6330 Autopower handel knopjes los

De knopjes van de versnellingspook van mijn 6330 AP laten los. Heeft iemand daar een goedkope oplossing voor ipv een nieuwe kop van ca €250 ...

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+7
johndeere 2650
Dit is een autoqaud geen autopower trouwens
+1
Fast Eddy
Plakand/ tape om de pook doen. En wachten totdat alle knopjes kapot zijn.
casejxu
@Fast Eddy ja lekker.... zomerdag altijd plakkende handen van die tape😑
Fast Eddy
@casejxu

Dat ligt aan het type tape wat je gebruikt. En over het algemeen heb je airco in de trekker.
+1
casejxu
@Fast Eddy airco maakt het verschil niet en uiteindelijk gaan meeste tapes wel plakken. Vervangen geeft gewoon zoveel werkplezier dat ik t probleem nooit zo snap... al die JD rijders klagen over dit probleem
+3
RaHeados
@casejxu dan maar n autopower, heb je zulk gezeur ook niet 🤪🤪
+1
casejxu
@RaHeados hebben ze bij bollenboer nu ook👌
+1
2850Johndeere6R
@Fast Eddy Als ik het goed weet deed had mijn oude stageboer daar keukenfolie?(dat doorzichtige folie uit de keuken) omheen en dat ging prima en was plak vrij mocht het er eens afgaan.
+3
deeremeneer
Die pookknop kost €131,73 ex btw. Kun je niet voor gaan lopen kloten met tape of wat dan ook.
+4
GerbertXL
@deeremeneer vind ik nogal stevig geld anders. En als die nieuwe nou beter was maar nee, dezelfde kwalitatief uitermate teleurstellende zooi.
Fast Eddy
@GerbertXL

Als de knopjes er pas bij 8000 uur uit liggen kan je er nog niet zoveel van zeggen. Bij mij op het werk vallen de eerste knopjes er al rond de 3000 uur uit. Daarom doen we er dan tape om en wachten dat de andere er ook aan toe is. Dan wordt het vervangen of bij een onderhoudsbeurt vervangen.
angelo-nabben
@Fast Eddy dan zal het wel aan het personeel liggen😝
+1
Fast Eddy
@angelo-nabben

Zegt meer over de kwaliteit van bepaalde onderdelen. De slechtwerkende automaatstand van de powershift werkt ook niet mee om de knopjes minder te gebruiken.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy ja klopt. Die automaat gebruik je niet snel bij John Deere. Wij gebruiken de tuimel schakelaar ook veel voor de powr shift. Maar die gaat na 3000 uit ook stroef. Heb mijne al vervangen
Fast Eddy
@mdoornekamp

De tuimelschakelaar op de R serie kan ik maar slecht aan wennen. Die van de 20 en M serie vond ik op een mooiere plek zitten.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
mooiere plek

Ja dat klopt. Die latere 20 serie had hem perfect zitten. Tussen versnellings pook en hef. En iets hoger. @JD3010 daar kan geen vario tegenop
Fast Eddy
@mdoornekamp

Zeker weten. De nieuwe hef moet ik ook aan wennen. De instellingen via het scherm vind ik omslachtig.
mdoornekamp
@Fast Eddy die nieuwe hef van de R is gewoon een ramp.
Fast Eddy
@mdoornekamp

Gelukkig ben ik niet de enigste. Misschien moet ik maar eens langs komen dan kunnen we het over de plus en minpunten hebben. 😂🤣
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
plus en minpunten

Haha. Overal is wel eens wat. John Deere houdt zich gemiddeld wel goed onder de zware loonwerk omstandigheden.
Fast Eddy
@mdoornekamp

Zo zwaar hebben de trekkers het bij ons op de zaak niet. Het is wel makkelijk dat elke trekker hetzelfde is qua bediening.
+4
Siete
@mdoornekamp
Ah joh verkoop die ellende. Is toch allemaal kut met peren als ik t zo lees.
Zou m gewoon inruilen voor n mooie nieuwe Fendt 😁😁
+3
mdoornekamp
@Siete
Quote:
mooie nieuwe Fendt

Zo luxe kan ik het nog niet betalen Siete.

Hef bediening vind ik wel jammer dat die niet verbeterd wordt. Maar blijkbaar wordt er nog niet genoeg geklaagd. Drie kwart van trekker rijdend Nederland weet toch niet wat ie aan het doen is met z'n trekker.
Siete
@mdoornekamp
Dat zijn er nogal eens een paar dan.
Hoe kom je daar zo bij?
+1
mdoornekamp
@Sietemenig dumper chauffeur kent lang niet alle mogelijkheden van moderne en gecompliceerde trekkers. Hydrauliek staat vaak op 100% . En een vario goed afstellen is ook niet zo simpel
+1
Siete
@mdoornekamp
Nee goed dat snap ik. Maar drie kwart vind ik nogal een aantal. Tenminste weet niet hoe dat in jullie regio zit natuurlijk, maar hier zijn wel meer jongens die zich in het materiaal verdiepen... Denk dat je er een hoop te kort doet met zo'n uitspraak.
+1
mdoornekamp
@Siete ok. Kan per regio verschillende. Maar vaak, als ik over technische aspecten begin, vallen er een hoop af.
+2
Fast Eddy
@Siete

Ho maar. Een Fendt is nog een paar stappen te ver. De nieuwe R serie pakt goed uit.
+2
joozt
@mdoornekamp
Quote:
die nieuwe hef van de R is gewoon een ramp.

