Aanrijding tussen trein en trekker op spoorwegovergang in Staphorst

Originele beschrijving

Er is een aanrijding geweest tussen een tractor en trein in het centrum van Staphorst. Wonder boven wonder zijn hier geen gewonden bij gevallen.

Deel dit topic

Reacties

+4
KlaasM
Volgens de plaatselijke tamtam stil gevallen midden op het spoor. De trein heeft de trekker aan de voorkant geraakt. De stukken lagen bij het café naast het spoor op het terrein.
Gelukkig geen gewonden! Ze zijn er optijd uit gesprongen, had wel heel anders af kunnen lopen.
Maar wel zonde van een mooie 1455
joris-ziengs
@KlaasM zou daar niet nog wat van te maken zijn? (Uiteraard hoge kosten, want halve trekker)
stephan-inter
@joris-ziengs trekker is denk ik nog wel te redden als de bak geen grote klap gehad heeft.
+2
A.H.S.
Zeker zonde van de case international 1455,maar geen gewonden dat is het belangrijkste !!!
KlaasM
@A.H.S. uiteraard
A.H.S.
@KlaasM Denk erg goede reactie gehad om eraf te gaan,als de lampen en bomen al aan gingen.
Bij meer tijd, hadden ze hem misschien nog al startend in de versnelling kunnen verplaatsen.
Maar je weet nooit hoe je reageert als je zoiets overkomt.
Gelukkig ook niemand geraakt door de brokstukken van 1455 of slagbomen.
dennisbouter
@A.H.S. meeste trekkers starten toch niet in de versnelling?
stephan-inter
@dennisbouter op de startmotor de trekker proberen te verzetten. Volgens info uitgevallen met lege tank
BuvaM
Quote Reactie van @stephan-inter:
Volgens info uitgevallen met lege tank
Is dat zo? Straf om dat zo te vermelden vanwege de ongelooflijke zware verantwoordelijkheid die je draagt door zo de weg op te gaan.
+1
walker1
Quote Reactie van @BuvaM:
Is dat zo? Straf om dat zo te vermelden vanwege de ongelooflijke zware verantwoordelijkheid die je draagt door zo de weg op te gaan.

Ja, als dat zo is en het technisch onderzoek toont ook aan dat de tank leeg was, dan kan de bestuurder daar nog wel eens een zware dobber aan hebben. Wordt nalatig handelen genoemd. Bestuurder is sowieso in eerste instantie aansprakelijk, maar als het een onverwacht technisch probleem was, dan heeft het in principe weinig verdere gevolgen, maar met bijna lege tank op pad gaan en daardoor stilvallen, daar kan die door vervolgd worden en dus moeten voorkomen bij de rechtbank. Verder zal hij ook aansprakelijk gehouden worden voor alle schade, dan valt die autoruit en schutting wel mee, maar als de NS en Prorail van alles gaan claimen, zoals vertraging, treinuitval, schade aan spoor, etc, dan wordt het een dure grap en is het maar te hopen dat de verzekering niet al te moeilijk doen.
stephan-inter
@walker1 schijnt dat de tankmeter het niet goed aangaf.
willemk
@stephan-inter hebben wij ook wel eens gehad met de fendt. Trekker kapot in het land, vraag aan werknemer of die wel diesel krijgt. Ja zegt die ik heb nog een halve tank, maar toe die de dop eraf draaide was de tank toch helemaal leeg. Voor reparatie werk aan de trekker was de tank eraf geweest en op de een of andere manier was de vlotter blijven hangen
+1
tone29
@walker1 de eigenaar van de trekker is verantwoordelijk... niet de bestuurder. Heb dit ooit eens met m'n auto gehad. Ik heb toestemming gegeven voor het uitlenen dus ben ik er aansprakelijk voor
+1
fordt5110
@A.H.S. dit was ongeveer 200 meter verder, op de parkeerplaats van het cafe. Dan is het echt geluk hebben dat er niemand geraakt is.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
dennisbouter
+2
A.H.S.
@fordt5110 Ik heb zelf gemaaid en porfier paadjes gespoten met trekkertjes langs spoor.
Was altijd griezelig,als mensen nog snel voor de trein langs de overweg over staken,je kunt zo snel geen kant op als er iets door de trein weg geslingert of meegesleept wordt.

