Illustratie van:
21

Deutz D6006 - Hefinrichting lekt, waar deze ringen te krijgen?

Goedemorgen,

Mijn hefinrichting lekt bovenaan bij de arm.
Gisteren eens open gehaald, gekeken of er ruimte op de glijbussen zit maar voel niets.
Heb wel deze bussen gevonden, lijken op keringen, maar meer voor grof vuil denk ik. Die zou ik eerst vervangen voordat ik de rest open trek. Is nogal een klus dat topgedeelte eraf verwacht ik. Of spatborden eraf en dus ook cabine, waar ik geen kraan voor heb.
Iemand een idee waar die ringen te krijgen en de pakking voor dat deksel?

Deel dit topic

Reacties

De foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Mischien heeft iemand hier een onderdelenboek van de 6006.
Kun je vaak fijn opzoeken hoe het onderdeel heet en wat het onderdeelnummer is. Daarmee ga je naar de plaatselijke Deutz dealer, en die kunnen het 99 van de 100 keer gewoon bestellen.
In zo'n onderdelenboek kun je ook vaak goed zien hoe het allemaal in elkaar zit, en dus wat je allemaal moet demonteren.
@JD-4450 zou graag zo een boek hebben, digitaal of analoog. Zeer handig idd
+1
@IF-V4-VD de ring die jij in de handen hebt is geen keering, en afdichting, dat is een vulring die de keering aandrukt. De keering zit er nog in, is eenzelfde soort vorm sls deze, als je die eruit peutert met een haakje kun je pas voelen of en speling op de bussen zit, ik zal vanavond eens kijken of ik een foto tekening ervan vinden kan hoe het zit
@goeiedag eem kijk dat is weer mooie info, ik heb de ringen eruit, en zal straks eens voelen of er speling op zit.

(klik om te vergroten)

@goeiedag eem Dat is mooi werk, heb je toevallig het hele boekwerk ook? Zou het graag hebben.
+1
@IF-V4-VD kijk maar even op www.onderdelenboeken.nl daar is een complete cdrom te bestellen voor dacht ik 15 eur van een groot gedeelte 06 serie, ik ben verder niet zo handig met de computer met dingen versturen en zo
+1
Als je even op google : kraftheber deutz 6006 invoert krijg je wel een tekening van de hef ; achter die kunststof ring zit ook nog een O ring , misschien een beetje moeilijk er uit te krijgen , maar met een scherp voorwerp er uit pulken .
Die kunstof ring hoef je niet te vernieuwen ring goed schoonmaken net als het aseinde en gedeelte waar O ring zit en zoals Ronald ook zegt , met de O ringen bij een Ursus-Agro-Sklep nieuwe zien te krijgen volgens de maten van de oude

Via een van die tekeningen via google kwam ik ook op een Duits Deutz-Forum ; waar zelfs beschreven werd , hoe deze ringen te vernieuwen + de maten van de O ringen (links en rechts ziijn soms verschillend )
+1
Omdat ik niet weet hoe je hier link moet zetten ; doe ik het zo ; Google dit maar eens :

hubarme an heckhydraulik undicht -Deutz-Forum
@basia fantastisch, ik ga googlen en bedankt voor de informatie
@IF-V4-VD dit is het forum wat jij bedoelt denk ik:

deutzforum.de/threads/…
@IF-V4-VD
Ja ; misschien heb je er iets aan ?
Hier gebruiken ze ook andere maat O ringen ; is ook te proberen ; deze kosten in Polen nog geen Euro
www/ Hurtownia-Technica.pl/oring-70x4-nbr-p-908.html
Aj link werkt niet ; dan maat O ring invoeren ; krijg je aanbieders ; ook Poolse ; o.a.
oringi.sklep.pl
oringmarket.pl

Die Duitse site geeft maten O ringen op van 70x4 en 75x4 ; zelf zou ik het wel aandurven deze te monteren ; goed met vet monteren en desnoods met een opvulring zodat de nylonring de oring iets aandrukt ; voor die paar Zlotys is het te proberen ; gaan ze al weer lekken ,kun je altijd nog originele (bredere denk ik ) bestellen en monteren
@basia Creatieve en leuke tips... Ik ga het eens bekijken, en dan beslissen. Bedankt!
Dit is de link naar de O-ring die je bedoelde: hurtownia-techniczna.pl/oring-70x4-nbr-p-908.html/
@IF-V4-VD ik denk eerlijk gezegd, dat jouw oplossing v een oring nog wel eens beter kan zijn, ik stop er dan twee in, vanwege de breedte vh origineel, maar het origineel heeft dus 1 smalle richel, en twee oringen hebben er 2 en dus theoretisch een betere afdichting. Gewoon proberen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
@IF-V4-VD
Ja ; dat heb ik ook in gedachten gehad 2 o ringen ; wel zo goed als het wil de as waar de keerringen op afdichten , mooi schoon en glad maken .
Voor dat prijsverschil is het het proberen wel waard dacht ik
+1
@IF-V4-VD Waarschijnlijk houdt de buitenste o-ring het zand buiten en dicht de binnenste dan goed af. O-ringen slijten het hardst als er zand bij komt, dus zo'n dubbele ring lijkt mij een goede oplossing.
Voor het hefdeksel, zo noemt men het deksel onder de stoel en boven de hydrauliek, deze pakking gevonden:
histoparts.com/afdichting-hefdeksel/3/…

Voor de afdichting van de hefas voor een d6006 deze twee gevonden:
histoparts.com/afdichting-hefas-8/3/…
histoparts.com/afdichting-hefas-7/3/…

Erg dure jongens die afdichtingen trouwens (: 😬
+1
@IF-V4-VD
Even de nummers invoeren ;
OEM 02312187
OEM 02312188
krijg je Duitse trekker-onderdelen web shops prijs is daar 36,10 en 44,30 euro
Quote Reactie van @basia:
OEM 02312187

Bedankt!
Trouwens, dat gekke Ebay vraagt tegenwoordig 25 euro voor een enkel pakketje, denk aan een kogelrubber, voor versturen vanuit Duitsland naar Polen. Koop je er 2 betaal je 2x dat 😉
+1
Informeer even bij Smits Hedel die restaureert Deutz heeft dus veel kennis in huis.

smitsmechanisatie.nl/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 en hebben de trefwoorden kraan , deutz , cabine , hefinrichting , spatborden , lekt , vervangen , pakking , bussen en trek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0