Illustratie van:

Deutz D6006 - Je denkt, ik ververs even de olie... en dan...

Ineens staat de tractor er zo bij... ken je dat?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+3
IF-V4-VD
Accu bevestiging was afwezig... dus een nieuwe gelast

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
IF-V4-VD
U had wat last van koelingsproblemen?

(klik om te vergroten)

+3
IF-V4-VD
Stuurcillinder en de kogels... Kreeg van AHS Hydro te horen dat ik maar een neue muss kaufen... want 50 jahre alt... Ja doei... hoppa... spoelen, reviseren en zoeken naar kappen voor de kogels.. ongoing project

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
iantx1500f
Dat schoonmaken van de cilinders gaat wel wat helpen
+1
iantx1500f
Vroeger hadden ze als "stofkap" over de kogel een lederen hoesje
Die zou je zelf kunnen maken.
Wel gelijk volstorten met vet dan
+1
IF-V4-VD
@iantx1500f Ik ga proberen met rubber kappen van kramp en dergelijke... er is best wat te vinden. Maar het spul is zo oud, zoals de stuurcillinder, dat de mensen er gewoon niet mee gewerkt hebben of onderdelen voor hebben.
+8
rommert14
Lijkt wel alsof er steeds meer tf'ers hun oude trekkers renoveren, leuk project.
+3
IF-V4-VD
@rommert14 Ik heb hem sinds twee weken in bezit... is dezelfde als die mijn opa reed vroeger en ja, handen jeuken om de boel flink onderhoud te geven. En wat is het nodig 😉
+2
rommert14
@IF-V4-VD ja dat zal wel, motor van onze 40 jaar oude inter ook compleet laten reviseren vorig jaar... was een beste rekening maar loopt hartstikke mooi nu 👌
IF-V4-VD
@rommert14 Dat zal vast wel. Hoeveel uur zijn ze eraan bezig geweest?
+1
rommert14
@IF-V4-VD dat weet ik niet, het blok heeft onze monteur gedemonteerd en is toen naar een revisie bedrijf gegaan, is wel lang weg geweest omdat onderdelen volgens hun slecht te krijgen waren.
MaxxuM4ever
@rommert14 D-358 motor?
+1
rommert14
@MaxxuM4ever volgensmij wel
IF-V4-VD
Wat is dit ding? Luchtmassameter of zoiets? De oranjeGroene draad hoort eraan.
Heb verder geel, oranjeGeel en oranjeWit nog over, zaten los ingetaped, iemand een idee waarvan die zijn?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
wotan2
IF-V4-VD
@wotan2 Mooi, heb er meteen een screenshot van gemaakt.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

IF-V4-VD
@IF-V4-VD Ik zie echter dat oranje al er niet bij staat dus denk dat het een ander schema is.
+1
Rick V
@IF-V4-VD die bedrading kleuren lijken idd niet echt origineel
+6
Fendt926Driver
Ha ha luchtmassa meter...
Dat is de indicator voor als er te veel onderdruk (vacuum) in het inlaatkanaal is dat je luchtfilter dicht zit
IF-V4-VD
@Fendt926Driver Haha ohhhhh ik weet dat ze wel stofmeters erop hadden voorheen, maar dat van je luchtkanaal dat is een nieuwe voor mij.
Fendt926Driver
Draadje daarvan is over de massa
(als er maar 1 aan zit) geschakeld volgens mij. Dus op contact zetten en 1 voor 1 aan goede massa houden tot de oranje lamp in de klok gaat branden. Dat is hem dan
IF-V4-VD
Aan die sensor zitten twee aansluitingen trouwens, maar er is maar 1 die erbij zit, de oranjeGroene
CaseCS130
Mooie trekker, vooral die stuurbekrachtiging ben ik wel jaloers op. Bij ons opgelost met fietsbanden voorop.
+1
redeagle14
@CaseCS130 die stuurbekrachtiging is gewoon te koop.
+1
IF-V4-VD
@CaseCS130 Fietsbanden? Smalle banden bedoel je?
Je kunt dit merk installatie kopen bij AHS. Aardig makkelijk op te bouwen. Hele aardige man ook.
Mijn cillinder doet het al 50 jaar goed blijkbaar 😉 !

ahs-hydro.de/de/…
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @IF-V4-VD:
Fietsbanden? Smalle banden bedoel je?

Smalle hard opgepompte 7.5×20 sturen veel makkelijker dan een 10.0×16 als je geen stuurbekrachtiging hebt
+1
trevor-z
@Fendt926Driver 7.50 x 20 trekkerprofiel heb ik nog op de wielaangedreven massey ferguson 712 mest strooier.
CaseCS130
@IF-V4-VD Ja, staat op 4,5 r16. Stuurt daar ook mooi licht mee
verwijderd
+3
IF-V4-VD
@Elektro-boer Ik reinig het eerst met een schroevendraaier of een kunststof spatel. Daarna met dasty van de Wibra en hogedrukspuit, maar goed, oppassen dat je niet op kwetsbare plekken spuit dat het water het blok in komt. En erna spuit ik er weer een laagje diesel overheen omdat het anders meteen gaat roesten door de ontvetter die alles eraf haalt.
verwijderd
+2
IF-V4-VD
@Elektro-boer Diesel is vettig, smeer het op iets en het roest bijna niet meer. En diesel smeert, wel minder dan blokolie, echter het smeert. Daarom ook weinig onderhoud en loopt niet snel droog. Waterkoeling heeft als voordeel een meer constante temperatuur. Als nadeel veel complexer uit en in elkaar zetten, meer bewegende delen en langzamer opgewarmd. Luchtkoeling kan je ook herleiden naar je cabine met wat creativiteit hoor. Heb je ook verwarming.
verwijderd
+1
IF-V4-VD
@Elektro-boer Dat klopt, nieuw kopen leer je niets van en dit kan gewoon nog lopen, ga het spoelen met diesel om de rommel eruit te krijgen en als het moet nog met benzine... alle slurry eruit en dan weer met nieuwe olie erin.
verwijderd
+1
IF-V4-VD
@Elektro-boer ja beter goed dan niet, heb het nu in de tectiel gezet, verroest het ook nooit meer
IF-V4-VD
Volgende uitdaging, hoe krijg ik veroeste uitlaatspruitstukschroeven los? Mooi woord v scrabble trouwens...
Herinner me iets dat ze wel eens zuur gebruiken om het draad weer roestvrij te krijgen. Wellicht hebben jullie een idee?
+3
Dick van Driel
@IF-V4-VD een paar keer inspuiten met wd40 en een poosje geduld zodat het zijn werk kan doen. In noodgevallen heet stoken met een brander.
IF-V4-VD
@Dick van Driel ik ga het proberen.
IF-V4-VD
Nog een vraag dan..
Hoe demonteer ik de handgas? Wil dashboard loshalen, dacht trek hem er zo uit. Niet dus, moet hij onderaan helemaal los? Zal toch niet he?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 en hebben de trefwoorden olie , tractor en deutz geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN