Illustratie van:
22

International 844 - Startprobleem koud weer international 844

Hoi,

Ik heb een international 844
Bij koud weer moet ik erg lang starten voor ie loopt.
Nu begreep ik dat je met een simpele handfohn via de luchtfilter warme lucht kan inblazen. Diesel en koud weer is volgens diegene het probleem van te koude lucht.
Nu is mijn vraag waar zit de luchtfilter inlaat?? ik heb de bovenkap er nog niet eerder af gehad

groet Sjoerd

Deel dit topic

Reacties

+1
Boven de radiateur zit het luchtfilter met daarin een gat, achter het luchtfilter zit een gloeispiraal in de buis, wellicht funtioneert deze niet
+2
Als je de trekker gewoon gloeit moet hij gewoon normaal starten.
Zal eerst de standaard dingen voor elkaar maken voordat je er andere troep bij opbouwt die overbodig is
+1
Hoe is je accu? Laadt je dynamo wel genoeg bij?
Eventueel een reductiestartmotor plaatsen. Zeker bij de wat oudere trekkers helpt dat wel goed!
+8
Is producteigenschap.
+2
@Stier69 Absoluut niet. Ik heb een 844 die zonder gloeien gewoon start. Wel effe de stopknop uit trekken tot aan de aanslag en niet tot het einde (natuurlijk gas helemaal terug anders werkt deze niet). dan na 2 keer rond starten.
@flip1150 is bij mijn 644 net zo.
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Wel na de revisie hoor. Voor de tijd mooi niet.
+1
@lecompas
Heb je de kleppen al gesteld, zijn de verstuivers goed. Een 844 start over het algemeen makkelijk ook in koud weer.
@Klein Rot Dat zijn vaak wel de dingetjes ja. Kleppen stellen en verstuivers nakijken.
Ook niet zelden dat het brandstof filter vervangen moet worden.
Het kan ook zijn dat er te weinig compressie is, en ook dat zou zo maar kunnen bij een trekker van deze leeftijd. Die 644 van mij moest ook revisie.
+1
Een 9v anker in de startmotor laten zetten. Probleem opgelost.
+1
Meestal is het slechte bedrading+brandstof pomp of verstuivers die wat versleten is. Dan helpt een snellere startmotor ook niet.

Snellere startmotor heb ik ook gemonteerd, ik moet wel toegeven je merkt wel dat hij als het -5 vriest wel aan wil slaan.

Je krijgt de motor eerder aan de praat als je wat langer doet gloeien ipv dat je doet doorstarten en hem niet aan de praat krijgt.

@lecompas Maar ja wat voor accu zit erin? En dan vooral hoeveel koudstart ampere heeft die accu?
+1
Stopknop half uittrekken
tractorfan.nl/topic/18852/
@JohanvS klopt ja. Dat is de choke.
Om te gloeien de start knop half uittrekken. Je ziet dan ook de controle lampjes van de olie druk ( geel lampje) en dynamo ( rood lampje) iets minder fel gaan branden. Dan gloeit ie dus
  • 😉😉😉😉😉
Heeft de motor ook onderdruk? Kun je zien bij de carterontluchting. Als dat zo is , is de motor aan revisie toe. ( te weinig compressie)
+1
@cyrus-van-gelder
Dat zie je ook bij motoren die de hele dag sukkelwerk doen, die nooit hoeven te werken niet voldoende op temperatuur komen.
@Klein Rot Dat is ook waar wat je zegt. Dan heb je ook altijd een hoop condens vocht in je motorolie, dus ook in het carter. Dan heb je inderdaad ook zo,n pluim uit de carter ontluchting.
+1
@cyrus-van-gelder wij hebben een john deere, die rookt meer uit de onderkant als bovenkant. Heeft die al wel bijna 10 jaar. En doet ook gewoon redelijk zwaar werk? Hoe kan dat dan?
+3
@Jelle Boerkamp6110
Omdat het een JD is haha
@Klein Rot tjongejonge zeg .
  • 😜😜😜😜 mijn inter deed het anders ook hoor. Flink onderdruk dus .
    De kleppen zijn nu vervangen, nieuwe bussen en zuigers erin .
    Had maar liefst 3 kapotte zuigerveren, en een akelige kras op cilinder 2.
    Nou dan wil ie wel aardig uit het carter roken hoor.
    Maar na de revisie niet meer .
    • 😉😉😉😉😉😉
      Quote:
      compressiezat nu , de trekker start nu ook vlot.




+1
@Jelle Boerkamp6110 Dan denk ik dat de JD onderdruk heeft. Kapotte/ versleten zuigerveren. Beschadigde cilinderwand is ook mogelijk.
Nou ben ik geen JD kenner, maar wat je beschrijft dat ie onder meer rookt Dan boven, zou toch erop duiden dat de verbrandings gassen tussen de zuiger en cilinder wand weglekken naar het carter. Onderdruk dus.
Zou het anders niet weten . Als iemand andere ideeën heeft lezen we dat wel
  • 😉😉😉😉
+2
@lecompas zorg altijd voor een goede elektrische installatie dus ook goede massa. En een 4 pk 3,1kW starter zoals de Iskra IS0704. En de koud start gebruiken, stopknop iets uittrekken en volgas geven. Doet wonderen.
+1
@redeagle14 de iskra ISO 704 heb ik zelf ook op m,n inter. En of dat wat scheelt!!!
Ook heb ik de accu vervangen voor 1 met 130 Ah. ( was 110 ah) en een start capaciteit van 1000 ipv 750...
Er zijn natuurlijk meer.oorzaken waarom een trekker wel of niet wil starten. ( of slecht starten kan ook)
Zelf begin ik nooit met ether in luchtfilter te klooien of dat soort lapmiddelen
+1
Excuus,dacht dat het om de 844-s ging. De 844 met D-246 motor zou goed moeten starten.De 844-s heeft moeilijk starten in de kou als producteigenschap.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 en hebben de trefwoorden hoi , starten , lucht , international 844 , diesel , luchtfilter , startprobleem , koud en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0