Informatie gevraagd O&K graafmachines/machines

Hallo
Graag had ik wat informatie gekregen van O&K machines/graafmachines
zijn dit betrouwbare machines?
klopt het grapje van Olie & Kosten 😄
In welk jaar zijn deze gestopt met machines te maken en welk bedrijf heeft hen overgenomen?
Alvast Bedankt
(Op google niet gevonden, anders vroeg ik dit niet natuurlijk)

Deel dit topic

Reacties

+1
redeagle14
@topic ik weet niet wanneer maar het overgenomen door CNH construction.
+2
topic
@redeagle14 Nu ik weet dat CNH dit overgenomen heeft heb ik het even gegooglde en gevonden dat O&K overgenomen werd in 1998 en het noord amerikaanse deel van de firma ging naar Terex.
+2
Fendt926Driver
Orenstein&koppel.
Daar staat de afkorting o&k officieel voor.
Maar oud&kapot hoor je ook vaak.
O&k had best goede machines maar op het laatst werdt er veel andere merken (italiaanse) kranen ingekocht en in rood en grijs weer door verkocht.
Van shovels van o&k heb ik van de 5.5 volgens mij nog een boek van.
@okfanjordi is een enorme verzamelaar van veel o&k spul. Maar hij is al een tijd niet meer online geweest
+1
Mario-fransen
Olie lekkages & keringen was er ook 1, het waren goede machines.
De mobiele kranen vallen geloof ik nu al jaren onder Terex, de grote Mijnbouw machines is Cat geworden.
topic
@Mario-fransen terex is ook al jaren weer overgenomen geweest door yanmar (de kleinere kranen vooral)
+1
Kees2030
@topic alleen de oude Schaeff fabriek is overgenomen door Yanmar.
De fabriek in Schotland waar ze de grote mijndumpers maken is overgenomen door Volvo
De fabriek in Engeland waar ze graaflaads maken us overgenomen dood Mecalac
Kees2030
@Mario-fransen
Helemaal mis
Mario-fransen
@Kees2030 wat is er helemaal mis dan? Waar werden/ worden de grote mijnbouw machines kranen dan gemaakt en onder welke vlag?
+1
Kees2030
@Mario-fransen

De mijnbouw tak is eerder al overgegaan naar Terex. De rest van de O&K stsl is CNH geworden.
Mario-fransen
@Kees2030 ik spreek je ook niet tegen, in mijn geval zal het meer iets zijn… weten waar de klepel hangt! heb ook zeer weinig ervaring met het merk om je tegen te spreken.
Heb begrepen van een oud O&K monteur dat je meer in een Terex terug vind dan in een NH.
Terex mining is overgenomen door het Amerikaanse Bucyrus dat de grote kranen al produceerde dus ook het O&K daar onderbracht. In 2011 heeft Caterpillar Bucyrus overgenomen en dus ook Terex mining.
Kees2030
@Mario-fransen
Klopt wat je zegt.
Dat geld voor de mijnbouwtak die geheel buiten de CNH deal zat.

O&K is trouwens groot geworden door Locomotieven.
Ze hebben ook roltrappen gemaakt. Die kom je ook wel eens tegen in Nederland.
+3
RaHeados
Dacht wel eens gelezen te hebben dat @WaterDeutzer ze Oud&Kreupel noemde in zijn verhalen uit de geschiedenis, die weet er vast ook het een en ander over?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @RaHeados:
die weet er vast ook het een en ander over

Beetje lastig om een oordeel over het gehele machinepakket van O&K te geven. De MH4 mobile kranen waren sterk en ook betrouwbaar, maar je moest wel aandacht aan onderhoud besteden.
+2
schluterman
@WaterDeutzer dat is nagenoeg met elke machine als je geen onderhoud doet merk je het ook in de kwaliteit van de machine
topic
@WaterDeutzer het gaat hem vooral over de RH rupskranen (rh5 en 6)
+2
Kees2030
O&K is in 1998 overgenomen door CNH
In 2005 is de naam O&K vervallen en is het New Holland Construction geworden.
Op dat moment was het enige nog wat uit de O&K stal kwam, de mobiele kranen, graders en kleine loaders. Voor die tijd waren er ook al O&K producten die alleen maar rood gespoten andere merken waren.
De grote loaders, de .6 serie bijvoorbeeld waren in feite rode Fiat Hitachi shovel. Later werdt dat de New Holland W serie loaders. Zijn vanaf de B serie gelijk getrokken net de Case loaders en zijn dan xo goed als identiek.
De rups kranen van de .6 serie waren al rood gespoten in Italië gebouwde rupsbanden met Kobelco licentie. Dit werden later de New Holland Kobelco E serie rupskranen.
Op een gegeven moment, dacht 2008 is de laatste O&K fabriek, in Berlijn, gesloten. Toen is de productie naar Italië verhuist.
Nu is er van New Holland constructie niet veel meer over. De alliantie met Kobelco is al weer even voorbij. Dus geen grote rupsbanden meet.
Loaders tot 15 ton nog wel, minigravers ook.
De mobiele kranen bestaan niet meer.
Graders worden nu onder de Case naam verkocht.

De O&K mijnbouw tak was eerder in de jaren negentig verkocht aan de Terex Company.

Onderdelen van O&K zijn een groot probleem om nog aan te komen. Het centraal Onderdelen magazijn is al jaren verleden verkocht aan handelaren. Vandaar dat er bij dealers weinig te halen is.

Ik zou een ander merk kiezen
topic
@Kees2030 bedankt, duidelijk antwoord

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden olie , machines , o&k en Kosten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN