Tips en ervaringen met een Caseih MX135.

Kunnen van stoppende buurman/akkerbouwer een Caseih MX135 of een NH T7.200 overnemen.
E.e.a ter vervanging van onze JD 6900.
De JD (17000h) totaal op; wordt geen geld meer aan uitgegeven.
De NH is ons te groot en vooral veel te duur.
Helft uren nodig voor de 26kuubs voermengwagen.
Na nodige scepsis de MX (11600h) toch een week op proef meegekregen.
Eerste indrukken.
Felle donder, start super, lekvrij en kan de mengwagen goed aan. Lak wat verweerd maar geen roest; banden 60 a 70%.
Pas nog grote beurt gehad.
Zijn er TF mensen met meer ervaringen en tips voor aanschaf van een MX135?

Deel dit topic

Reacties

CaseCS130
Motorisch geweldig, voor de rest ook wel degelijk maar wat spartaans vergeleken met moderner spul.
+1
marco955
Bak en remmen zijn het zelfde als van de maxxum 5100 serie . Bakken zijn goed. Remmen wat minder . Maar als het geen er achter goed remt is dat geen probleem. Doe er hytran + olie in en hij schakelt veel beter en het is behoud van de remmen
valtraaa
@marco955 Wat zit hier voor verschil tussen met gewone versnellingsbak olie en welk merk raad je aan? Moet binnenkort ook een keer ververst worden bij onze 6400 deze schakelt ook aardig stug
+1
radium45
@valtraaa Hy-Tran is een olietype van Case-IH. Vooral in de garantieperiode soms een dingetje deze olie te gebruiken. Maar wat het precies voor olie is? Kan wel van Petronas of een ander merk zijn.
Ben er al achter.. Is van Petronas.
+1
SJB533
@radium45
HyTran komt eigenlijk al van International. Petronas (Akcela) is al verscheidene jaren de toeleverancier, maar zou mij niet verbazen, dat er in het verleden ook wel andere toeleveranciers voor zijn geweest
+2
marco955
@valtraaa toen ik mijn maxxum 5150 kocht zat er geen hytran + olie in de bak en schakelde als een bok . Remmen die kraakte . Daarna de bak ververst en hytran + er in gedaan en de trekker reageerde echt anders .
+1
marco955
@valtraaa dat kan meerdere oorzaken hebben olie te oud / bak druk niet goed / misschien kan de bak gekalibreerd worden/ of verkeerde olie zonder de juiste toevoegingen er in
valtraaa
@marco955 denk dat de olie nodig vervangen moet worden dus ga dit eerst proberen.
Rood bloed
Let op het lamellen pakket aftakas.
Moet regelmatig en toch krachtig ingrijpen.
Goed te testen bij grote mengwagen.
Kan trouwens goed vervangen worden tegen nog redelijk kosten.
Bij goed gebruik en onderhoud kan nog veel draaiuren mee.
Test ook airco en kachel goed op werking.
Andre150
@Rood bloed koppeling kan er eenvoudig uit volgens mij. Zijn geen grote dingen
+1
chef beunhaas
Niet direct ervaring met een mx135 maar met een 150, 19000 uur gelopen, altijd bespaard op onderhoud en elke pipo die t stuur kon vasthouden ging dr mee weg maar bij winterdag de enige trekker die fatsoenlijk start. Wij hopen nu er wat beter voor gezorgd wordt er nog minimaal 15000 uur dr bij op te rijden
marco955
@chef beunhaas de mx 150 en 170 hebben een andere zwaardere achterbrug met grotere remmen
radium45
Quote Reactie van @chef beunhaas:
de enige trekker die fatsoenlijk start

Dat komt vooral door die Bosch lijnpomp. Maar klopt inderdaad wat je aangeeft. Die MX trekkers slaan met de eerste rondgang al aan.
+1
Andre150
Top trekkers, even een fijn filter op de achterbrug zou ik wel doen
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @Andre150:
even een fijn filter op de achterbrug zou ik wel doen

Zou dat nog zin hebben na zoveel draaiuren?
Mooiste is als de eerste eigenaar er gelijk zo'n filter op laat zetten.
+1
Andre150
@hobbyboer ja dat denk ik wel. Wat je nu nog afvangt scheelt altijd.
806
@hobbyboer heeft altijd zin !
+1
pokke-tommie
Jaren mee gewerkt; een
MX120 en later een MX135.
Vrij probleemloze carrière gehad.
Wat ruw schakelende powershift.
Motoren (Cummins) erg degelijk en probleemloos.
Tip: vervang op tijd een keer de segerring van de aftakasstomp zodat je de stomp niet verliest of eruit draait.
Remmen zijn iets minder.
josje
Cararo vooras zijn zeer slechte voor assen, bij veel gewicht of voorlader werk goed kijken of ze spelling vrij zijn, de geveerde variant is heeft helemaal snel onderhoud reparatie nodig.
+1
Andre150
@josje Nou, weet niet of je dat op een eigen negatieve ervaring baseerd, maar wij hebben er erg weinig problemen mee gehad. 1x een differentieel, maar dat was na 8000 uur zeer intensief voorladerwerk in de zware kuilpakken.
labella
@josje klopt hier ook de vooras geregeld weer spelingvrij moeten maken van de mx met voorlader en een keer de lamellenkoppeling vervangen, verder oerdegelijke trekker met onverwoestbare motor.
Derkmax
Mooie vervanger voor de 6900.
Derkmax
Mooie vervanger voor de 6900.
radium45
Lagering van de aandrijfas van de 4wd goed in de gaten houden. Ken er verschillende waar deze al eens voor de nodige schade heeft gezorgd doordat die as er onder weg vloog. Voor de rest een prima type trekker.
huub
@radium45 is dat niet alleen bij de grote types, de 150 en de 170?
radium45
@huub Nee, ken 2 MX135 waar dit ook gebeurde.
806
Belangrijkste is om niet te lang doorrijden met slechte remmen !
alle olie zit bij elkaar dus kan er gruis op plekken komen wat niet leuk is .
Wij hebben bij MX 150 remmen (zijn zwaarder) met 10000 uur vervangen.
Heeft nu 16500 uur !

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden super , banden , mengwagen , voermengwagen , ervaring , ervaringen , aanschaf en geld geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0