(klik om te vergroten)

John Deere en Kubota maaien en spuiten langs spoor.
Koiter
@A.H.S. dat was alleen gelukt als de startonderbeker in het koppelingspedaal doorverbonden was, normaal moet je de koppeling intrappen bij deze trekkers
A.H.S.
@Koiter Oke,wist ik niet,dacht dat de oudere trekkers nog geen startbeveiliging hadden.
dennisbouter
@A.H.S. mijn ford van 91 zelfs al
Hidde Gröniger
@dennisbouter mf 100 serie ook wel moet de hoog laag hendel in de neutraal staan. Bestaat al wel een tijdje
hobbyboer
Quote Reactie van @Koiter:
dat was alleen gelukt als de startonderbeker in het koppelingspedaal doorverbonden was, normaal moet je de koppeling intrappen bij deze trekkers

Met een schroevendraaier direct op de startmotor starten is nog wel een optie toch?
+1
stephan-inter
@hobbyboer klopt.
Moet je die wel bij de hand hebben. En durven. En misschien hebben ze het ook al wel geprobeerd aangezien trekker net aan de voorkant geraakt is. Misschien zou hij anders wel midden door zijn? Zeg het maar.
Niemand weet wat die doet in een paniek situatie.
+4
fordt5110
@hobbyboer als je nog tijd hebt, dan is het wel een optie ja. Maar als de trekker uitvalt en bijna direct daarna de spoorbomen dicht gaan, kun je beter maken dat je weg komt
tone29
@A.H.S. @stephan-inter starten in de versnelling op de startmotor om vervolgens wat tecrijden gaat waarschijnlijk niet ivm vloeistofkoppeling
stephan-inter
@tone29 gaat wel. Trekker hoefde maar weinig verder
tone29
@stephan-inter gaat je tegen vallen om dan ook nog maar een paar meter te rijden...
stephan-inter
@tone29 halve meter was voldoende geweest bij deze
tone29
@stephan-inter probeer het maar eens dan! Ik denk dat hij gewoon door de vloeistofkoppeling gaat aangezien je niet genoeg toeren draait.
stephan-inter
@tone29 mijn 1455 ging gewoon van de plek. Dus ja eigen ondervinding! Kan jij niet zeggen toch?
tone29
@stephan-inter ohh kan ik ook wel proberen met m'n fendt.
PieterA
@tone29 hoeveel % van de 1455's heeft een vloeistofkoppeling?
radium45
@PieterA Denk wel een 95%
tone29
@radium45 ja ik zat aan 90% te denken
+1
radium45
@tone29 Ik ben de moeilijkste niet, doen we het doormidden...
tone29
@radium45 we zitten e niet ver af iig haha
+4
walker1
Quote Reactie van @radium45:
Ik ben de moeilijkste niet, doen we het doormidden...

net zoals die trekker....
+1
Pieter Buren
En toen werd een 1455 weer een stukje duurder.
PieterA
Dat is er dan één zonder vloeistofkoppeling geweest toch?
stephan-inter
@PieterA waarom?
PieterA
@stephan-inter Ik dacht dat die niet stil kunnen vallen; behalve als de diesel op is natuurlijk.
J asper
@PieterA Dan rolt die wel door toch als de tank leeg is
fordt5110
@J asper stel je komt van de parallelweg en rijd met een bocht de overweg op, dan rij je niet zo hard. Maar het blijft toch gissen hoe hij exact op het spoor tot stilstand kwam.
+1
Mauritsdb
@PieterA anders ist nu wel een vloeistofloze koppeling
stephan-inter
@Mauritsdb nee hoor. Trekker is niet daar door het midden
stephan-inter
Echt zonde zo

