Case International 745 XL - 12 jaar stilgestaan
De trekker heeft1700 uur en heeft altijd binnen gestaan is nog in nieuw staat.
Wat is het handigs of slimst om te doen voor dat ik hem start.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 745 XL en hebben de trefwoorden trekker , case , Case international , 745xl en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daarna:
1. Tank leeg en nieuwe diesel erin, genoeg om de trekker op een aanhanger te rijden.
2. Controleer of er nog olie in zit, carter, maar ook versnellingsbak en hydrauliek en controleer of het luchtfilter nog toonbaar is (geen muizen erin?).
3. Controleer of de V-snaar nog in tact is en controleer het koelvloeistofpeil. Geen scheuren in de slangen?
4. Draai de motor eerst voorzichtig met de hand rond om zeker te zijn dat hij niet vast zit.
5. Ontlucht de brandstofpomp.
6. Voldoende stroom op de accu? Start de motor dan eerst met uitgetrokken stopknop, zodat hij wel rondgaat, maar niet aanspringt (de tip van @Fendt926Driver ). Let intussen op of er oliedruk wordt opgebouwd (oliedrukmeter of lampje gaat uit) (tip van @ronald73 ). Gaat dat goed en hoor je geen vreemde geluiden, probeer dan om de motor echt starten.
7. Loopt de motor, test dan op hydrauliekdruk door een ventiel te bedienen. Hoor je het aan de motor, dan is 't goed, dan is er in ieder geval olie.
8. Controleer eerst de remmen en rij de trekker op een aanhanger en ga ermee naar huis.
9. Vervang thuis alle koelvloeistof, motorolie, hydrauliekolie, versnellingbakolie, olie in de eindaandrijvingen, brandstoffilter, oliefilter, luchtfilter, remvloeistof (of heeft deze trekker geen remvloeistofpotje??). Misschien ook de verstuivers even eruit halen en laten controleren.
10. Geef alle vetnippels een paar halen vet en spuit een druppeltje olie op alle scharnierende punten.
11. Alles gedaan, laat de trekker dan rustig warmlopen en ga daarna over tot wat licht werk. Gaandeweg maak je het werk zwaarder. Gaat dat allemaal goed, dan heb je geluk en heb je waarschijnlijk een schat onder het hooi gevonden.
Na het zware werk goed inspecteren op lekkages, die zonodig dicht maken, de trekker netjes schoonmaken voor de laatste foto's.
Misschien heb ik iets vergeten, dan zal er vast een TF-er zijn die nog iets aanvult.
Maar stoppen met starten is ook stoppen met rond draaien van de motor