Illustratie van:
21

Deutz-Fahr Agrotron 120 - Agrotron 120 kopen

Ik overweeg een Deutz-Fahr Agrotron 120 uit 1995 te kopen (MK1?).
Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? Problemen die vaak voor komen?
Ze zeggen dat deze zo een 7.500 uur gelopen heeft. Kan ik ergens controleren of dit er geen 17.500 uur zijn

Deel dit topic

Reacties

+1
De eerste Agrotron 120's waren mk2. De eersten komen uit 1997.
Volgensmij begint bij deze de klok niet opnieuw naar 10000 uur. Dacht dat de synchromes ringen wel is gevoelig waren bij deze serie.
Probeer ook of die de vooruit en achteruit in 1x pakt als je de keuze hendel gebruikt als dit niet is kun je m beter laten staan.
+2
@brauheist jawel, na 10.000 uur heb je gewoon weer een nieuwe agrotron. Dat is zelfs bij de nieuwe nog zo volgens mij. Bij die van ons (2009) nog wel iig
+1
@Deutz-Fahr-Rijder hmm oke lastig controleren dan maar je kunt het meestal wel aan de trekker afzien of het klopt ja of nee
+1
@brauheist bij de vario's kunnen ze het in de computer uitlezen als je de kast eraan hangt volgens mij. Maar of dat bij deze schakelbakken ook kan is mij niet bekend
+2
@Deutz-Fahr-Rijder deze bakken hebben ook een computer. Maar of ze uitleesbaar afhankelijk van welke box. Weet wel dat je bij mk3 contacturen van transmissie box kan terughalen. Overigens zie je meestal wel aardig verschil van 10.000 uur aan de trekker 😅
+1
@casejxu deze ouden weet ik niet. Bij onze K kan de smid via de dealer een code ofzo opvragen om uren uit te lezen. Die in het dashboard telt wat te snel😅 die is al rond geweest en nu op 3500 uur maar in werkelijkheid zal het een 8/9 duizend zijn
@Deutz-Fahr-Rijder Ja, dat kun je bij alle Agrotron's aflezen
@Deutz-Fahr-Rijder het is dus een schakelbak die ik op het oog heb. Volgens mij van oorsprong een Duitse, want hij heeft luchtremmen
@brauheist bak zou gereviseerd zijn
@brauheist Die types hebben geen powershuttle, maar een voorkeuzeschakelaar. Werkt prima, maar je moet zelf koppelen.
Heb zelf nog een Agrotron 135 met 6800 uur staan. MK3 zonder powershuttle.
Is evt te koop 😉

(klik om te vergroten)

@Ronijn kost dat ? 😏
@bikkertie Stuur me maar een PB
@Ronijn ik heb een tijd een 100 gehad, zitten toch 2 knopjes op de pook?
@brauheist Klopt
@Ronijn dat was toch zonder te koppelen?
@brauheist nee, dat is voor de 4-traps powershift. Dat hebben alle 6-bakken
@Ronijn 3 traps powershift is ook zonder koppeling. En een 100 heeft 3e knop om hoog/laag te kunnen schakelen
@casejxu klopt helemaal.
Maar dat heeft niks te maken met powershuttle of voorkeuzeschakelaar
@Ronijn nee klopt. Maar dat kon toch ook op de 7100 bakken?? Of pas vanaf mk3?
@Ronijn ik weet t niet meer precies meende dat ik op de agrotron 100 toen 3 traps had, verder vond ik dat ook een hele fijne tractor

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 120 en hebben de trefwoorden kopen , deutz-fahr , controleren en Agrotron geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0