Illustratie van:
23

Case International 1056 XL - Hoeveel gewicht kan een 1056 uit 1987 trekken

Hoeveel gewicht kan een 1056XL uit 1987 trekken? Zou er een kipper van 7 ton eigen gewicht plus 12 ton lading achter kunnen? Dus 19 ton trekken. Dan zou de totale combi 24 ton wegen.

Deel dit topic

Reacties

+2
Het zou wel gaan maar denk dat voor het mooie dat deze te licht is voor dat gewicht
1056 met 25 m3 transport tank waar ik mee ree totaal gewicht 43 ton duurt iets langer voor je op snelheid bent maat ging ook prima
@marco955 ik heb met een andere 1056 20 ton totaal gewicht gereden maar het duurde dik 1 minuut voordat ik op de 40 kmh zat dat zal met 40 ton wel t dubbele zijn dan?
+1
@Inter644fan dat is geen ramp 🤣 raampje open en maximaal genieten kan je dan
@marco955 nee dat is maar ik vond het wel lang duren maar dat is gewoon dan? Dat het zolang duurt
+1
Slag aan de pomp en sleuren maar😏
+1
Zonder oplegdruk ging ik er geen 40 mee rijden!
@Jeroen-ford op de verharding blijven . Geen probleem 🤣 vaak ben je te bang . Ik heb ook wel met een 745 xl 2 wd voor een 25 m3 transport tank gereden. Als je maar rustig blijft en goed oplet op het overige verkeer is er niks aan de hand 🤣
@marco955 ik heb een dieplader met daarop een midi kraan van een ton of 8 en nog wat bakken erop dus al met al zo richting de 15 ton maar met de mf 3050 die 42 loopt is het niet verantwoord zo hard te rijden
+3
Heb met Mijn 1056 een kipper van 7.5 ton eigen gewicht met nog 10 ton lading gereden dus zo’n 22 ton combinatie gewicht, ging prima hij moest er flink aan trekken maar dat is goed voor hem, ook 40 kmh als je remmen maar goed zijn dat is heel belangrijk, ik denk dat je zo’n 20 ton kunt trekken en het daar het eigen gewicht van de trekker nog bij dus 25 ton totaal en het lekker bij moet laten. Tis een beestje op leeftijd

(klik om te vergroten)

+2
@Yanmarthomas Een beestje op leeftijd? Zo'n trekker gaat van werken niet dood hoor! Het meeste onderhoud bij zo'n trekker heb je aan cabine, spatborden en bij veel uren ook speling op de vooras en slijtage op de trekhaak, maar de basis: motor en transmissie, daar kunnen vele trekkers nu nog een puntje aan zuiden.
+2
@PieterA ik zeg ook niet dat de trekker er van dood gaat, maar je moet er wat voorzichtiger mee zijn als een nieuwere trekker. Overbelasten is nooit goed, en ik heb de kipper een keer vol gehad toen zat er 20 ton lading in, toen ik op de weegbrug stond was heel de combinatie 32.5 ton. Dan voel je gewoon dat je de trekker aan het overbelasten bent met wegrijden in de bochten en met het remmen. Daarom zeg ik dat je het lekker bij 25 ton combinatie gewicht moet houden, zwaar zat en nog leuk om mee te rijden😉
@Yanmarthomas mee eens wat je zegt!!!
Je kunt er ook nog eens ongelukken of andere vervelende situations door krijgen.
Vooral als de combinatie niet geremd is.
  • 😖😖😖😖😖
In vlakke gebieden gaat dat uitstekend. Wij rijden ook met zulke soort kiepers. Een iets grotere kar gaat ook nog. Als er goede banden onder zitten heb je een combinatie waar je nooit mee vast rijdt.
Heb wel eens gewichten van rond de 20 ton getrokken met een 85 pk 4 cilinder. Je moet dan geen haast hebben met optrekken en in de hoogste versnelling was de puf er wel helemaal uit, ben nauwelijks boven de 30 km/h gekomen, terwijl de trekker toch echt 40 km/ kan rijden. 1056 heeft meer pk's, dus met 19 zal het wel gaan, maar ook daarmee moet je geen haast hebben.
Zorg er in ieder geval voor de remmen van de kipper goed zijn, als die kipper van 19 ton niet geremd is, dan duwt die gewoon door bij een noodstop en houd die 1056 er niks aan tegen.
+1
@walker1 Als je met 85 pk met 20 ton nauwelijks boven de 30 komt, dan staat er een band zacht of de sporing is niet goed. Bij ons kunnen de Agrotron 85 en Fiat 880 hier goed mee uit de voeten. Het komt geregeld voor dat we met zulk soort combinaties graan of stro rijden. Liever een wat grotere trekker er voor, maar met vakmanschap en gezond verstand kom je een heel end.
+1
@PieterA Was met een oude lompe vrachtwagenaanhanger vol gewikkelde balen kuilgras. Aanhanger trok leeg al zwaar. Had verder ook geen hele lange stukken rechte baan. Was nog voor de kentekenplicht, dus mocht toch niet harder als 25 km/h, dus officieel gezien ging het met 30 nog te hard 😄
@walker1 daar was ik ook al achter ,dat als je een noodstop moet maken . De trekker was niet in staat om de combinatie op tijd tot stilstand te brengen. Ging allemaal nog maar net goed. Ik raakte die auto net niet, en de trekker kantelde ook net niet gelukkig.
Zonder schade er voor weg gekomen.
Maar dat gaat me niet nog een keer gebeuren.
  • 😳😳😳😳
+2
De remmen zijn het belangrijkste. En als je nog ruimte heb om de lading te verdelen kan je zelf nog uitvinden wanneer de combinatie het lekkerste/stabielste rijd. En je hoeft geen 40 rijden. Ik denk dat menig loonwerker vroeger meer heeft versjouwt met dit formaat trekker.
@arnold-arentze mee eens ja. De lading goed verdelen is een heel goed plan.
  • 👍🏻👍🏻
Als de remmen goed werken en je beetje vooruit kijkt met rijden zodat je niet veel stil hoeft te staan maar kunt blijven rollen gaat dat echt wel goed. Zoals al gezegd is moet je de oplegdruk wel in de gaten houden anders kan die gaan schuiven. En dan is t genieten onder het motto het gaat niet hard maar wel mooi.
Ik rij zelf met een Ford 7810, weeg een enkele keer 21 ton, en daar moet ie wel voor "werken" als je 40 wilt rijden zou ik het met zo'n trekker zonder luchtremmen niet doen!
+2
Als je de remmen in orde hebt, is er geen centje pijn. Wel in scherpe bochten op tijd voldoende afremmen, terugschakelen en met trekkende motor de bocht door. Daarmee voorkom je dat de tandemas van de zware kipper de kont van de trekker opzij drukt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL en hebben de trefwoorden case , gewicht , kipper , Case international , International 1056 , trekken en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0