Illustratie van:
39

International 744 - Verschil duitse en franse versie

Wat is het verschil tussen de duitse en de franse versie? En klopt het dat ik de franse herken omdat in het serienummer de tweede letter een F is ipv een D?
Zijn in belgie beide versies geleverd?

Deel dit topic

Reacties

Wat me wel eens is opgevallen bij Franse trekkers dat de 44 serie met 45 wordt aangeduid. Een 744 ( Neus Dld) word dan een 745 ( Frans) .
Serienummer zit inderdaad een F in, ipv een tweede D. Dat is in principe de makkelijkste manier om te achterhalen, waar de trekker gebouwd is. In theorie zouden de koplampen ook nog amberkleurige glazen kunnen hebben, weet echter niet, wanneer die verplicht waren en nog een simpele methode is, om te kijken op de klokken, mits die origineel zijn. Saint Dizier gebruikte Jaeger, Neuss am Rhein VDO.
Bedankt! Kan je trouwens uit chassisnummer met zekerheid afleiden welke versie het is? Ik bedoel: op tractor staat 744, maar op gelijkvrmigheidsattest 644 … Duid ergens een cijfer in chassisnr het type aan?
@Alonso
Kan inderdaad. Eerste helft geeft het type weer, tweede helft is het eigenlijke serienummer
@SJB533 en kent iemand het typenummer van een 744?
+1
@Alonso
Bij Fransen wil nog wel eens een cijfertje afwijken, maar bij de Duitse 644 begint hij met D03 0150 en bij de 744 met D03 0200. Hoe de exacte nummers van de Fransen van de B-familie zijn weet ik niet, maar daar zou best 151 resp. 201 oid kunnen staan
@SJB533 chassisnr begint met D03 0151 dus dit is dan wel degelijk een 644 en geen 744 denk ik?
@Alonso
Dan heb ik nog goed gegokt ook nog 😬 Ja, mijn conclusie zou dan ook de 644 zijn. Bouwjaar kan ik overigens niet herleiden, omdat het een Franse trekker is. Alleen bij Duitsers kan ik nav het serienummer het bouwjaar bepalen.
+1
@SJB533 radiator ombouw😉
@1046 hoe bedoel je “radiatorombouw”?
@1046
Die is niet 100% sluitend, evenals de velgen. Dat weet jij ook 😉
@SJB533 maar wel een indicatie
@1046
Uiteraard, mits hij origineel is
+1
@SJB533 yup
Bouwjaar zou 1977 zijn volgens gelijkvormigheidsattest
Bedankt voor je hulp! Ga hem laten staan
@Alonso
Als het jaar klopt, is het ook echt een 644
+1
@SJB533 ben zeker vcan het jaar, staat zo op papieren
@Alonso
Gezien bepaalde dingen in jouw reacties, ga ik er vanuit, dat je Belg bent. Dan twijfel ik eerlijk gezegd ook niet aan de gegevens
@SJB533 ben idd belg, heb inschrijvingspapieren en gelijkvormigheidsattest gezien, beiden vermelden 1977 als bouwjaar. Is dus een 644 “vermomd” als 744, blij dat ik dat dankzij jullie ontdekt heb
@Alonso
Ben wel benieuwd, welke motor er voor hangt. Aangezien het een 644 is volgens de papieren en een 744 op de stickers.
Hoe kan ik dat nagaan welke motor het is?
+1
@Alonso naast het olie filter staat het motor nummer een 744 heeft een D239 en de 644 heeft een D206.
Zijn die behalve motor verder identiek?
Ik denk dat men gewoon nieuwe stickers gekleefd heeft, zie op foto’s dat de tractor herspoten is, dus ook nieuwe stickers vermoedelijk en om een of andere reden dan 744 genomen
Verschil in Duitse en Franse is ook snelheid.
@stephan-inter
25/30. Maar Duitse zijn ook met 25 geleverd. 😉
644 heeft vooraan 16" duim wielen , een 744 heeft vooraan 18" duim wielen .
Ook is een 744 langer dan een 644 , verschil zit in het koppelingshuis , verschil is dacht ik 18 cm .
@jo845xl
Nee, wielbasis is gelijk, alleen de 2WD 744 is iets langer in totaal, maar dat is maar 3 cm. Dit vloeit, denk ik, voort uit iets grotere wielen
+2
@SJB533 even een vraagje : ik heb dus ook een Duitse 644. Je had het net over 25 / 30 . Maar als ik met mijn trekker langs zo,n digitaal snelheids meter rijd geeft die een snelheid van 38 km / uur aan. Klopt dit dan wel?
Denk vraag jou eventjes, je hebt er wel aardig doel over merk ik wel.
+1
@cyrus-van-gelder de 30 km uitvoering loopt ongeveer 35. Slag grotere banden en je bent op de 38
+2
@stephan-inter Dankjewel voor de info Stephan!!
  • 👍🏻👍🏻👍🏻 ik dacht al: of dat snelheidsbord geeft de verkeerde snelheid aan of ik snap het even niet. Er zit inderdaad een slag grotere banden omheen, dus dat zal het dan toch zijn.
    • 😊😊😊😊

@SJB533 Je hebt gelijk , het is de 844 die langer is , ik dacht de 744 ook => niet dus .
+1
@jo845xl
554, 644 en 744 zijn even lang en de 844 en 844S zijn even lang inderdaad.
Ben vandaag gaan kijken, is dus met zekerheid een 644, jammer. Vind. Een 744 (in mijn verre herinnering toch …) ook mooier (zachter) lopen. Rookte wel wat deze bij koudstart maar daarna niet meer. Is herspoten, niet perfect gedaan, maar redelijk ok. Denk wel dat de tractor OK is, betrouwbare urenstand enzo geloof ik wel, maar de prijs voor deze 644 is te hoog, en ga dan eeuwig met gevoel blijven zitten dat ik minstens een 744 wou …
Mocht iemand wat leuks weten staan … (44, 45, 56…. Serie)
Een verschil dat ik vandaag ook merkte met de 744 waar ik destijds vaak in reed is de pook van de hoge/lage/achteruit gearing. Bij de 744 was dat een H-patroon, met daarin 2 keer lage gearing. Bij deze 644 was het 3 standen in 1 richting
+2
@Alonso is bij mijn 644 ook zo zoals je beschrijft. Geen H patroon maar een sequentiële versnellingspook. Hoge gearing, lage gearing en achteruit in 1 lijn op de pook links van de bestuurdersstoel.
+2
@Alonso heeft met leeftijd te maken. Eerst hadden ze een lijn bak. Later de h bak
De eefste is degene waar ik het hier over had trouwens; Zit op eidne een mooie tussen, maar 10950euro???

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden serienummer , international 744 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0