Illustratie van:
21

Case International 1056 XL - Gloeien case 1056 1991

Hallo

De tractor heeft laatst een nachtje buiten gelogeerd en hij starte in de ochtend wat moeilijk. Kun je deze trekker laten gloeien? Ik kan nergens op of rondom de motor een gloeispiraal vinden. Alles goed bekeken. Dus ik denk haast dat het niet kan. Trekker is van 1991.

Groet Thomas

Deel dit topic

Reacties

Contactsleutel tussen "uitstand" en " startstant" even vasthouden, dat is de gloeistand.
@japie82 dat heb ik inderdaad geprobeerd. Maar maakt geen verschil en als ik de accu meet met de multimeter en gloei dan zakt hij helemaal niks in stroom. Dus er gebeurd niks. En als ik nou een gloeispiraal ergens zou zien kan ik daar meten. Maar ik zie helemaal niks
@Yanmarthomas zo werkte het bij die van ons wel, maar dan heeft hij er waarschijnlijk geen een, of doet het niet meer.
Het kan zijn dat er een gloeispiraal in de luchtinlaat zit
@brauheist waar in de inlaat zou die moeten zitten. Heb de inlaat van boven tot onder bekeken maar geen kabels of gloeispiraal te vinden
+1
@Yanmarthomas
Dan zit hij er niet
@Yanmarthomas als je de slang eraf trekt en er zit niks dan zit die er niet in, evt wel op te bouwen want volgensmij hoort dit er wel op te zitten
+1
Bij mijn 1056xl zit er een gloeispiraal op het inlaatspruitstuk vlak onder de aanzuigslang (als je de aanzuigslang eraftrekt, kun je hem zien zitten). Dat werkt met een relais, die vanzelf begint te gloeien als je het contact opzet (Duur van gloeien is afhankelijk van temperatuur). Dat relais zit op de dezelfde steun, waar de ruitenwisservloeistoftank zit. Maar weet niet of dit er bij jou ook opzit natuurlijk.
+1
@Yanmarthomas op veel van deze trekkers zit een automatisch gloeirelais naast de ingang van het inlaatspruitstuk.
+3
Inderdaad jullie hebben gelijk. Inlaat slang eraf gehaald en daar zit een spiraal maar hij gloeit niet. Daarom starte hij moeilijk. Thanks 👌🏻

(klik om te vergroten)

+1
@Yanmarthomas super, nu kun je ermee aan de slag waarom die het niet doet, maar denk dat jij daar wel uit komt
+1
@Yanmarthomas Rode lampje onder je brandstofmeter is de gloeispiraalindicatie.
+1
@Piet1960
Bij m'n 856xl heb ik het die nog nooit zien doen. Overigens met de vlamstart gaat het starten een stuk beter😀.
+2
@Yanmarthomas even kabel rechtstreeks er op kan je zien of spiraal stuk is of dat hij geen stroom krijgt 99%zeker het laatste
@stephan-inter hij gloeit als een tierelier als ik er stroom opzet. Dus hij krijgt indd geen stroom.
+1
@Yanmarthomas
Kleine correctie, er komt geen spanning op te staan en daardoor loopt er geen stroom😉.

Je zou even de spanning tussen massa en de draad kunnen meten als hij niet aangesloten is, mogelijk is het contactslot kapot. Bij mijn 856xl bleef de startmotor weleens draaien.
+1
@Yanmarthomas dan kan je al gerichter zoeken. Waarschijnlijk relais stuk.
+1
@stephan-inter er komt stroom tot het relais dus het relais zal wel gehemeld zijn.
+1
@Yanmarthomas grote kans inderdaad
+2
Dit werkt iets anders dan bij een 743-856. Als je de trekker op contact zet gaat ie ongeveer 20 seconden gloeien, je ziet dan een lampje op het dashboard zoals Piet zei. Volgens mij zit dat gloeirelais onder de motorkap tegen het dashboard aan in de buurt van de handrem als ik me niet vergis.
+1
@case956powerrzzzzz
Dat wist ik niet. Waarom is er hier van afgeweken? Minder stroom door contactslot of zijn ze ook met vlamstart geleverd?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL en hebben de trefwoorden trekker , tractor , case , motor , Case international , 1991 , International 1056 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!