Hoe schuin kan je met dubbellucht?
Rij een Deutz D6000 waarvan de vooras maar ook de achtervelg, te verbreden is, maar hoor goede verhalen over dubbellucht en de mede gewonnen massa bij de grond.
Mijn vraag is tweeledig:
1. Is dubellucht de beste oplossing?
2. Hoe schuin kun je met dubbellucht?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden dubbellucht , tractor , deutz , massa , grond , marge , vooras en schuin geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
met dubbellucht ben je een mooi stuk stabieler en is een makkelijke en relatief snelle oplossing
wat je ook in de gaten moet houde is een beetje frontgewicht dan blijf je trekker beter met zn neus naar boven te houden wat altijd belangrijk is en de kans van achterover slaan met stijl omhoog rijden kleiner. er bestaat een kans dat als je met de neus eerst naar beneden glijdt dat de pendel van de vooras tegen je gaat werken met de gevolgen van dien.
en waneer je je differentieel nodig heb om er te kunne blijve rijde dan wordt het gevaarlijk is mijn ervaring.
en altijd een lage versnelling met een beetje handgas er op hoef je met klimmen of naar beneden rijde nooit de koppeling in te trappe.
Ik heb een poosje in NZ op een bergachtig stukje gewerkt en dan voelt het al snel schever in de cabine dan als je er naast staat. Maar daar hadden we zeker dubbellucht onder de trekkers.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)