(klik om te vergroten)

+2
mf 6150
@stephan-inter
Overgangs model? Wat een schrik, gelukkig geen gewonden
stijn-de-bock
@stephan-inter triest,maar het kon veel erger
+7
radium45
Ik heb mijzelf aangewend om nooit te voorzichtig een overgang over te steken. Altijd vlot de gang erin houden, mocht de boel stilvallen door een hydr, electrisch of mechanisch probleem? Hopende dat je dan door de gang nog door hobbelt de overweg af. Ook met de auto doe ik dit altijd. Werkt trouwens alleen als diegene voor je hetzelfde denkt.
ArieV
Hierbij een link van een crowdfunding actie: doneeractie.nl/materi-235-le-gevolgschade-fam-van-…
JohnDeere5085
@ArieV als ik het goed begrijp wordt trekkerbestuurder voor alle schade aansprakelijk gesteld?
ArieV
@JohnDeere5085 zoals ik leest wel. 500.000 euro wordt er ff uit z'n zak geklopt. Dus dat zal wel met een lege tank te maken hebben....
fordt5110
@ArieV als je niet verzekerd bent, maakt het niet uit of de tank leeg of vol is.
angelo-nabben
@fordt5110 Hoe kan die tractor niet verzekerd zijn?
+2
fiattopper
@angelo-nabben deze mensen zijn volgens mij vanwege het geloof helemaal niet verzekerd, dus moeten ze het zelf uit eigen zak betalen.
+2
JohnDeere5085
@fiattopper
Quote:
deze mensen zijn volgens mij vanwege hun geloof helemaal niet verzekerd, dus moeten ze het zelf uit eigen zak betalen.

Dan komt het nog goed af dat ze zichzelf ermee hebben, stel je voor dat er nog lichamelijk letsel was, hoe wil zon persoon dat dan gaan oplossen. Onvoorstelbaar dat dit kan in mijn optiek.
newholland6640
@fiattopper

Ik vermoed dat er in dit geval eerder nalatigheid in het spel is dan om het geloof.
RJBrouwer
@newholland6640 zeker, ook al was de trekker verzekerd was er nog steeds niks uitgekeerd volgens de verzekering...
Jotke
Quote Reactie van @fiattopper:
@angelo-nabben deze mensen zijn volgens mij vanwege het geloof helemaal niet verzekerd, dus moeten ze het zelf uit eigen zak betalen.

Pff... wist dat ze het daar goed te pakken hadden maar zelfs niet verzekeren omdat je gelovig bent?

Ik kan me natuurlijk niet in hun verplaatsen maar vraag me af wat verzekering en geloof met elkaar te maken hebben?

Waarom dat "niet zou mogen"... En dan nog. Je mag ook niet vloeken volgens de kerk. Geloof me, iedere gelovige vloekt wel eens.

Weet dat je daar in die regio beter niet kunt vloeken maar wat ik bedoel, er is een grens.

Niet verzekeren is leuk zo lang je de verzekering niet of amper nodig hebt. Maar als je ze wel nodig hebt ben je blij dat je verzekerd bent!

Ook al is het om in de stemming te blijven godsgeklaagd hoeveel de verzekeringen kosten tegenwoordig en hoe weinig ze nog vergoeden ondanks dat het geld er( net als bij energiemaatschappijen met bakken binnen komt).
+5
sallander
@Jotke en juist met die laatse alinea geef je eigenlijk zelf al t antwoord waarom zo'n vorm van crowdfunding nog niet zo gek is. Had de rest van Nederland ook maar zo'n gemeenschapszin
+1
Jotke
Quote Reactie van @sallander:
@Jotke en juist met die laatse alinea geef je eigenlijk zelf al t antwoord waarom zo'n vorm van crowdfunding nog niet zo gek is. Had de rest van Nederland ook maar zo'n gemeenschapszin

Ben ook zeker niet tegen zo'n crowdfundingsactie!

