Illustratie van:
8

International 724 - Gebeund aan hefdeksel en lekkerij

Onze Inter 724 staat in de werkplaats voor een grondige winterbeurt. Nu wilde ik de diepte regeling weer origineel maken en lekkages oplossen. Naast de dikke regelstang rechts is een aparte stang aanwezig (links daarvan) die afgebroken lijkt. Dit is niet origineel, pasvlakken zijn niet bewerkt en gaten zijn willekeuring geboord. Er zat een dekselstje overheen dat lekt. Er is aan gebeund dus. De stang die hier aanwezig is kan ik naar binnen drukken maar ik weet niet hoever (dan krijg ik hem niet meer terug). Heeft iemand enig idee wat voor stang dit zou kunnen zijn? De hef inrichting werkt verder prima.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

@JCB3
Dat verchroomde asje is de taster voor de diepteregeling. Deze komt weer naar buiten als je de lange hendel naast de hendel voor de hef omhoog beweegt. Er hoort om die as nog een afdichting te zitten die de olie tegen houdt. De grote veer hoor vast te zitten aan een as die je van de zijkant in het hefdeksel schuift
Dat was bekend, maar het gaat om het asje links daarvan. Met de boutjes onder en boven.
Bij mijn 523 (zelfde achterbrug als 724) zit links naast de regelas werl een ronde holte , maar geen asje oid.. Zellde locatie als op jou foto. weet niet waar dat bij jou toe dient. is het geen afgebroken bout die er stukje nog uitsteekt? in het verleden een breukje in die holte geweest? (hoe dat ook kon)
Foto

(klik om te vergroten)

@r.alting
Zit dat stukje as los wil het naar buiten? Gat zit er waarschijnlijk om een geleiding te kunnen maken in het hefdeksel. In het onderdelenboek staat een afdicht deksel dat in dit gat moet worden gedrukt gelijk een vriesdop/
@JCB3
Hier is een hefdeksel te koop: ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
@Klein Rot
Die as behoort ook tot de hef bediening. Heb het bij een 844 eens los gehad. Onder het dekseltje (boven het hefdeksel), kun je wel zien waar dit bij hoort.
Daar hoorde achter in inderdaad een vriesstop in
Thnx voor jullie reacties! Ik heb het dekselt eraf gehaald en die stang loopt inderdaad helemaal naar voren toe. Ik heb zelf een afdicht dopje gedraaid en deze erin gezet, de bouten erin gezet met locktite zodat deze olie dicht zijn. Dit probleem dus opgelost, nu de 1000rpm PTO nog zien te vinden (schuine vertanding, conische lagers).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 724 en hebben de trefwoorden inter , hef , lekt , werkplaats , dikke en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!