Illustratie van:
6

International 743 XL - Wat voor koelvloeistof en hoeveel liter moet erin?

Op een of andere manier staat het topic binnen 1 uur niet meer op TF maar goed.

Hi, nu het kouder is geworden. Toch even de koelvloeistof gemeten van de 743XL gemeten en hij geeft aan -15 graden. Dat is toch weinig. Dus wil ik de koelvloeistof vervangen.

Nu weet ik dat je hem moet aflaten bij de radiator rechts in de hoek en boven de startmotor voor het blok.

Mijn vraag is wat voor koelvloeistof raden jullie aan? Er zit nu doorzichtige vloeistof in.

Ik heb zelf geen handleiding, maar hoeveel liter moet erin.

Ik hoor het graag. zodat ik nog vloeistof kan bestellen of halen.😀

Deel dit topic

Reacties

@cyrus-van-gelder

Jij dacht dat er blauwe in moest. Omdat dit voor oude auto’s enz is.

Onze 743XL is van 1981.
@TrekkerBoer1 Dat is toch meer dan 40 jaar, dus blauwe koelvloeistof. Die rode/ oranje is voor jongere modellen.
+1
@TrekkerBoer1 even wat voor je opgezocht. Eurol coulant-36 BS 6580 is een bruikbare. Dit is een G11 koelvloeistof, geschikt voor gietijzeren motorblokken.
De roze/Orange is een G 12. Die mogen dus in aluminium motorblokken.
Volgens mij ligt er gietijzeren blok in zo,n 745, dus een G11 gebruiken ( is blauw)
+2
Geel is altijd goed begreep ik
+1
@cyrus-van-gelder @stephan-inter

Bij kroon oil geven ze ook geel en blauw aan en ook degene aan die @cyrus-van-gelder aan gaf

kroon-oil.com/nl/productadvies/…

Ik neem aan dat ze bij kroon oil wel gelijk hebben. Ook met de 19,5 liter die erin moet?
@TrekkerBoer1 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Die 19.5 liter klopt volgens mij ook wel.
Gewoon bij vullen. Wat ik zelf meestal doe is 3/4 erin gooien, dan de motor starten. Dan doet de waterpomp het ook als het goed is. Als er kachel op zit, dan die ook open zetten.
Met draaiende motor verder bij vullen, heb je ook geen luchtbel. Op een gegeven moment gaat die thermostaat ook open dat zie omdat het water dan ineens zakt. Je voelt ook die thermostaat slang warm worden.
Door blijven vullen tot de koelvloeistof boven de platen in je radiateur staat. Teveel loopt er via de overloop weer uit.
Zo moet het wel goed komen.
Radiateur dop er weer op en klaar.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 743 XL en hebben de trefwoorden water , blok , koelvloeistof , startmotor , vervangen , koelvloeistof vervangen , koelwater , radiator , Handleiding en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0