Hydrauliek olie in carter

Ik heb sinds enige tijd een mooie McCormick d439. Hij lekt helaas flink hydraulische olie. Telkens als ik deze bijvul, dan werkt de hef weer eventjes feilloos, maar zodra ik iets van gewicht wil tillen met de hef, dan spuit de olie via het ‘overloop pijpje’ nabij de vulopening voor de motorolie eruit. Ook via de oliepeilstok loopt hydraulische olie eruit.
Ik heb iets gelezen over een keerring bij de hydrauliekpomp en wil die nu nakijken. Maar ik heb geen idee waar deze pomp zit en hoe ik dit aan moet pakken. Ik ben van huis uit geen monteur, maar zeker wel technisch onderlegd en ook niet bang om te sleutelen. Graag advies!
Dank je wel alvast

Deel dit topic

Reacties

dutchpower
Ken de trekker niet, maar lijkt me dan logisch dat deze ergens aan de motor zit. Meestal zitten ze vooraan aan de distributie gemonteerd.
brauheist
Als jij op de tractor zit zit de hydrauliek pomp aan de rechter kant, er lopen 2 stalen leidingen naartoe. Je moet hiervoor wel de distributie deksel eraf halen om de pomp bij het tandwiel los te kunnen maken
+1
Klein Rot
@brauheist
Distributie deksel hoeft er niet af tandwiel aan de pomp kan door de plaat naar buiten.
brauheist
@Klein Rot is dat ja?
Klein Rot
@brauheist
Probeer maar het tandwiel is net iets kleiner dan de pasrand aan de pomp
+1
brauheist
@Klein Rot ah kijk, ik had even gekeken voor dit topic omdat die er toch afligt en in mijn beleving paste die er niet tussen door, excuses voor de foute informatie en het scheelt de vraagsteller een hoop werk
brauheist
Bij mij ligt die er nu vanaf, een foto van de pomp en het tandwiel aan de binnenkant, de krukas poelie zal er ook vanaf moeten als je het distributie deksel eraf haalt.
Als de tractor nog nooit los is geweest kun je misschien ook de voorste krukas keering mee vervangen, deze komt dan ook mee.
Geen idee wat er anders van over blijft als je deze weer terug zet.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

erwindewolff
Dank je wel voor de reacties. Ik ga er binnenkort mee aan de slag…
brauheist
@erwindewolff succes als er nog vragen zijn kun je die hier stellen, kijk ook even als je de oude keerring eruit is of je voelbare speling hebt op het asje als dat zo is moet er een nieuwe pomp op.
erwindewolff
Vandaag zou ik starten met de hydrauliekpomp. Heb ik ook gedaan. Daarover zomeren meer. Maar toen ik naar mijn werkplaats reed, viel vanuit het niets de motor uit. Leek erop of de brandstof op was. Heb diesel bijgevuld, maar nog steeds niets. Ontluchtingsschroefje open gezet. Nog steeds niets. Er kwam ook geen diesel via het onluchtingsschroefje naar buiten. Lijkt er dus op dat de brandstof de motor niet bereikt. Iemand een suggestie wat hier aan de hand kan zijn?

Heb de trekker wel naar mijn werkplaats kunnen slepen. Daar heb ik de pomp gedemonteerd en de keerring eruit gehaald. Ging inderdaad zonder de distributie te openen. Heb hier een paar fotos bijgevoegd.
Nu dan de uitdaging: Waar kan ik de nieuwe keerring en nieuwe pakkingen vinden? Ik zie dat deze keerring van staal is. De keerringen die ik tot nu toe kan vinden op internet zijn van kunststof. Zijn die ook gewoon bruikbaar voor deze hydrauliekpomp? Dank je wel alvast weer voor het meedenken!

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

De pomp uit elkaar

(klik om te vergroten)

Keerring
brauheist
@erwindewolff met de keering kun je ook langs een lmb rijden, ik zou straks even kijken voor het onderdeelnummer van de pakking en van de keerring.
Heb jij het brandstof filter in de tank of buiten de tank?
Klein Rot
@erwindewolff
Zit bij uw trekker het brandstof filter nog in de tank? misschien dat deze is los geschoten dan sluit automatisch de brandstof toevoer af.
erwindewolff
@Klein Rot brandstoffilter zit in de tank. Klinkt inderdaad wel aannemelijk dat daar iets mee kan zijn. Het lijkt alsof de brandstof toevoer ergens geblokkeerd is. Zal deze morgen eens nazien. Kan helaas dan nog niet testen omdat de pomp voor de hydrauliek er af ligt.
brauheist
@erwindewolff direct onder de kraag van de vuldop door een ijzeren stang te zitten waat onderaan het brandstof filter zit. Als je deze niet ziet zitten moet je even met iets door de tank roeren om deze boven te halen. Als deze er wel zit even het filter eruit halen en even bekijken hoe die eraan is en eventueel vervangen. Onderaan de tank zit ook een banjobout, die wil ook nog wel is dicht zitten.
Klein Rot
@erwindewolff
Kijk ook even naar de as van de pomp dat daar geen groef in is ontstaan anders helpt een nieuwe keerring niet
brauheist
2 pakkingen
712 800 r1 voorkant met 3 gaten
350 706 r1 achterkant 4 gaten
De pomp staat er bij mij als 1 geheel in kan dus geen onderdeel nummer van de keerring zien maar als je hiermee langs een lmb gaat kunnen ze je wel helpen.
Kijk eerst of je ook geen speling voelt op het asje
erwindewolff
@brauheist er zit geen speling op het asje als de keerring er nog in zit. Zonder de keerring zit er inderdaad een (minimaal) voelbare speling op…
brauheist
@erwindewolff dan kun je beter een nieuwe pomp erop zetten, een keerring is geen lager. Als je er nu een nieuwe opzet ben je er zo weer aan. Dan was dit ook de reden dat die is gaan lekken
erwindewolff
@brauheist Oke. Dank voor je advies!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden mccormick , hydrauliek , Sleutelen , hydrauliekpomp , gewicht , motorolie , technisch , hydrauliek olie , hydraulische en keerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
1.030