International 724 - Olie in uitlaatsysteem, oorzaak niet te vinden.
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 724 en hebben de trefwoorden olie , trekker , uitlaat , gevaarlijk , motorolie , vervangen en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan zal er ook wel blauwe rook uit de uitlaat komen. Hoe is de koude start, start hij vlot of moet je lang starten voordat hij aanslaat? Komt er ook veel damp door de buis aan de rechterkant van de motor?
Ik weet niet of daar bij deze types ook een reinigbare zeef - filter in zit.
Als de motor niet rookt, wss de klepseals en geleiders verdacht. Turbo zit er niet op, da's al uitgesloten daarmee.
Pak de carter ontluchting ook eens los of draai de olie vuldop los; kijk of dit iets verandert. Hiermee weet je of er druk op het carter staat of niet. Indien wel, cilinders, dus schraapveren etc te bekijken, indien niet, klepseals toch eens nakijken.
Verder zit er niks waardoor er olie in de uitlaat zou komen.
Hebben totale motorrevisie laten uitvoeren door een vakman. Kosten ongeveer €1000,- per cilinder. Hoop geld maar motor loopt weer als nieuw.