Koel problemen International 744

Hallo ik heb een inter 744

Ik heb onlangs een thermostaat gekocht en mijn meter zegt dat die te heet loopt nu heb ik hem er uit gedaan en blijft hij te koud
En in de zomer loopt die te heet zegt die op de meters
Wie kan mij hier bij helpen wat de oorzaak zou kunnen zijn

Deel dit topic

Reacties

+1
redeagle14
@niels-kesteren kijk eerst of de voeler en de meter wel bij elkaar horen.
niels-kesteren
@redeagle14 hoe kan ik dat zien ?
redeagle14
@niels-kesteren of het beide VDO of beide Jaeger is.
+1
cyrus-van-gelder
Het kan ook een massa probleem zijn.
+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder zou kunnen want de meter die klotsen vaak heen en weer en als ik contact helemaal uit draai dan staat die in het rood
+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren even controleren of er ook corrosie op zit. Dat even goed schoonmaken, en kijken of de draden goed vastzitten. Soms kan het zijn dat de draad ook niet echt vast zit in zo,n kabelschoentje.
+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder ik zou er even goed na kijken en het stuur proberen er af te krijgen want die zit muurvast en dan bedrading kijken of alles goed is
+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren om het stuur eraf te krijgen moet je dus dat kapje midden op dat stuur verwijderen. Zit een moer onder die je met dop 24 mm kunt losdraaien. Was je al achter zeker.
  • 😜😜😜😜😜😜
+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder nee weet ik maar krijg mijn stuur er voor geen mogelijkheid er af 🤷🏼‍♂️
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren vreselijk irritant is dat dan!!!! Heb vroeger wel eens gehad dat ik de verkeerde kant op draaide.
  • 😒😒😒😒😒 wat wel eens wil helpen is de sleutel verlengen. Dan heb je meer hefboom effect.
    Wat ook wel goed lukt is de moer / bout warm stoken. Bij zo,n dashboard is dat geen optie. Misschien lukt het met kruipolie
    • 🤔🤔🤔🤔🤔

+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
krijg mijn stuur er voor geen mogelijkheid er af

Waar zit het probleem? De moer of het stuur omhoog trekken?
De moer kun je een paar dagen inspuiten met kruipolie en telkens proberen. Uiteindelijk zal hij dan loskomen.
Het stuur omhoog trekken lukt soms met een passende pullytrekker.
+1
roscho
Er bestaan thermostaten voor verschillende temperaturen. Misschien moet je er een hebben die net wat eerder open gaat.
cyrus-van-gelder
@roscho zit wat in wat je zegt. Heb eerder in die opel kadettjes ook wel eens een zomer of wintertermostaat moeten om wisselen.
niels-kesteren
@roscho ik heb een thermostaat die bij 82 graden open moet gaan
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
82 graden open

Dat is toch ruimschoots op tijd. Heb je de thermostaat al getest in een pannetje met water en een thermometer? Misschien was die thermostaat al bij aflevering defect.
+2
niels-kesteren
@roscho ik heb nu het Dashboard er afliggen en al die kabel schoentjes zit roest aan
+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren Dat kan maar zo de oorzaak zijn. Schoonmaken of andere kabelschoentjes erop zetten.
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder ik heb nu aleen het volgende probleem om het Dashboard er af te krijgen moet je van die penetjes er uit slaan maar krijg die er haast niet uit