Er zijn slechtere redenen waarvoor zoiets gestart wordt.

Ik snap dat ProRail en de NS niet zelf ervoor op willen draaien maar beide zijn ook wel vaak heel makkelijk in vingerwijzen en vooral zelf niks doen om problemen zoals onveilige situaties op en rond het spoor en overgangen op te lossen!

( Ja ik weet dat dit als ik het goed las een beveiligde overgang was!)

Om er aan toe te voegen. Of het nu voorkomen had kunnen worden of niet. Uiteraard is de trekker bestuurder en/of eigenaar aansprakelijk voor dit voorval en niet ProRail en de NS. Zeker mooi dat de gemeenschap dit voor hen doet! Is ook verdiend! Ook al is wellicht de tank niet vol genoeg geweest. Je kunt om zoveel redenen stil vallen.

Fijn dat er geen gewonden of doden zijn gevallen! Het zal je maar overkomen!😱
roscho
Quote Reactie van @sallander:
Had de rest van Nederland ook maar zo'n gemeenschapszin

In feite hébben wij die gemeenschapszin. De rest van Nederland verzekert gewoon. En de administratieve beslommeringen laten we (tegen betaling) over aan de verzekeringmaatschappijen. Slechts bij diegenen die onverzekerd rondrijden en ook niet zo'n geloofsgemeenschap achter zich hebben staan, ontbreekt die gemeenschapszin.
walker1
Quote Reactie van @Jotke:
Ook al is het om in de stemming te blijven godsgeklaagd hoeveel de verzekeringen kosten tegenwoordig en hoe weinig ze nog vergoeden ondanks dat het geld er( net als bij energiemaatschappijen met bakken binnen komt).

Dat is zeker waar dat verzekeringen duur zijn en soms moeilijk doen met uitkeren. Dan lijkt zo'n crowdfunding wel een mooi initiatief en in dit specifieke geval werkt het ook prima, dorp, gelovig, iedereen kent elkaar. Maar hoe was het gegaan als daar iemand uit een andere plaats, iemand met weinig sociale contacten, ook niet verzekerd, op dat spoor was stilgevallen? Wie start er dan een crowdfunding op en als dat al gebeurd, komen er dan ooit genoeg donaties?

Ook als je voor heel Nederland verzekeren gaat vervangen door crowdfunding, dan moet dat ook groot opgezet worden. Verzekeringsmaatschappijen krijgen dagelijks vele meldingen/claims binnen, die moeten verwerkt worden, gecontroleerd worden, etc. Als je dat crowdfunding grootschalig gaat maken, dan heb je ook personeel nodig, dan moet ook uitgezocht worden of alle claims wel eerlijk zijn.
Om even dit geval in Staphorst te nemen, een verzekering gaat uitzoeken of alle geclaimde schade wel terecht is, of de bedragen reëel zijn. Reken maar dat de NS en Prorail ook van alles claimen. Een verzekeringsmaatschappij zet daar een schade-expert op die de claims beoordeeld, in overleg gaat met NS en Prorail. Maar hoe gaat dat met die crowdfunding? Iemand heeft die actie aangemaakt op een platform, misschien een familielid of een dorpsgenoot, maar die zijn waarschijnlijk niet kundig genoeg om schadeclaims van NS te beoordelen en daar over te onderhandelen. Het crowdfundingplatform doet dat ook niet. Nog een ander ding, ze willen 5 ton inzamelen, maar wat als er 6 ton binnenkomt? Krijgt iedereen die wat geclaimd heeft wat extra geld? Of kan de veroorzaker dan een nieuwe trekker kopen? Of gaat dat geld naar een goed doel? Of rijd diegene die de crowdfunding opstartte straks in een nieuwe BMW of zo?
fordt5110

(klik om te vergroten)