Ik ben zeker fan van de hefbediening van de 00/10/20/30 serie maar de hef van de R vind ik echt niet slecht. Wat bevalt je daar niet aan als ik vragen mag? Ik vind hoog/laag met de flipper en fijnafstelling met de draaiknop niet vervelend werken.
+1
mdoornekamp
@joozt
Quote:
hef

Vooral als je met trekkracht regeling ( ploegen) gaat werken wordt het afstellen lastig. Je kan nameljjk nergens zien wat je ingestelde trekkracht waarde is. Het eindloze draaiwiel lijkt soms niet te luisteren. En reageert ook traag. De 30 serie reageert ook wel wat traag en zweverig. Maar door de vaste hef schuif heb je meer gevoel.

Voordeel met ploegen is de 20% extra diepte door de dalen knop in te drukken

En met roter kopegggen doen wel 5 m voor het eind de hef een beetje omhoog om bulten op de kopakker te voorkomen. Met de oudere trekkers stel je dan het nokje op de goeie hoogte in. Ä
+1
Mauritsdb
@mdoornekamp de ingestelde trekkrachtwaarde kun je gewoon zichtbaar maken op je homescherm en als je aan de draaiknop draait zie je ook gelijk wat je daarmee doet aan he groene balkje en percentage wat aangeeft waar de hef naartoe wil. Maar dan moet je idd wel naar je scherm kijken en met het oudere schuifje kon je meer op gevoel werken.

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@Mauritsdb dit is alleen de stand van de hefarmen. Dat zegt niets over de trekkracht. Dat moet je puur op gevoel doen.

Als ik savonds op transport moet met de ploeg zette ik hem altijd terug op postie regeling. Als je dan volgende dag verder wil en je zet trekkracht regeling weer aan (load depth), dan ben je instelling kwijt. Moet je diepte/trekkracht weer opzoeken.

Trekkracht staat op jouw foto sowieso veel te hoog. De Lemken expert zei max 2.0. Anders krijg je hem nooit afgesteld
+5
JD3010
@mdoornekamp Je moet wel met de tijd meegaan hoor en je in de trekkers verdiepen. Het komt niet vanzelf aanwaaien. 🤗🤗
+3
angelo-nabben
@mdoornekamp als je de diepte wil bepalen draai je aan het wieletje en zie je de% van de diepte. Dan druk je op set en staat de diepte vast.
mdoornekamp
@angelo-nabben
Quote:
diepte

Ja die gebruik ik ook. Maar als je gaat mengen met trekkracht word het een ander verhaal. Omdat je alleen de stand van de hefarmen kan oplaan en zien.
JD3010
@mdoornekamp Ik heb hem ook verzet naar de plek vd 4wd.
+1
case 745 xl
@mdoornekamp ik gebruik bij mijn 6320 altijd de automaatstand
+3
GerbertXL
@case 745 xl 2e generatie 20 serie waren perfect met automatisch schakelen, iets draaien aan het knopje als het niet goed schakelt en hoppa. Enige nadeel vond ik dat ze weleens in de hoge powershift versnelling willen blijven als je stil gaat staan. Vanaf 30 serie moet je het display in om het schakelmoment te veranderen, ingewikkeld doen om het ingewikkeld doen vind ik.
case 745 xl
@GerbertXL klopt als ik balen ruim met hou ik de trekker in de d en de automaat stand. Dan rijd de trekker nog mooi vloeiend weg en je kan toch mooi snelheid maken in het land. En idd dat terug schakelen had wel iets eerder gemogen.
+4
JD3010
@Fast Eddy Gewoon leren met een Autopowr rijden. 💪💪
+1
Fast Eddy
@JD3010

Dat hebben we niet. 🤦‍♂️
+2
JD3010
@Fast Eddy Kom je bij me op cursus?
+1
casejxu
@JD3010 met welke trekker rooi je?😜
+1
JD3010
@casejxu met de 2850
+1
casejxu
@JD3010 lekker overzichtelijk👌
Fast Eddy
@JD3010

Komt goed. Laatste keer ging mij ook niet slecht af.
+1
JD3010
@Fast Eddy Haha, hij doet het nog steeds.😆
+1
floriso
@Fast Eddy klopt ja die automatische powershift wil ook niet helemaal fijn.
opschakelen wel maar terug schakelen is niks waard

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden handel en kop geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
49
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN