Werklust WG 18 - Naar Duitsland, wat doen moet kenteken
Hoe werkt dat met afmelden in Nederland, verkoper weet het ook niet exakt, ik gaa het shovel nooit regestreeren hier, komt 20km bord up zoals meeste shovels hier.
Wat moeten wij doen. Bedankt voor jullie ervaringen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Werklust WG 18 en hebben de trefwoorden shovel , duitsland , kenteken , export , ervaringen , werklust , afmelden en nederland geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zie voor exporteren: rdw.nl/particulier/voertuigen/…
En voor invoeren: rdw.nl/particulier/voertuigen/…
Zoals ik het op de website van de RDW lees, moet je het volgende doen:
- Verzamel de volgende zaken: geldig legitimatiebewijs, kentekencard, kentekenplaten. Staat de shovel op naam van een bedrijf, dan moet je ook nog een bewijs van inschrijving bij de KVK meenemen.
- Bezoek met deze zaken een RDW keuringstation. Hier (rdw.nl/particulier/locatiewijzer/) vind je een kaart waar die zitten, klik eerst links aan dat je wilt exporteren en geef je woonplaats. Dan verschijnt een lijst. Meld je shovel af bij keuringstation.
- Betaal de kosten. Bij RDW €10,95, een bedrijf kan een ander tarief rekenen.
- Je ontvangt van het keuringstation: een vrijwaringsbewijs (= het bewijs dat de shovel niet meer geregistreerd is), het kentekenbewijs waarvan een hoekje is afgeknipt, het bewijs van export.
- Vanaf dit moment mag je niet meer op de openbare weg rijden, je zult de shovel dus per dieplader moeten verplaatsen.
Je zegt dat je in Duitsland geen kenteken nodig hebt. Je shovel wordt dus een "Hoflader". Dat betekent dat je daar niet op de openbare weg mag rijden. Maar je dient hem wel te verzekeren, als je er op eigen terrein de auto van een vertegenwoordiger mee stuk rijdt (of nog erger...), moet de schade wel betaald worden.
milchpur.de/technik/hoflader-das-gilt-rechtlich/
Ik zou zelf met het kenteken (zoals hierboven al gemeld) langs de rdw gaan en hem export melden. Dat kost je nu 10 euro maar als je hem in de toekomst wil verkopen of weer exporteren zijn die papieren meer geld waard. Zonder die papieren moet hij eerst gekeurd worden, wat extra kosten (en risico's op afkeur) met zich meebrengt.