Heftruck. Electrisch, lpg of diesel?
Makkelijk, stil en wendbaar.
Beperkter dan een minishovel, maar wel stukken goedkoper.
Wij merken dat het voer aanschuiven wel veel vraagt van een electrische heftruck omdat er dan een langdurige hoge stroomvraag is.
Wij zitten daarom te denken om over te stappen naar een lpg of diesel versie. Dan wordt het rijden mechanisch aangedreven en dus sterker.
Voorkeur heeft lpg ivm uitstoot en lawaai.
Diesel is weer makkelijker qua brandstof.
Zijn er op dit forum mensen met ervaring met een lpg versie?
Hoe lang kun je op een fles, gaat wisselen van fles makkelijk? Zijn ze makkelijk bij te vullen en mag je volle reserve flessen vervoeren/opslaan?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden voer , uitstoot , ervaring , diesel , brandstof , heftruck , lpg , aanschuiven en Minishovel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractors-and-machinery.nl/item/694193/…
Met een dieselheftruck mag je trouwens (officieel) niet meer binnen rijden omdat er ruim voldoende alternatieven zijn inmiddels. Als je met personeel te maken hebt kom je daar eigenlijk niet meer omheen.
Zelf gebruik ik overigens nog een oude Linde met driecilinder Deutz, wel lekker degelijk en fijne truck.
Elektrische heftrucks en zwaar duw en trekwerk gaan niet samen. Daar zijn ze niet op gebouwd.
Tilt zon 2.5 ton maar zou hem niet willen missen.
2 gasflessen erbij en we draaien er toch wel zon 15 uur per week mee
Heb geen heftruck.
Een oudere truck met een 3 cylinder perkins is een goede optie. Ik heb hier als heftruckmonteur goeie ervaringen mee.