Illustratie van:
15

John Deere 3130 - Keerring boite lekt op koppeling

Ik heb vorig jaar 2 keerringen vervangen, 1 in de hilo en 1 waar de buitenste as in loopt, hier ook een bus vervangen. Nu lekt hij hier nog steeds. Weet iemand wat ik zou vergeten zijn of komt dit ergens anders door? Als de olie warm is lekt deze best veel.

Deel dit topic

Reacties

Weet je zeker dat het transmissie olie is en geen motorolie? dat kun je wel zien aan de kleur.
Heb je de bus in de hi lo en die in het versnellingsbak huis beide vervangen of gecontroleerd?
Volgens mij moet je bij de bus in het versnellingsbak huis ook het smeerkanaal goed uitlijnen, maar weet niet meer helemaal zeker hoe dat ook al weer zat.
Maar als dit allemaal goed is kan ik niks anders verzinnen dan dat een keerring beschadigd is met monteren of met het monteren van de assen.
@jasper john deere 100% zeker dat het transmissie olie is. De bus in de hilo heb ik niet vervangen die in het huis wel. Heb nu de keerringen nagekeken en zagen/voelde nog goed aan. Ik ga alles weer nieuw zetten en dan hopen dat hij niet meer lekt, zou niet weten wat het probleem anders kan zijn.
@Jente Lueg Dan zou ik het ook niet weten, is de keerring ook niet ver ingesleten in de as?
Hallo. Ik heb zelf ook een 3130. Deze lekt ook flink uit het koppelingshuis. De 2 keerringen al vervangen. Nu verwacht ik dat de olie via het stuurhuis in het koppelingshuis lekt. Heb de leiding naar het stuurhuis afgedopt. Nu lijkt het lekken over. Ga nu de keerringen vervangen van het stuurhuis. Wordt vervolgd
+1
Quote Reactie van @Jaapvanlaar:
Ga nu de keerringen vervangen van het stuurhuis

Succes ermee.😂 Lekker priegelwerk, maar lukt wel hoor
+1
De olie van het stuurhuis kan toch helemaal niet bij de koppeling lopen zit een gaatje dat loopt naar de versnellingsbak
Heb ook zelfde lekkage gehat als je de hilo in de laag of hoog zet was het lekken over en schakelde je weer met de hilo lekte hij weer omdat dat de hilo op druk staat
Allebij keerringen vervangen deze moet ook niet verkeerd om dan lekt hij ook geljjk
Ook dit probleem gehad. Bij mij waren de messing smeer/glij bussen versleten in de hi-lo. Waardoor de assen gingen drukken op de keerring en ging lekken
@thomasvw13 ik las het net op een ander topic ja. Zou mijn optie niet kunnen? Hoort het stuurhuis altijd vol met olie te staan? De ruimte onder de onderste keerring bedoel ik.
@Jaapvanlaar het stuurhuis heb ik er nog niet af gehad. Kijk een op: john deere parts catalog. Misschien wordt je hier iets wijzer van
Ja de ruimte onder je stuurhuis zit altijt olie dat pompt volgensmij steets door
@Mekkes oke. Deze loopt volgens jou door. Met een soort overloop naar de bak dus
@Jaapvanlaar ja waar je het stuurhuis afhaalt gelijk bij de pakking en loopt dan in de versnellingsbak
@Mekkes oke. Bedankt. Dan zal het haast de optie van thomas moeten zijn.
Controleer ook eens je toplager in het vliegwiel. Als deze speling heeft gaat de as hangen in de keerring waardoor deze ook kan gaan lekken.
Misschien lullige vraag. maar heb je ze er wel goedom in gezet? de orginele keerringen zijn lastig te herkennen voor de meesten. krijg er in ieder geval vaak telefoon over.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3130 en hebben de trefwoorden olie , john deere , lekt , koppeling , warm , vervangen , boite , John deere 3130 en keerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0