+2
angelo-nabben
@fordt5110 daar heb ik nog nooit van gehoord.
+2
cyrus-van-gelder
@angelo-nabben ik.ook niet eerlijk.g3zegd. Dit is voor mij compleet nieuw
+5
angelo-nabben
@cyrus-van-gelder ik vindt het heel triest wat er gebeurt is maar geen verzekering vindt ik onverantwoordt gedrag.
+2
cyrus-van-gelder
@angelo-nabben Ben ik.met je eens. Triest dat het gebeurt inderdaad.
Dat er mensen zijn die zich niet laten verzekeren , sta ik niet achter.
Ben zelf wel verzekerd dus.
+2
Massey 2705
@cyrus-van-gelder waar stop je met je zelf te verzekeren ? Maar inderdaad voor een trekker kan je minimal een aansprakelijkheids verzekering hebben , Geloven of niet.
Maar het kan mee vallen voor deze man denk ik. Er is geen opzet in het spel. Ik ben opgegroeid met bijna naast de boerderij een spoorlijn (Rotterdam/den haag)
Verschillende keren een koe door de sloot en dood gereden door een trein. De spoor wegen hebben me vader er nooit voor aansprakelijk gesteld.
Maar dat was 40 jaar geleden, er is meschien veel veranderd
+1
cyrus-van-gelder
@Massey 2705 er is hier een heleboel veranderd Jaco. En niet altijd om te zeggen dat het er beter van geworden is. Soms snap ik geen bal van al die regels hier. Van wat wel, en wat juist niet mag. En dan ook nog een hoop uitzonderingen. Schiet mij maar lek dan .
  • 🫣🫣🫣🫣😖😖😖😖😖😖
+1
A.H.S.
Bij ons in de stad was vroeger ook een visboer waarbij de winkel afgebrand is was ook niet verzekerd,dit was ook om deze reden,is nooit weer herbouwd.
In de tijd dat ik langs het spoor werkte,werdt er al geadviseerd aan boeren die land/vee langs het spoor hadden liggen om hun verzekering te verhogen.
Vaak hadden ze ook nog onbewaakte overweggetjes met recht van overpad in het land liggen.
Meende van 1 miljoen naar 3 miljoen guldens,want als er door vee/trekker een trein zou ontsporen/kantelen met reizigers erin, was toendertijd de maximale dekking van een normale landbouw verzekering meestal onvoldoende.
+7
walker1
Verzekeren mag niet van het geloof, maar een collecte houden om alsnog de schade te betalen mag dus wel? Feitelijk hebben die mensen al jarenlang geld bespaard door zich niet te verzekeren, maar nu gaan ze het handje ophouden?
Ik heb gelovigen vaak horen zeggen dat iets "de wil van God" was, of dat "God ze wou straffen", als ze iets overkomen was. Nou dan zal dit ongeval ook wel de wil of straf van God geweest zijn? Dus nu niet gaan zeuren zeg ik dan. Wat is een straf nog waard als je daarna van iedereen geld krijgt?
+2
yoohan
@walker1
Ik zit net het verhaal hierboven te lezen en wist niet eens dat zoiets anno 2023 nog bestond van 'gemoedsbezwaarden'. Heb eerst eens zitten zoeken wat het inhoudt. Ben wel weer wat wijzer geworden, maar ik ben ook vol verbazing dat zoiets nog bestaat.
+3
stegboer
Niet verzekerd zijn en straks ook nog een nieuwe trekker aan overhouden ik heb er geen beklag mee ze moeten zich ma met het geloof redden dan
+1
dennisbouter
Als de trekker vanwege geloof niet is verzekerd, dan zou het waarborgfons toch betalen? Mijn inziens is de trekker of niet verzekerd of voor te weinig
+2
yoohan
@dennisbouter
Het verhaal wordt steeds gekker. Als je toch niet verzekerd bent omdat je dat niet wil vanwege geloof, dan kan de schade toch ook niet uit een fonds betaald worden? Dat is dan toch hetzelfde als een verzekering, of ben ik nou gek
PieterA
@yoohan Dit is nog niks. Kijk maar eens hoe Jehova's getuigen of moslims hun geldzaken regelen.
yoohan
@PieterA
Ik zou het niet weten hoe die dat doen, geen Jehova's in mijn vrienden en kennissen kring. Moslims eigenlijk ook niet echt. Vallen die ook onder de 'gemoedsbezwaarden'?
PieterA
@yoohan Dat weet ik niet, maar op het gebied van leningen (hypotheken), verzekeringen en contant geld gebeuren er nog heel wat zaken die anders gaan dan je zou denken.

