Illustratie van:
15

Fordson Super Major - Rubbers tussen tank en steun

Hallo,
Tussen dieseltank en de tanksteun heb ik rubber van ca. 5 mm dik gelegd. Dus zowel op de voorste steun als de achterste steun. Bij het monteren van het dashboardje merkte ik dat het dashboardje aan ligt op de tank, maar niet op de flens van de stuurkolom. Dus niet goed. Als ik de achterste rubbers verwijder zakt de tank achteraan 5 mm en kom ik wel goed uit met het dashboard. Hoe is dit origineel geweest, alleen aan de voorzijde rubber tussen tank en tanksteun en achter niet? Gr, Sjors

Deel dit topic

Reacties

Geen fordson major eigenaars?
@sjorsthissen Kan je wel van advies dienen.
Boor de gaatjes in de stuurkolom groter zet er een boutje in dat lang genoeg is moertje erop dan de dash en met een dopmoertje vast zetten.
@blauwe tractor maar de hamvraag is: horen er achteraan origineel ook rubbers tussen te zitten?
+2
Ja [blauwe tractor] ; maar die reageert meestal op opvoer topics .
+1
Hoi, heb altijd de restanten van t origineel er tussen gedaan. Maar ik zou Ff meten met carrosserie ringen. Meer minder tot het goed is en die dikte rubber er tussen doen.
@Hanomag22 maar: horen er achteraan rubbers tussen te zitten of niet? Gr
@sjorsthissen bij een gewone major sowieso. De super ben ik ze sowieso ook wel tegengekomen. Zonder demping kun je er vanuitgaan dat je tank scheurt door trillingen. Ik zal voor je kijken in m’n boeken.

(klik om te vergroten)

+1

(klik om te vergroten)

+1
@Hanomag22 E1ADDN-9066. 4 stuks volgens het boekje
@Hanomag22 bedankt! Duidelijk. Had ik achteraf zelf ook via de NH site kunnen zien.
+1
En zorg dat de bevestigingsbouten niet te !!!lang!!! zijn anders druk je bij de voorste de tank stuk de bevestiging daar zit erop gesoldeerd.
@blauwe tractor de achterste zijn gepuntlast en gesoldeerd, daar geldt dit ook voor. De bodem van de tank was behoorlijk gepit, na het reinigen lekte hij zelfs. Dus door roest, vuil en verf dicht geweest. Kwamen een 10 tal gaatjes tevoorschijn. Heb ze met tig dichtgelast en daarna afgesoldeerd. Tevens na intensief reinigen de tank inwendig gecoat met 2k coating.
@sjorsthissen meestal zijn die tanks slecht als je er mee aan de gang gaat. Verbaast me dan dat er nog diesel in blijft. Dat coaten is wel goed idee met de moderne diesel en bacterie en condens problemen.
@sjorsthissen De tank van mijn Super kwam tevoorschijn en was\is geheel vertind van binnen en buiten, dat was dan weer een voordeel ziet er nog steeds gaaf uit

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Major en hebben de trefwoorden super , super major , dik , dieseltank , tank , fordson , rubber , dashboard , monteren en fordson super major geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0