Kan er anders niet bij komen
En wat ik ook had gezien is als ik met mijn meter daar van het huis tegen de tractor aan doe doen de meter het weer
Klein Rot
@niels-kesteren
Dan heb je een massa probleem ergens is de massa kabel die op het meterhuur zit gebroken of hij maak geen voldoende contact met de massa. Kabel vernieuwen en de aansluiting op het chassis of het plaatwerk goed roestvrij maken dan de kabel weer monteren.
niels-kesteren
@Klein Rot ja daar was ik ook al achter gekomen maar nu doen ook inees de knipperlichten inees niet meer niks aan gedaan
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren het word al gezegd door klein Rot. Als ie het dan ineens wel doet is het inderdaad echt wel een massa probleem. Sluit me volledig aan wat er word gezegd word om het probleem op te lossen. Pennetjes moeten er wel eventjes voorzichtig uit, maar moeten er ook weer in he?.
Dikke pluim voor klein Rot. Dit is het probleem, en ook de oplossing
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder en hoe krijg ik die penetjes er uit heb er al een halve dag op staan meppen met een drijver maar het lukt me niet
Misschien dat ik iets verkeerd doe ?
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren Dat is vreselijk irritant dan . Zal toch zo moeten. Bij mijn eigen hen ik het er zo maar af
+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder ik zou hem wel effe flink warm stoken en dan nog eens proberen maar
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren als je de boel maar niet in de fik steekt
  • 🫣🫣🫣🫣🫣🫣
    • dat is zo voor elkaar hoor

+1
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder zou wel zonde zijn
+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren wat ik zelf vaak doe is de toeren teller kabel losmaken van het motorblok. Dan maak ik die boutjes los van dat blikken gedeelte van het dashboard.
Dan kan ik het hele gedeelte omhoog tillen, en er via de achterkant toch aardig bij komen.
Dat heb ik zelf laatst zo gedaan toen ik het relais moest vervangen voor het groot / Dimlicht/ richting aan wijzer. .
Nog een duur kreng zo,n relais .
niels-kesteren
@cyrus-van-gelder nee die van de diesel meter en thermostaat die kan ik er zo uit halen dat is het punt niet het is aleen makkelijk als alles er af is dan kan je het ook fatsoenlijk maken en beter er bij en zie je teminste wat je aan het doen bent
niels-kesteren
De meter werkt weer was dat hij geen aarde maakte met de tractor
Aleen nu als ik hem wil starten geeft hij de olie druk niet meer door eerst kreeg ik altijd een geel lampje nu niet meer dat lampje ging wel uit na 5 seconden voor een

(klik om te vergroten)

De meter werkt weer was dat hij geen aarde maakte met de tractor
Aleen nu als ik hem wil starten geeft hij de olie druk niet meer door eerst kreeg ik altijd een geel lampje nu niet meer dat lampje ging wel uit na 5 seconden voor een
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
geeft hij de olie druk niet meer door

Het ligt voor de hand dat je met het gerommel achter het dashboard een draadje hebt losgetrokken.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho Dat denk ik dus ook. Is mij zelf ook wel gebeurt met al dat gefriemel met die bedrading
+1
cyrus-van-gelder
@roscho je was me net voor
  • 🙂🙂🙂🙂 ik was nog een antwoord aan het typen, en toen was jij er ook al
    • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren mooi dat de meter het weer doet
    • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
      Quote:

      Ik denk dat je tijdens de werkzaamheden de draad tussen de oliedruk sensor en het gele waarschuwing lampje los getrokken hebt.
      Dat wil wel met al dat gepruts om het er eerst uit te bouwen, en later terug bouwen.
      Kan ook zijn dat er een breuk in de draad zit.
      Het lampje kan door al dat gefriemel ook los in de fitting komen te zitten. Dan maakt ie geen contact meer.
      Lampje stuk ,of sensor stuk is mogelijk, maar wat minder waarschijnlijk. Deed het eerst wel zei je.

niels-kesteren
@cyrus-van-gelder ik denk dat het met de fitting is of lampje is stuk gegaan want had perongeluk wel kortsluiting gehad maar voor de rest werkt nu alles moet aleen mijn cabine nog aansluiten op de zekeringen
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
had perongeluk wel kortsluiting gehad

