Een turbo op de renault 891 (beetje opvoeren)

Ik wil op onze renault 891 een turbo maken maar ik vroeg me af of er ook een auto turbo op past van een motor rond de 1.8 l de motor die in de 891 ligt is een 6cil 5.7 liter, want als ik een auto turbo vergelijk met een trekker turbo zit er niet zoveel verschil in of toch wel of zou ik op zoek moeten naar een een of anderre vrachtwagen turbo ,

als er verder nog iedeeën zijn hoor ik het graag

Deel dit topic

Reacties

ul
Heb ik geen verstand van :?
pekelderboer
Zo iets wil ik :
Hakke027
Ik zou een turbo zoeken die van een soortgelijke motor af komt, met een zelfde inhoud.

Je kan ook eens bellen met Aart Waterweg, hij levert ook veel turbo's voor de trekkertrek.

Succes!
ruud
Auto is niks waard, te klein, vrachtwagens ofzo, misschien is het beter 1 van een grotere motor?
HOOIJMAN
Grote holset erop hahahaa druut branden den koppakking
Siebenga
16 jaar en men wil een turbo bouwen op een trekker! ja wat zal ik zeggen. een moet de eerste keer zijn 😛 lijkt wel een hype iedereen wil een turbo ergens op bouwen!
pekelderboer
Aart waterweg ???? wie is dat en waar zit die?? en heeft die ook een site??
MaartenMandemaker
De revisiebedrijven varen er wel bij!
walker1
Waarom wil je het, als je echt meer vermogen nodig hebt kan je toch ook gewoon inruilen tegen zwaardere tractor?
pekelderboer
Wat is er met de revisie bedrijfen ?? varen die??
pekelderboer
@walker1 , dan ben je veel duurder uit,
ul
Zo gaat de trekker er motorisch misschien wel aan als je hem verkeerd opvoerd.
Hakke027
De blog van Aart Waterweg: waterwegmaxflow.blogspot.com/

