je hiervoor niet naar een keuring hoefde.
@roscho Dat was in het conversie jaar, was het een 'papierkwestie'.
Een snelheidswijziging is nu ook vrij eenvoudig, wanneer je hem bijv. van 50 naar 40 wilt controleren ze correctheid van kenteken en chassisnummer, zitten ze even bij je op om te meten of nieuwe snelheid klopt.
Van 40 naar bijv 50 wordt anders, dan worden de goedkeuringspapieren etc nagetrokken of hij het überhaupt mag of kan.
+1
Lijkt mij t beste om van de koop af te komen. De zijn er ook wel met kloppende papieren en geen risico’s die daarbij horen. Bij een auto met niet kloppend kenteken kunnhe de koop ontbinden. Dat zou je nu ook kunnen proberen, of in ieder geval wat druk mee op de verkoper zetten.
@Hanomag22 Daar zat ik ook al aan te denken. Zolang je die shovel een beetje op het erf gebruikt is er nog niet zoveel aan de hand, maar o wee als je daar op de openbare weg bij een ernstig ongeval betrokken raakt en politie, verzekering, enz gaan alles uitzoeken dan ben je het haasje.
Nog wat anders, wie weet is die machine ooit gestolen en wist eerdere "eigenaar" dat hij met VIN nummer van die machine (Werklust) geen kenteken kon aanvragen en er dus maar wat anders van gemaakt heeft, met gegevens van een gesloopte machine (Kramer)
+1
@walker1
Om die reden zou ik er sowieso werk van maken, en op het eigen erf kun je net zo goed een aanrijding krijgen, of de gevel uit de stal rijden. Hier is zelfs de grasmaaitrekker zodoende verzekert op chassisnummer, en de "land-auto" die nooit de weg op komt.
@Hanomag22 machine blijft wel. Desnoods ga ik met ding naar de rdw.

Denk dat er nog wel meer machines maar buiten komen waar het kenteken niet bij klopt.
@stephan-inter Oh er zijn vast en zeker wel meer fouten gemaakt met kentekens aanvragen, maar dan meer in de trant van het precieze bouwjaar niet meer weten en maar wat ingevuld hebben. En de precieze merknaam zal ook wel eens verkeerd gegaan zijn, zeker bij machines uit een overgangsperiode. Bijvoorbeeld International invullen terwijl het officieel een Case International is, of net andersom. Deutz of Deutz Fahr. Of iemand die probeert zijn Torpedo voor Deutz door te laten gaan.
maar Werklust en Kramer zijn echt 2 verschillende merken en een Kramer 312 lijkt totaal niet op een Werklust WG 18 en is ook heel ander formaat.
Maar ik zou toch echt proberen de boel in orde te krijgen, ook even vooruit denken, misschien wil jij die Werklust ooit ook weer verkopen en als een koper dan wel alles controleert, heb jij een probleem.
+1
@walker1 laat hem nou eerst even tijd gunnen om ingeslagen chassisnummer te achterhalen. Wanneer dit gewoon overeenkomt met kenteken is het alleen een merk en type wijziging, stelt niet een voor. Immers een ingeslagen chassisnummer is echt datgene wat leidend is.
@NH-Ford ga morgen op zoek naar het chassis nummer
@stephan-inter er zijn er een heleboel waar t niet klopt. Dat sowieso. Ik zou geen zin hebben in gezeur met rdw. Maar als jij schik met deze shovel hebt begrijp ik je ook wel.
@Hanomag22 zijn oerdegelijke. En deze heeft eigenlijk geen speling. De daf motor loopt echt mooi. Dus ja dan er wel een paar euro tegen aan om een kenteken er bij te krijgen. In slechtste geval dit kenteken op export en deze shovel opnieuw laten keuren bij de rdw.
@stephan-inter Van welk jaar is deze? ben erachter gekomen dat je voor de modellen
@TTolner volgens kenteken 79.
@stephan-inter ah, mijn wg 18 is van 81, nieuwe onderdelen zijn niet meer leverbaar voor transmissie,motor ,etc
@TTolner motor is daf daar moet alles nog voor te verkrijgen zijn.
Transmissie lijkt me ook nog gewoon eigenlijk.
@stephan-inter Dacht ik ook, maar had een week terug Jaap Tempel aan de telefoon (eigenaar werklust) en die vertelde mij dat er nog amper onderdelen te verkrijgen waren voor werklust modellen met het bouwjaar onder de 1990
@TTolner ben er inmiddels wel achter dat je bij jaap absoluut niet moet zijn.....
@stephan-inter Wat dan? duur?
@TTolner ja klopt. Hoor ik van meerdere
+1
Quote Reactie van @stephan-inter:
jaap absoluut niet moet zijn.....

Super service, veel voorraad, enorm veel kennis
@dx11 ken veel andere verhalen. Maar goed.
@dx11 Jaap zelf is ook wel een nuchtere man, weten daar inderdaad een boel.
Gelukt?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Werklust WG 18 en hebben de trefwoorden shovel , chassis , kenteken , ervaring , machine , chassisnummer , werklust , rdw en chassis nummer geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!