Kijk dan toch de zekeringen maar eens na. Bij een klein tikje kortsluiting springt er een kapot. Te meer ook omdat achter het dashboard maar hele lichte lampjes zitten, is dat deel meestal krap gezekerd.
+1
niels-kesteren
@roscho ja heb ik inderdaad gezien zijn paar lampjes stuk maar dat kwam door me zelf
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren misschien is het een idee om een massa schakelaar op de trekker ye zetten. Heb ik ook op m,n 644.
Vind ik wel zo prettig als ik met de bedrading bezig ben. Dan zet ik em gewoon uit.
Na gebruik van de trekker zet ik em ook altijd uit. Je hebt dan veel.minder kans op kortsluiting.
+1
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
massa schakelaar op de trekker ye zetten

Kan ik alleen maar beamen. Zo'n massaschakelaar kan je behoeden voor brand door een doorgesleten draad. Ook al is het meeste gezekerd, er zitten een paar dikke kabels die rechtstreeks van startmotor naar de accu lopen. Ook zo'n dikke draad kan doorslijten. Als dat gebeurt, gaat het opeens heel hard. Als je ziet dat er brand kan ontstaan door een fiets- of boormachineaccu van misschien 10 A, dan kun je nagaan wat er gebeurt als een trekkeraccu van 120 A sluiting maakt.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho ik heb dat vooral gedaan omdat de vorige eigenaar behoorlijk aan het knutselen was geweest met de bedrading.
Er kwam bij mij heel snel een massa schakelaar op. Ook nu de bedrading wel goed is, heb ik nog steeds die massaschakelaar.
Heb trouwens 1 keer m,n auto in de fik gehad door kortsluiting. Precies zoals je zei : dat gaat heel hard.
Auto kon naar de schroothoop.
+1
roscho
@cyrus-van-gelder Mijn zwager had een Deutz Agrotron. Best een leuke trekker, maar het ding ging compleet in de fik samen met de loopstal en het verkochte hooi wat daar tijdelijk op een wagen in het middenpad stond. Waarschijnlijke oorzaak: doorgesleten stroomkabel op de onderste cabinerand. Gelukkig stond er op dat moment geen vee binnen.
Binnen een week had ik op mijn Schlüter 2 massaschakelaars gebouwd (daar zitten 2 accu's op).
cyrus-van-gelder
@roscho Dan leert het heel hard ja
  • 😨😨😨
    Ook behoorlijk schade waar je niet op zit te wachten. Inderdaad maar goed dat er geen vee binnen was. Dan had de ramp.nog groter geweest

+1
roscho
@cyrus-van-gelder De trekker had eigenlijk het probleem al aangekondigd. Al een hele poos viel hij te pas en te onpas uit, waarschijnlijk omdat de brandstoftoevoer afgesloten werd door slecht contact. Na een poosje deed hij het dan weer, de jongens hebben verschillende keren verplicht moeten koffiedrinken. De oorzaak van het probleem was toen nog niet bekend, "deskundigen" hebben er naar gekeken, maar dan was er nooit een probleem, ook niet als je rommelde aan de bekabeling bij de brandstofafsluiter.
Ik denk dat ze daar nu wat wantrouwender zijn geworden bij zulke verschijnselen.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho ik ben daar zelf ook wantrouwend in geworden. Zoals ik al zei was er bij mijn 644 aardig aan "geknutseld ".
En het is ook oude bedrading he. De trekker is van 1975, en dan is de kans toch aardig aanwezig dat er isolatie materiaal van de kabels afgesleten is. Of dat het isolatie materiaal hard en stug is geworden, zodat er makkelijk breekt.
Heb heel wat vervangen al, maar de massa schakelaar blijft er gewoon op hoor.
  • 😉😉😉😉😉
+1
niels-kesteren
Heb nu bijna alles werkend ondertussen aleen de linkse kant van mijn richting aanwijzer doet het minder goed als rechts dus denk dat daar ook iets met aardepunt te maken heeft
roscho
@niels-kesteren Of water met alg in het lampekapje gehad.
niels-kesteren
@roscho ja moet ik nog allemaal na lopen had wel gezien dat er beetje oxidatie op zat dus alles los halen en mooi schoon maken
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren ik moet wel zeggen dat je wel iemand bent die het gauw opgeeft. Dat mag ik graag zien!!!
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
    Quote:

    Dat moet in dit geval ook wel , anders moet je niet aan dat oudere trekkers/ auto,s of motoren beginnen.
    Er mankeerd meestal wel wat aan, en als je dat goed wilt hebben moet je door zetten.
    En dat doe je dus.
    Klasse kerel.
    • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

cyrus-van-gelder
@niels-kesteren algen in het lampekapje zegt roscho.
Nou dat is een bekend iets hoor. Eraf halen en van binnen schoonmaken. Als het kapje slecht is gewoon vervangen..
+1
Klein Rot
@cyrus-van-gelder
En dan in het nieuwe kapje aan de onderkant een klein gaatje boren zodat water dat er toch nog in komt er ook weer uit kan.
+1
roscho
Quote Reactie van @Klein Rot:
een klein gaatje boren

Maar wel hééél voorzichtig boren, anders barst het kunststof en heb je nóg een nieuw kapje nodig.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho vaak is een gaatje van 2mm meer dan genoeg. En inderdaad als het kunststof knapt kun je nog een keer
  • 🫣🫣🫣🫣🫣
+2
henri-arissen
Even een klosje hout in het kapje leggen.
dan gaat dat wel goed.
cyrus-van-gelder
@henri-arissen klopt helemaal wat je zegt. Zo doe ik het ook namelijk
  • 😉😉😉😉😉😉
niels-kesteren
Maar om even terug te komen van dat die heet loopt heb vandaag tractor rit gehad heb toch maar de thermostaat er uitgehaald omdat die vrij warm was net onder het rode stond hij waar zou dat aan kunnen liggen pomp kapot of iets anders ?

Toen ik hem had gekocht en thuis was heb ik pas gezien dat de thermostaat er uit was hebben ze niet voor niets gedaan lijkt mij
Dus als iemand iets weet of tip heeft graag laten weten heb het systeem ook al helemaal gereinigd met soda dus alles moet schoon zijn
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
waar zou dat aan kunnen liggen

Het zou inderdaad kunnen dat de waterpomp stuk is. Ik heb eens een waterpomp gezien waarvan het leek of hij perfect meedraaide, maar uiteindelijk bleek het schoepenwieltje los op het asje te zitten. Hij draaide dus alleen aan de buitenkant.
Ik neem aan dat je de lucht wel uit het systeem hebt gehaald? Aantal keren drukken op de dikke waterslang, dan borrelt de lucht er wel uit en zorg bij het geborrel dat de vloeistof in de radiator op peil blijft.
Verder zou nog ergens een verstopping kunnen zitten. Controleer buizen en slangen op knikken.
roscho
@roscho Aanvulling: zo'n waterpomp is niet zo duur, zie hier:
histoparts.com/waterpomp-international-2/3/
niels-kesteren
@roscho ik zou hem morgen wel effe laten lopen en dan aan de slangen knijpen en dan water bij vullen en anders maar een André pomp kopen
Bakker S
@niels-kesteren Wij hebben bij een 744 ook wel gehad dat ie warm liep. Trekker was toen nog maar 3 a 4 jaar oud. Er is toen een nieuwe radiateur op gekomen. Toen nooit meer last gehad..
+1
niels-kesteren
@Bakker S ik ga eerst proberen om een André pomp er op te zetten en als die dan niet verholpen is dan denk ik maar nieuwe radiator
+1
roscho
@niels-kesteren Als een nieuwe pomp niet helpt, zou ik eerst kijken of er aan de oude radiator nog iets verbeterd kan worden, schoonmaken o.i.d. Wie weet zit er een lading kalkaanslag in. Gaat hij daarbij stuk, kun je altijd nog een nieuwe kopen, maar daarvoor ben je wel dik €400 kwijt.
+1
niels-kesteren
@roscho ja ik ga het proberen en had al heel het systeem gereinigd halve kg aan soda gebruikt en de tractor goed warm laten lopen
cyrus-van-gelder
@roscho Dat is inderdaad wel weer een hoop geld ,400 euro.
Bij ons zouden ze dan toch zeggen: better brândjoer as hieledal net te krijen!!!!
( beter vreselijk duur als helemaal niet aan te komen)
  • 😉😉😉😉😉😉
+1
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
better brândjoer as hieledal net te krijen!!!!

