Illustratie van:
12

David Brown 885 - Hefinrichting wil niet zakken

Ben sinds vandaag eigenaar geworden van een david Brown 885.
Nu wil de heffing alleen omhoog en krijg hem op geen manier naar benden. Zit daar een vergrendeling of iets op?
Of is er wat anders mis?
Tevens heb ik gehoord dat deze trekker 2 aftakastoerentallen heeft. Kan dat kloppen?
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Gr Hidde

Deel dit topic

Reacties

Ja daar is een vergrendeling voor die zit linksachter op de achterbrug naast je linkerhefstang dat is een hendel die je kan draaien.
540 toeren is standaard en 1000 is optie. Kun je achter komen door gewoon de hendel naar beneden of naar boven in te schakelen.
@porschestandard oke. Hij reageerde er niet op toen we die hendel gebruikten
@Hidde Gröniger Je krijgt hem wel in de positie van 540? Bij mij is hij geblokkeerd als je hem in 1000 wil zetten, die optie heb ik dus niet
@porschestandard dat weet ik niet. Verder niet goed naar gekeken. Die hendel links achter reageerde die niet op
Draaide de hendel wel of zit ie vast anders moet je eerst de hef een beetje optillen misschien.

Hier nog een pdf met een werkplaatshandboek voor dit type

drive.google.com/drive/folders/…
@porschestandard draaide wel. Heffing zat eerst wel naar beneden maar eenmaal boven wou die niet meer terug
En hier nog meer pdf jes voor david brown

sites.google.com/site/deerebrown/…
@porschestandard bedankt! Zal er is doorheen kijken
+2
Bij mij werkt de aftakas hendel beide kant op naar beneden is naar mijn weten de 540 toeren.
bij mij zakt de hef alleen op zwaartekracht naar beneden dacht dat dit zo hoorde
+1
Bij deze trekker zit er naast de hefhendel een plaatje op de achteras geschroeft met 2 kruiskopschroeven, als je die eraf haalt zie je 2 platkopschroeven, als je die eraf draait (kan behoorlijk vast zitten) dan zit daar onder elke schroef een plunjer/regelventiel in.
Die plunjers kun je eruit halen (zitten wel losse onderdeeltjes in dus niet op de kop houden) onderin zo'n plunjer zit een klein gaatje, die kun je doorprikken met een staalborstelhaartje. Ook kan er een zeefje in zitten, die moet ook schoon zijn. Als dit niet schoon is kan de olie niet terug stromen dus zakt de hef niet.
Zet ze dan weer op dezelfde volgorde weer inelkaar en weer vastzetten op dezelfde plek. de plunjer die aan de linkerkant zat moet ook weer daar ingezet worden. Doe ook een nieuwe afdichtingring onder de schroef. Het liefst een usitring omdat die hierbij beter afdicht als een koperen ring.

Dit probleem komt wel vaker voor bij deze trekkers en komt vaak omdat er smerige olie in zit omdat de versnellingspookhoezen gescheurt zijn en er dan water en andere viezigheid in de achterbrug valt. Vervang deze dus ook als die kapot zijn.

Ik hoop dat het zo een beetje een duidelijk verhaal is🙈
@Classicfarmlife ja bedankt! Zal er is naar kijken als ik hem thuis heb.
+1
De 885 is net als de andere selectamatics voorzien van een transportslot, deze vind je links achter op de hef, de knop arm zal in vergrendelde toestand omhoog staan. Hoe ontgrendelen, tractor starten, hef in hoogte stand zetten door hefhandel tegen de veer druk naar achteren te duwen, gelijktijdig slotknop tegen de klok in draaien zodat deze naar het linker wiel wijst. Daarna van je de hefhandel naar voren duwen. er is wat gewicht in de hef nodig, wil hij snel zakken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 885 en hebben de trefwoorden trekker , hefinrichting , ervaring , herinrichting en david brown geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0