Ik heb me er zelf nooit in verdiept. Voor mij hadden ze heel dat geld-gedoe niet uit hoeven vinden.
zettelmeyer
@PieterA klopt aantal jaar bij de bank gewerkt en zag je die dingen wel voorbij komen. Erg bijzonder hoe het gaat. Om even terug te komen op niet verzekeren had ik ook aantal klanten van in de portefeuille. De bank verzekerde ze dan voor de lening op het onderpand terug komt bij schade. hun betaalde 2x zo hoge premie en krege niks bij schade alleen dat de lenig werd afgelost dat vonde ze wel goed.....
mfrijder
@PieterA Je moet ook eens kijken hoe Nederlandse gemeenten hun zaken regelen.
Heel veel, mogelijk alle gemeenten hebben hun rijdend materieel ook niet verzekerd door te hoge polissen en dan is zo'n popetje met veel wetskennis veel goedkoper, net als wegkijken en afwimpelen.
+2
walker1
@mfrijder de overheid kan ontstane schade wel betalen als het niet verzekerd is. Dan gaat het van de grote hoop af. De hele overheid heeft wel zoveel voertuigen en daarmee ook een x aantal schade gevallen dat het totale bedrag aan schades misschien wel kleiner is dan wat het aan verzekeringspremie zal kosten voor al die voertuigen. Gaat niet om paar gemeente busjes, maar bv ook alle politie en brandweer wagens, alle militaire voertuigen, etcetera. Als leger jeep daar stil was gevallen op het spoor dan kan de staat die half miljoen schade wel betalen, voor een boer of een particulier is dat meestal iets teveel schade, dus die moeten daarvoor verzekerd zijn.
roscho
Quote Reactie van @mfrijder:
mogelijk alle gemeenten hebben hun rijdend materieel ook niet verzekerd

Ik weet zeker dat de gemeente waar mijn vrouw gewerkt heeft, alles wel verzekerd heeft. Het was nl. voor de werknemers mogelijk om met korting daar ook te verzekeren en zo had ik mijn trekker via de gemeente verzekerd. Dat liep fout, de verzekering dacht dat het een trekker van de gemeente was en toen moest ik er direct uit: niet voor landbouwvoertuigen!! 🤣🤣🤣
dennisbouter
@yoohan correctie schade wordt door persoon zelf betaald
yoohan
@dennisbouter
Oke prima dan toch 👍
walker1
@dennisbouter waarborg fonds is voor schade aan derden wanneer iemand niet verzekerd is. De eigen schade, die trekker dus, valt daar niet onder.
+2
newholland6640
Ach laten we ook niet te moeilijk doen over mensen die zich niet verzekeren.
Als er schade is hoesten ze dat blijkbaar ook met de gemeenschap weer op. Wat is dan het probleem?
+9
roscho
Quote Reactie van @newholland6640:
Als er schade is hoesten ze dat blijkbaar ook met de gemeenschap weer op.

