International versnellingsbakken

Met wat voor versnellingsbakken kon de International 844-s uitgerust worden?

en wat is het verschil tussen 12+5 en de 16+7 versnellingsbakken van de '46 serie?

Deel dit topic

Reacties

ruupie
46 serie heb 6 hoog 6 laag 2 kruip en 5 achteruit,

waarvan niet bij alle 46 serie de kruip standaard is
IH-Kees
44 serie : 8-4 , 4 hoog 4 laag 4 achter
16-8 , 4 hoog 4 laag 4 ahcter en elke versnelling kon 30% vertraagd worden.
agriomatic-s : 4 hoog 4 laag 4 midden vooruit en 4 achteruit, zonder koppeling hoog-laag, voor-achter.
IHC-MM
Wat zijn dan H-versnellingsbakken
huub
Versnellingsbakken met een H-patroon 😄
IH-Kees
Precies, de 44 serie heeft deze onder het stuur, 1 t/m 4 , is wel fijn vind ik.
fendtjuh
Idd ja huub 😛 Hebben de Fendt 100 serie's ook 😉

Bovenste deel van de H is hoog eigenlijk,
en het onderste deel lage versnellingen 😉
H bak bedoelen ze de groepenschakeling mee, bij de meeste inter uit de 44 serie is het van boven naar onder A-L-H, met H bak heb je dus 4 mogelijkheden waarvan 2 gewoon de lage groep is. en de andere gewoon de hoge groep en de achteruit, ik weet alleen de volgorde niet,hooijman en robertihc hebben zoon bak, die reageren vast nog wel 😛
IHC-MM
Mijn oude 844-s had links naast de stoel twee versnellingspoken, eentje met H-L-A en daarnaast de pook van de vertraging.
En aan het stuur de 4 versnellings hendel.

is dit dan een H-bak?
Nee dat is dus die 16+8 bak
IHC-MM
Wat bedoel je dan met:
'4 mogelijkheden waarvan 2 gewoon de lage groep is'?

bedoel je dat je gewoon een extra lage groep erbij hebt? bvb, H-L-L-A
IHC-MM
Of zoiets als H en A naar voren En de twee Lage groepen achteruit? H
Ja precies, kheb ooit een filmpje van gezien. zou hem ff opzoeken
IHC-MM
Konden deze bakken dan ook nog eens worden uitgerust met de vertragingsbak?
IH-Kees
Das dan weer gewoon de zelfde handel als jij had in de 844s, zo`n lage hendel links onder.
en over die H bak zegt wikipedia ook wat anders...
Ja, dan heb je dus nog een pook der naast.
tot 1980 waren de 44 serie daarna kwamen 743/745s, dus degene die zoon 743 of 745s heeft zou vast wel een h bak hebben
Ow beetje late reactie, TF deed het ff niet bij mij
IHC-MM
Nee dat is niet hetzelfde want ik had een 16+8
dat is 8+4 x2 omdat elke versn. vertraagd kan worden. maar als je zo'n H-bak 12+4 nog eens vertraagd heb je dus 24+8 versnellingen.
IHC-MM
Maar bedankt voor alle antwoorden iedereen. 😛
Ja, maar die 2 keer lage groep zijn hetzelfde, dus telt niet mee
Inters zijn mn merk dus vandaar 😛 whah, maar heb je dat filmpje al gezien ? rond 1.20 is die daar een beetje aant roeren zeg maar, maar wat de volgorde is van de groepen weet ik niet
IHC-MM
Maar met de vertragingsbak kun je ook de achteruit en de hoog vooruit vertragen, dus.
IHC-MM
Ja bedankt voor het filmpje, maakt het nu helemaal duidelijk. 😛
Maar dan blijf je op 16+8 😛 laag 8 (laag 16) hoog 8 en achteruit 8, dus ja 24+8 heb je dus als je die 2 dezelfde lage groep hebt. in totaal vooruit heb je dus 16 verschillende rijsnelheden
Machineman
Die verschillende bakken is dat ook de inter en ZF bak? Weet wel dat ik in de 1055 een inter bak heb en een 1046 (zelfde motor ) een ZF bak
IH-Kees
44 serie heb d8 ik alleen IH bakken.

