Illustratie van:
9

International 744 - Toerenteller is kapot, hoe te repareren?

Ha Tf'ers,

De toerenteller van onze 744 is kapot. 1 wijzer is afgebroken zoals te zien is op de foto. Nu wilde ik deze repareren en heb ik hem open gemaakt. Alleen ik weet niet precies wat er nu nog meer kapot is. Het pinnetje onder de wijzer en het pinnetje vanuit de motor zitten los van elkaar, hoe moet die overbrenging plaatsvinden? Bovendien zaten er 2 heel kleine ringetjes los in de klok, waar komen die vandaan?
Alvast bedankt!

Tim

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

@de-wit
De koppeling van de ingaande as en de wijzer gebeurt met een magneet hoe sneller het magneet ronddraait hoe meer deze de aluminium cup waar de wijzer aanzit meetrekt, aan de wijzer zit een veer die hem naar 0 wil drukken. Bij ieder toerental ontstaat er een evenwicht in de kracht tussen de veer en het magnetisme
@Klein Rot Waar moet die magneet dan zitten? Weggooien kan inderdaad altijd nog, maar als ik niet weet wat er kapot is valt repareren ook niet nee
@de-wit
Die magneet zit in een soort trommeltje ; dat in de aandrijving zit ; dus eigenlijk in het begin waar de aandrijfkabel op word gedraaid
De magneet neemt naar gelang de draai snelheid het trommeltje mee ; hieraan zit weer het asje waar de snelheidsmeter op zit
Weg gooien kan altijd nog.
Als je met accuboormachine of schroevendraaier aan de onderzijde van de teller draait doet hij het dan nog? Is er tenminste een aandrijving aanwezig, hoe die dan ook werkt. Als ik de foto goed bekijk zie je maar één wijzerpunt. Dit is of de toerenteller of voor de snelheid. Wat is voor jou belangrijk, toerental of snelheid. Gok blijft natuurlijk waar je de wijzer ten opzichte van het asje monteert. Dit bepaalt het juiste toerental of snelheid.
Kijken voor een "sloopteller" voor de wijzer OF investeren in een nieuwe.
@Yanmarthomas Inderdaad, hij heeft mijn toerenteler ook netjes gerepareerd. Ik zou er zelf niet te veel aan doen het is nogal een kwetsbaar geheel. Houd er wel rekening mee dat je voor revisie meer geld kwijt bent dan voor een nieuwe imitatie, maar je houd het dan wel origineel.
@jasper john deere klopt helemaal. Wat koste het bij jou als ik vragen mag.
+1
@Yanmarthomas Die van mij werkte nog wel maar er zat speling op het ingaande asje en het asje waar de naald aanzit. hierdoor vielen de magneten niet meer goed in elkaar en gaf hij te veel toeren aan. Er zijn hiervoor toen busjes gedraaid en gemonteerd.
alleen dit koste toen al iets van 70 of 80 euro.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden kapot , toerenteller , motor , Repareren , afgebroken , overbrenging , international 744 , Klok en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0