Hoe maken jullie het motorblok en versnellingsbak spuitklaar?

Hallo,
Ik ben van plan mn lamborghini r904 op te knappen,
Maar hoe maken jullie het motorblok spuitklaar, zoals oude verf enz verwijderen
Zandstralen lijkt me geen goed idee vanwege het zand die overal in kan kruipen.
En maken jullie het motorblok ook helemaal kaal, of kunnen de meeste dingen.blijven zitten?
En weet iemand wat de ral kleuren zijn van mijn lambo?
Het motorblok en versnellingsbak is blauw, en de rest is wit/crème.
Mvg jelle

Deel dit topic

Reacties

+1
vanheule
Hierbij een foto

(klik om te vergroten)

Hierbij een foto
+1
van-engelenhoven
Goed schoonspuiten en dan een paar staalborstels op de boormachine.
+2
Fendt926Driver
Als het kan zoek je een warmwater hogedrukspuit op.
Een (origineel) mengventiel op de warm en koud waterleiding kan ook 40 graden water maken wat een hogedrukspuit ook kan hebben.
Dat werkt al 100% beter met vet en rotzooi verwijderen.
En een paar flesjes dasty van de action ontvet nog extra.
En dan schuren met komborstel of schuurpapier en verfkrabber of staalborstel aan de boormachine.
De bouwmarkt heeft een groot assortiment in die dingen.
Pas op dat je geen gaten maakt in originele lak of verf. Dat zie je weer na het spuiten. Dan moet bijna alle verf er af.
Lak die er zit doodschuren is ook prima als die lak nog goed vast zit
Corne S
@Fendt926Driver
Goed idee. Hier weleens rechtstreeks op het cv aangesloten en tapwater temperatuur naar beneden gesteld. De interpumps pompen kunnen bijvoorbeeld tot 60 graden.
+1
PieterA
Je hoeft iet met zand te stralen. Als je met ijs straalt is het na het stralen nog een kwestie van drogen en je bent je straalgrit kwijt.
erik9831
@PieterA Soda stralen is ook een optie, is dacht ik ook ongevaarlijk voor een motor.
+2
KlaasM
Je kan de meeste dingen wel laten zitten.. bij de meeste trekkers word alles meegespoten Vanuit de fabriek. Wat je wel kan doen is na het spuiten wat boutjes wisselen voor nieuw. Is niet origineel maar ziet er wel netjes uit
roscho
Je kunt het best beginnen met een paar spuitbussen grillreiniger, even laten inweken en na 10 min. afspuiten met hogedrukspuit.
Hogedrukspuit aan de warmwaterkraan kan ook, mag wel 50 graden zijn. Door de lengte van de slang koelt dat flink af. Het begin van de slang wordt dan wel 3x zo dik door het warme water.
Fordje4600
Ik gebruik een sterke ontvetter en een hogedrukspuit (heet water) temperatuur goed hoog en dan blok inspuiten met onvetter en daarna met de hogedrukspuit er heel kort op spuiten, behalve bij afdichtingen/rubbers/kabels slangen en dergelijke.
Daarna met staalborstel op een luchttol ff ruw erover heen en de oneffenheden wat weg schuren met de luchttol.
Daarna ontvetten en spuiten
J.beun
Ik ga altijd eerst de trekker helemaal grondig bij langs met een heetwaterhogedrukspuit 90 gr. Daarna even goed in de ontvetter spuiten (puur) en dan nogmaals afspuiten met heet water. Laten drogen en dan ga ik de hele trekker(chassis) met de naaldhamer in de komborstel bij langs. Als de verf der niet af gaat met de naaldhamer dan zit het nog goed vast. Even met de komborstel er overheen en klaar.
floriso
Goed schoonspuiten
roest eraf halen met een staalborstel
dan ontvetten en spuiten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden lamborghini , zand , versnellingsbak , Spuitklaar , motorblok , verf , ral , kleuren , ral kleuren en blauw geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0