Illustratie van:
11

Ford 7810 - Tractor ziet toerental niet met nieuwe motor.

Goeiemiddag

Ik heb een Ford 7810 staan, heb deze tijd geleden gekocht met een powerstar motor (van een Ford ts115). Nu blijft het digitaal dashbord aangeven dat het RPM circuit open is, na even zoeken kwam ik erachter dat er op dit nieuw blok geen snelheidsensor zit. Dit word met de ts115 via de W aansluiting van de alternator gelezen. Weet iemand of ik dit kan ombouwen of een sensor bij plaatsen ?

Alvast bedankt !

Deel dit topic

Reacties

@nhmonteur of @RPCounty
Kunnen jullie hem misschien hiermee helpen?
Een TS115 geeft volgens de handleiding de volgende waarde's
Rpm/ Frequentie in Hz
1000 300
1500 430
2000 560
2300 660

Een 7810 lijkt gewoon een simpele inductieve sensor te gebruiken, dus je zou eventueel een forum lid kunnen vragen om dit signaal te delen bij een bepaald toerental of zelf met een scope lang gaan en dan met bijv een arduino het signaal van de dynamo om zetten naar iets waar het dashboard van de 7810 wat mee kan.
+1
@Hobbyboeren Waar zit orgineel bij de 7810 de inductieve sensor ? zou ik er misschien 1 kunnen zetten op de krukas pulley
?
@MatthiasT origineel zit de toerental sensor bij een 7810 volgens mij op de dieselpomp, grootste uitdaging hier is puur weten wat hoeveel pulsen deze geeft bij 1 krukas omwenteling en de amplitude van het signaal dan is het met een microcontroller zoals bijvoorbeeld een arduino wel makkelijk om te zetten
Alles is mogelijk maar dit gaat wel een uitdaging worden.
Een TS pakt zijn toerental inderdaad van de W aansluiting van de dynamo.
Een 10 serie pakt het toerental weg aan de achterkant van de brandstofpomp als deze is uitgerust met een digitaal dashboard.
Weet eigenlijk niet precies wat voor een soort sensor achterop de brandstofpomp zit.
Als je deze sensor ergens zou kunnen maken die de snelheid van je brandstofpomp of nokkenas meet. Dan heb je weer toerental op je dashboard.
Maar dit zal wel een uitdaging zijn om te maken.
Quote Reactie van @nhmonteur:
te make
Ik snap wat je bedoelt weet je toevallig of de brandstof pomp een versnelde of vertraagde beweging heeft tegenover de krukas ?
@MatthiasT
Krukas - brandstofpomp 2 op 1 Wat toerental betreft
@basia Dankje daarmee kan ik wel iets mee proberen.
@MatthiasT de brandstofpomp en nokkenas draaien 1 maal rond als de krukas 2 keer rond draait.
Voor motoren met cav pomp bestaan er kits op de oude sensor te monteren op het pomp tandwiel. ts motor heeft normaal gezien de roterende cav pomp. voor motoren met een bosch pomp bestaat er maar 1 oplossing en das met een printplaat. signaal van de w op de dynamo moet door 10 gedeeld worden en de polariteit moet omgedraaid worden (ingangsignaal van het dashboard is negatief en W op dynamo is positief)
@wouterdp heb je enig idee hoe dat printplaatje eruit zal zien? En het delen door 10 is standaard of hangt die ook van alternator af?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 en hebben de trefwoorden ford , tractor , blok , motor , toerental , sensor , ford 7810 , ombouwen , dashbord en aansluiting geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0