Daar kan je ook zijn contactgegevens vinden.
pekelderboer
Ik zou niet weten wat er kapot aan zou moeten gaan jah de turbo zelf miss maar de rest van het blok nie miss een keer vaker een pakking vervangen
ruupie
En wat denkje van pinstonpen smering en de compressie die te groot word. komt nog wel wat bij kijken, iig n dot geld!
pekelderboer
Ik denk niet dat de compressie zo hoog wordt dat die de barrel er af blaast, en die pinstonpen die kan ook heus wel wat hebben want anders was die allang kapot geweest, en de smering weet ik niet wat je daar mee bedoelt, maar de motor die word nog steeds gesmeert en de smering van de turbo moeten we indd nog wat op vinden
marcelihc844s
Nooit een beetje opvoeren
arjen
Gewoon die pomp een paar slagen geven hou ie ook langer vast alleen hij rookt wat meer
hobby-farmer
Hey pekelderboer hoeveel toeren draait die 891 van jullie? mijn 891 draait ongeveer 2600 toeren, misschien de brandstofpomp een beetje opdraaien!!!
pekelderboer
Jah die van ons is al op gedraait hij draait iets over de 2500 toeren
En ik wil een turbo op mn fiets, valt dat te regelen?
pekelderboer
Je kan er altijd een tje op zetten maar ik denk dat je er zelf op moet blazen
Siebenga
Of een heeeeeeeele grote inlaaat en dan tegen de wind in fietsen. de schoep op een vliegwiel zetten. Jongens ik ben weg patent aanvragen hahaha
walker1
Heb je ook ech extra vermogen nodig? of is het gewoon spannende fantasie, toen ik 15 was wou ik namelijk ook overal een turbo op
Siebenga
Dat laatste vast walker.. Het stikt in eens van topics over jongens die turbo's willen 😃 misschien is een supercharger wel wat. nog bruter met de inlaat op de moterkap
FENDTfarmer
Haha maar een supercharger vreet ok veeeeel meer pk!
Siebenga
Met een auto 30 pk maar het heeft ook voordelen 😉 zoals het oppakken van de extra vermogen wat bij een turbo maar een bepaald gebied gebeurd!
FENDTfarmer
Vraagt hij 30 pk? over wat voor auto praat je dan? en wat is het voordeel dan? meer vermogen uit hetzelfde blok denk ik.
Siebenga
Wat ik net vertelde! maakt eigenlijk niet uit wat voor auto 😄 weet je het principe van een supercharger? Dat die aangedreven wordt door het blok zelf?
FENDTfarmer
Jah. die perst er ok lucht in. en dat gaat dmv een v snaar aandrijving. maar onder hogerer druk dan een turbo
pekelderboer
Alle bij een beetje en af en toen een keer mee doen aan trekkertrek ofzo ,
pekelderboer
Maar werken met onze 3 poot enzo dat wil allemaal nog net dan begint die hevig teroken zeg maar, als we hem tot het frame hebben
FENDTfarmer
Dat zal die met een turbo waarschijnlijk ok wel doen hoor
Siebenga
Doe je de poot er iets minder diep door
HOOIJMAN
Koop een grotere trekker wie erop gebouwt is... miskien een op optie??
Siebenga
Dan valt renault dus af? 😛
FENDTfarmer
Opzich hoeft dat nie renault heeft ok wa zwaardere
hobbyboer
Hoeveel uur ga je d'r echt mee werken of is het meer voor de hobby want dan kun je wel een beetje experimenteren
Siebenga
Nou wil niet lullig over komen.. maar die jongen is 16! als hij het zelf allemaal wil gaan doen ben ik blij dat ik zijn vader niet ben! want dan gaf ik hem een turbo om ze oren!(ow wat doe ik verstandig:P)
county1124driver
Siebenga je kunt ook wel veel als je 16 bent hoor;) goed uitvinden of het kan met een bepaald tye trekker
deutz9005
Maak van die drie poot woeler maar een twee poot dan kun je hem wel aan de balk (frame)
toe erdoor
deutz9005
die turbo probeer je eerst maar op wat anders (op de eicher kun je mischien beter proberen) laat die renaul 891 maar zo als die is
pekelderboer
Men pa wil me best wel mee helpen en ik ga echt niet ergens aan beginnen waar ik geen verstand van hep, ik heb al op verschillende site's gezien dat de motor daar een veel betere brandstof verbruik van krijgt, en een schonere motor,
pekelderboer
Het enige probleem is gewoon om een geschikte turbo tekrijgen
deutz9005
Hoeveel pk moet je er bij hebben dan
je hebt over beetje opvoeren volgens mij koop
maar een belgpaard en doe die er maar bij voor ( net 1 pk teweinig)
walker1
Heeft een 1181 geen turbo? mischien dat die past, kan goed hetzelfde blok zijn
hobby-farmer
Hey pekelderboer mijn 891 trekt een 3 poot gewoon tot het fram der door.
pekelderboer
Het lukt ook wel maar hij begint gewoon teroken
pekelderboer
Het ging mij der ook gewoon effe om wat voor turbo ik kan gebruiken
WouterPower
Hoop vragen hier, ik zal eens een gokje wagen...
- Turbo bij Aart vandaan halen is een goed idee. Hij levert nieuwe, gebruikte en gereviseerde turbo's voor mooie prijzen!
- als je een niet te grote turbo neemt (Aart weet precies wat je nodig hebt) zijn koppakkingen geen probleem denk ik. Ik rijd zelf sportklasse met 4 bar turbodruk en de orginele koppakking! Veel merken hebben series tractoren met de zelfde motor, alleen met of zonder turbo voor de verschillende types.
- of het erop past is nog de vraag. Sommige spruitstukken hebben een zelfde flens als de turbo, anders moet je een verloopje fabrieken.
- ook heeft de turbo smering nodig. Ook hier weet Aart je het een en ander over te vertellen.
Het beste kun je Aart even mailen, adres staat wel ergens op die blog...
pekelderboer
Amersfoort is mij veelste ver weg voor een turbo
hobby-farmer
Hey pelelderboer als jij mee wilt doen met trekkertrek in wat voor klasse wil jij dan mee doen?als je in een standaard klasse mee wilt doen moet de trekker standaard zijn dus zoals hij bij de fabrief is afgeleeferd is. dus als je er een turdo op bouwt is hij niet meer standaard!en in welke gewichts klasse wil je gaan trekken? weet je hoe zwaar jou trekker is?de mijne is ruim 5 ton! met aanbouwdelen van voorlader,dus dan val je in de 7ton klasse tussen de trekkers van 150pk en meer.
FENDTfarmer
Aj er een turbo op hebt moet je al in de sportklasse geloof ik
pekelderboer
Standaart uit fabriek is een 891s 4921 kg ik denk dat dat kaal is dan
FENDTfarmer
😛 een 310 4350 maar die weegt met volle tank gasolie en de rest van de olie etc ook bijna 5 ton
pekelderboer
Onze 891 zonder s is volgens mij net ietsjes over de 4 ton wat de verschillen zijn wet ik ook niet dan
FENDTfarmer
Een S is later van bouwjaar. en zal mischien wat zwaarder zijn gebouwd? anders zou ik het ook niet wetn
pekelderboer
Neej ik snap het verschil ook niet echt.

@hobby-farmer. jij hebt zeker ook een hulpcilinder bij de hefinrichting??. dat heeft onze 751s wel
hobby-farmer
Nee pekelderboer ik heb geen extra hulpcilinder bij de hefinrichting zitten.maar dat is gewoon een extra optie die je er bij kunt krijgen.
pekelderboer
konedata.net/Traktorit/renault891.htm/

konedata.net/Traktorit/renault891S.htm/

zoals je ziet kan de s wat meer tillen in de hef , waarschijnlijk heeft die een dikkere hef barreltje
pekelderboer
Effe vraagje zoals je weet heeft een turbo olie nodig maar pomp de turbo dat zelf rond of is dat aangesloten op de pomp in de carter???
menke
Je moet de olie volgens mij bij de oliepomp weg halen. De Trubo zelf pompt de olie niet rond. En laat er iemand naar kijken die er verstand vanheeft. Anders gaat het veel geld kosten. Je blaast zo een turbo op als die te weinig smering krijgt!!!!!!!!!!!!
pekelderboer
Jah dat weet ik. turbo kan me tog niet zoveel schelen trekker is duurder . komt geen nieuwe turbo op, gewoon een turbo rond de 500 euro
pekelderboer
Maar jah ik zoek ook nog steeds een turbo

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
15