1055 is ook opvolger van 1046, dus een en ander anders,
weet wel daje op de 4wd 44 series verschillende 4wd bakken hebt ook zf en inter. mooi vaag allemaal 😛
ROBERTIHC
44 en ook 33 serie hebben alleen ihc bakken, de iets grotere hebben ook van ZF een transmissie, zoals de 1455
ROBERTIHC
Dat weet ik wel christian 😃

16 + 8 bak van inter 844-s

vooruit - hoog . laag . laag . achteruit
achteruit - hoog
we hebben er ook nog een extra vertraging bij inzitten, dus 8 versnellingen achteruit en eigelijk 24 vooruit, ma omdat sommige versnellingen dan hetzelde zijn, zijn het er 16
IH-Kees
Heje der toch ook geen reet aan haha 😛 maar ik vind wel fijn 16-8, zou niet zonder kunnen.
ROBERTIHC
Je hebt er inderdaad geen reet an, die inters trekker alles wel in de hoog, dus waarom laag ?? 😃
Machineman
De vertraging (hendel links naast stoel met slak erop) doet bij mijn weten helemaal niks..ik kan gin verschil merken...of is het zooitje dan in de bak afgebroken...... 😞
IH-Kees
Doet ckr wel wat moet, pas als je gas geeft merk je het snelheids verschil.
ROBERTIHC
Doet absoluut heel wat, toen we de 844-sa ophaalde toen stond ie nog in zijn slak, ging ongeveer vol gas maar 30 km, toen zijn we gestopt en hebben em in zen haas gezet toen liep die ook meteen een stuk harder, 40 km per uur.
IH-Kees
Hoef je nie voor te stoppen hoor 😃 laag toeren tal en trekken an da ding, glijd ie der zo in 😛
Machineman
Nee ik bedoel ok nie de hendel met haas en schild pad maar met een slak erop. Links onder de stoel...kort pookje.. doet weinig ook vol gas. Kruipbak..hoeveel procentsvertraging is dat dan?
IH-Kees
Wij bedoelen ook die met slak er op 😃 die doet 25-30% vertraging.
en kruipbak veeeeel meer.
Machineman
Ow...nou zal eens kijken wat ie doet...nog niet veel gebruikt
ROBERTIHC
@machine man heb je het over een 44 serie of over een 1055 ? 😛

dat kleine pookje met slak en haas, zit bij onze 844-s helemaal achterin (links)
Inter633-SA
Hallo jongens, ik heb een 633-SA en ik heb mij laten vertellen dat -SA met een 16-8 versnellingsbak te maken heeft? (S)echtzehn (A)cht? Maar naar mijn weten heb ik voor me maar 2 poken en dat is links, Hoog-Laag-Achteruit en rechts, 1-2-3-4. Mijn vertragings pook is er dus niet, of ik heb hem nog niet gevonden 😛. Wel heb ik een handleiding boek over de 433, 533, 633 en 733. Hier staat op een plaatje bij het bedienings hoofdstuk dat de pook links naast de Hoog-Laag-Achteruit zou moeten zitten, die zie je toch niet over het hoofd?
SJB533
@Inter633-SA
SA heeft met de versnellingsbak niets te maken. Duidt op een in Frankrijk gebouwde 33-serie, met standaard spoorbreedte, itt de V en E types 😉
Inter633-SA
Maar bij de "normale" 633 staat er niks bij? Hier zou dan toch ook een aanduiding moeten staat ivm spoorbreete want een V en de E zijn ook gewoon duits? Zou toch vreemd zijn als ze in frankrijk opeens de spoorbreedte erbij zouden zetten. Of heb ik het nu verkeerd?
SJB533
@Inter633-SA
33 en 33SA zijn gelijk, op details na. Oa de klokken in het dashboard.

Maar onder het mom van 'Vertrauen ist gut, Kontrolle besser', blijkt V en E er niet op te staan. De Franse 4, 5 en 633 hebben allemaal (metalen kap, V, E en standaard) SA op de kap, als ik de foto's lestracteursrouges.com/ moet geloven...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
42
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
4