Deutz D6006 - Stuurbekrachtiging lekt olie hoe op te lossen?
Ik ben sinds kort trots eigenaar van een Deutz D6006.
Helaas lekt hij olie, zowel bij de stuurbekrachtiging als bij de hefarm.
Graag vraag ik jullie mening inzake dit op te losen.
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D6006 en hebben de trefwoorden olie , deutz , lekt , stuurbekrachtiging , hefarm en lekt olie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Het lek bij de hef kan bij sommige merken een simpele O ring zijn die ( in de loop der tijd ) uitgehard is. Bij andere merken zit hier soms een vilten 0.5 cm brede dichting in, en dan blijft dat een beetje zweten.
Stuurkogel zitten meestal vast aan stang en dan moet je het geheel vervangen, rubbers apart worden normaal niet vervangen, omdat bij lekke rubber de kogel ook wat speling gekregen heeft. Bij een deutz dealer kunnen ze hier wel weg mee, en via kramp.
Hij heeft last van ouderdomskwaaltjes, meestal uitgeharde dichtingen omdat ie mss een lange tijd heeft stilgestaan (of gewoon versleten), als je deze vervangt zijn vaak de meeste lekkages wel opgelost. Is vaak veel sleutelwerk voor een kleine drup op te lossen.
Als je online dingen wil bestellen kan je hier mss wat mee : histoparts.com/trekker-onderdelen-per-merk/deutz/ (bestellen op eigen risico, want onderdeeltjes kunnen lijken dat ze passen, maar dan toch weer net niet)
techniekwebshop.nl/universele-kappen-voor-stuurkog….
ahs-hydro.de/de/…