Better pepperduur as neet te koop. 🤣
+1
cyrus-van-gelder
@roscho we zijn het wel aa4dig eens dus. Elders in Nederland denken ze precies zo heb ik wel in de gaten.
  • 😉😉😉😉😉😉
cyrus-van-gelder
@Bakker S Dat is dan wel een tijd geleden dan als de trekker toen nog maar net 3 of 4 jaar oud was. De 44 serie werd tussen 1974 - 80 gemaakt. Zal dan wel gouw 40 jaar geleden zijn als het niet langer is
  • 😉😉😉😉😉😉
+1
Bakker S
@cyrus-van-gelder Hij was van november 78. Mijn vader had hem voor de grondfrees. Hij werd zo warm dat de motorkap toen verbleekt is... Deze is eind jaren 90 ingeruilt op een andere trekker.
+1
cyrus-van-gelder
@Bakker S dan hebben jullie de trekker dus ongeveer 20 jaar gehad
  • 😉😉😉😉
    Zelf heb ik een 644 uit 1975. Voldoet prima!!!

niels-kesteren
Ik heb inmiddels nieuwe pomp er op gezet maar wat ik nu ook zag was boven bij de radiator zit zoon terugloop buisje daar zit speling op dus dat is denk ik ook niet goed alles goed gereinigd nu aleen nog koelvloeistof er in en testen
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
boven bij de radiator zit zoon terugloop buisje

Is dat buisje niet de overloop van de radiator? Als je de radiator tot de rand vult, zet de vloeistof iets uit als het warmer wordt. Meestal zetten ze aan de vulopening een slangetje, dat de overlopende vloeistof niet over de hele motor loopt.
Is de dop van de radiator nog wel goed: die moet afsluiten met veerdruk, zodat er een beetje druk in de radiator kan ontstaan. Dat verhoogt het kookpunt. Zo kan de koelvloeistof wel 110 graden worden voordat het overkookt.
cyrus-van-gelder
@roscho er zit dan vaak ook nog een slangetje aan dat zelfde buisje zodat overstromende vloeistof ergens onder het motorblok uitkomt.
+1
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
slangetje aan dat zelfde buisje

Klopt helemaal. Maar in de loop van de jaren gaat dat slangetje poreus worden en knapt uiteindelijk af.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho Dat was bij mijn 644 ook het geval dat het slangetje helemaal poreus was. Gewoon vervangen dan . Kost ook nog eens bijna niks.
+1
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
Gewoon vervangen dan

Bij mijn minitractor was het zo lang dat er gerust een stukje af kon. Dat kostte helemaal niks... 🤣
cyrus-van-gelder
@roscho er zijn altijd van die mensen die het net eventjes beter voor elkaar hebben dus
  • 😜😜😜😜😜
+1
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
slangetje

Ik type buisje, bedoelde slangetje. Deze fout snel hersteld.
cyrus-van-gelder
@roscho 😉😉😉😉
Quote:
zomaar opgelost toch?
Foutje moet kunnen. Wie geen fouten maakt heeft ook nog nooit een bal gedaan
+1
roscho
@cyrus-van-gelder Ze zijn er ook die fouten maken, maar dat nooit willen toegeven.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho Die ken ik op me werk ook wel. Lekker kinderachtig zoiets.
Ik geef gewoon ronduit toe dat ik fouten maak.
En ik heb gemerkt dat het meer gewaardeerd wordt dan er over te liegen, of dat er 1 of ander afschuifsysteem ( anderen de schuld geven) in gezet wordt. Daar hou ik zelf helemaal niet van dus.
  • 👎👎👎👎👎
+1
Klein Rot
@niels-kesteren
Maak eens een foto van dat buisje dan weten wij waarover jij het hebt
niels-kesteren
Nee ik bedoel dat buisje die van de thermostaat af komt die over loopt naar de radiator 🙈
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren Dan weten we nu wat je bedoeld.
  • 😉😉😉😉
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
buisje die van de thermostaat af komt die over loopt naar de radiator