In eerste instantie zal de schade misschien betaald worden door het Waarborgfonds. Maar de veroorzaker van de schade moet erop rekenen dat de schade door dat fonds wel op hem verhaald gaat worden en dat kan jaren naslepen. Heb je dan een gemeenschap van geloofsgenoten achter je staan, dan is dat eigenlijk hetzelfde als een verzekering: iedereen binnen de groep wordt gedekt voor schades en de groep draait er gezamenlijk voor op. En die groep maakt geen winsten zoals verzekeringmaatschappijen die wel maken.
Een verschil is wel weer dat verzekeringmaatschappijen hun grote schades weer verzekeren bij wereldwijd opererende concerns, waardoor er uiteindelijk veel meer geld opgehoest kan worden.

En mijn mening over de crowdfundingactie: als je tot dezelfde gemeenschap behoort en je spullen ook niet verzekerd hebt: geef met gulle hand, je hebt intussen zoveel bespaard door je niet te verzekeren.
Heb je je spullen gewoon verzekerd, zoals het in mijn ogen hoort: bedenk je driemaal voor je hier iets voor geeft. Dat heb je immers al gedaan via je eigen verzekeringen.
+1
newholland6640
@roscho

Eens met je laatste alinea inderdaad. Lijkt me een goede nuance
+1
sallander
@roscho Dat is ook mijn gedachte, hoewel ik er zelf wel voor kies om mij te verzekeren. In dit geval is 100 % van de inleg om de schade te dekken, bij een verzekeringsmaatschappij moeten alle kosten ook van de premie betaald worden.
+1
walker1
Quote Reactie van @roscho:
En mijn mening over de crowdfundingactie: als je tot dezelfde gemeenschap behoort en je spullen ook niet verzekerd hebt: geef met gulle hand, je hebt intussen zoveel bespaard door je niet te verzekeren.Heb je je spullen gewoon verzekerd, zoals het in mijn ogen hoort: bedenk je driemaal voor je hier iets voor geeft. Dat heb je immers al gedaan via je eigen verzekeringen.

Teller staat al op bijna 80.000, is ook 3 x donatie van 5000 gedaan, dus ik denk dat er vanuit de geloofsgemeenschap wel gul gegeven wordt. Evengoed hebben ze die 5000 ook wel een keer bespaard als ze nooit geen grote schades hebben.
Maar goed, ik blijf het onverstandig vinden om je niet te verzekeren, dit ongeval is nu ingeschat op zo'n half miljoen schade, maar vergeet niet dat er geen doden en gewonden waren. Als er mensen overlijden wordt je daar ook aansprakelijk voor gesteld, niet alleen emotionele schade voor de nabestaanden, maar iemand kan ook goede baan hebben en kostwinner zijn, nabestaanden kunnen zulke schade ook claimen. Of iemand raakt voor de rest van zijn leven gehandicapt en arbeidsongeschikt.
Dan loopt de schade in de miljoenen en dan is het maar de vraag of alle schade door de kerkgenoten opgehoest gaat worden.
+2
newholland6640
@walker1

Persoonlijk maak ik me drukker over aan wie mn verzkerings premie wordt uigekeerd die er misbruik van maakt.
walker1
@newholland6640 jij maakt altijd schade bij mensen die er vervolgens een slaatje uit proberen te slaan? of hoe bedoel jij die opmerking?
newholland6640
@walker1

Haha zo vaak maak ik geen schade (afkloppen)
Alles waar de verzekering voor uitkeert wordt de premie hoger van
roscho
@walker1 Ik ben het helemaal met je eens, mijn spullen zijn dan ook verzekerd. Maar ik ben dan ook geen lid van zo'n geloofsgemeenschap.
+1
walker1
@roscho Ik ben ook niet kerkelijk en mocht ik dat toch ooit worden, dan word ik een pastafariaan.
kerkvanhetvliegendspaghettimonster.org/
dennisbouter
@walker1 er was in 2019 nog nooit een geval geweest dat de schade niet is betaald!
+1
roscho
Quote Reactie van @walker1:
pastafariaan

Dat vind ik meer een parodie op het geloof. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen zich daar serieus bij aansluiten. Laat mij daar maar buiten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , tractor en Staphorst geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!