Ik denk dat dit een doorloop is. De pomp mag niet helemaal afgesloten worden, dan loopt hij stuk. Daarom maken ze een doorloop, zodat er altijd iets te pompen valt, zelfs als de thermostaat helemaal dicht staat. Dat is bij je centrale verwarming precies zo: er moet altijd ergens water kunnen doorlopen. Dus nooit ALLE radiatoren dichtdraaien. Vaak wordt er door de installateur ergens in de installatie ook zo'n doorloop gemonteerd. Die gaat bij een bepaalde druk open en zorgt ervoor dat de pomp niet stuk loopt.
Het buisje waarover jij het hebt, mag natuurlijk niet lekken, dan raak je koelvloeistof kwijt. Vaak zit er ook een flexibel stuk tussen (slang) dat het verschil in trillingen tussen motor en radiator kan opvangen. Ook dat wil nog wel eens poreus/lek worden.
niels-kesteren
@roscho ja weet ik maar het is niet het rubber die zijn allemaal nog lekker zacht en niet preus ik denk zelf dat dat buisje die aan de radiator niet los hoort te zitten dat die kapot is denk ik
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
dat dat buisje die aan de radiator niet los hoort te zitten dat die kapot is denk ik

Dat lijkt mij vrij gemakkelijk te solderen. Koelvloeistofpeil een stuk laten zakken, mooi blank schoonmaken, brander erop en solderen maar.
cyrus-van-gelder
@roscho geheel mee eens. Gewoon solderen die hap.
  • 😉😉😉😉
niels-kesteren
Zo zag het eruit van het w

(klik om te vergroten)

niels-kesteren
Hij wooord nu tot een kwart heet maar heb er 30 min vol gas mee gereden

(klik om te vergroten)

+1
roscho
@niels-kesteren Temperatuur is nu mooi in 't groen, hij komt wel ongeveer op 1/3, dus de thermostaat doet het ook.
Nu afwachten hoe het komende zomer gaat, blijft dat ook zo als het 30 graden is?
+1
niels-kesteren
@roscho voor een niet maar hopen dat die dat nu wel blijft
+1
niels-kesteren
@roscho ik heb inmiddels de termostaat er uit gehaald hij woord toch nog wel beetje heet
En heb druk op het systeem gezet met 1 bar en hij verliest nergens geen druk dus wat zou het kunnen zijn misschien een valse meter
+1
Bakker S
@niels-kesteren misschien toch de radiateur eens laten nakijken.. Is de radiateur net zo oud als de trekker? Dan kan ie best zijn langste tijd hebben gehad.
niels-kesteren
@Bakker S ik denk het wel
+1
cyrus-van-gelder
@niels-kesteren Dan is de radiateur toch minstens 43 jaar oud...
De 44 serie werd gebouwd tussen 1974 - 80.

  • 😉😉😉😉😉
+1
roscho
Quote Reactie van @niels-kesteren:
een valse meter

Voor zo'n €15 kun je een laserthermometer kopen. Daarmee kun je alles controleren onder 300 graden, niet alleen koelwater, maar ook bijv. olie in de bak. En natuurlijk de temperatuur van je patatolie... 🤣
+1
cyrus-van-gelder
@roscho zal het tegen m,n vrouw zeggen!! Misschien is het dan wat voor in haar eetcafe....
  • 😜😜😜😜😜😜
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
eetcafe

Je kunt erom lachen, maar ik gebruik zo'n ding al jarenlang in de keuken, vooral voor controleren van olietemperatuur: oliebollen, patat, kroketten.
niels-kesteren
De luchtfilter slang is mooi schoon dus wat zou dan probleem kunnen zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden zomer , inter , thermostaat , heet , koud , international 744 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
97
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0